Brand cikkek


Elképesztő szárnyalás, egyetlen év alatt 74 százalékkal nőtt az Apple márkaértéke

Elképesztő szárnyalás, egyetlen év alatt 74 százalékkal nőtt az Apple márkaértéke 

Az Apple a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint.
Nagyot nőtt a Lego értéke

Nagyot nőtt a Lego értéke 

Brand Finance: a Lego kilencedik éve a legértékesebb játékmárka a világon.
Már nem az Apple a világ legértékesebb márkája

Már nem az Apple a világ legértékesebb márkája 

Az Amazon a legértékesebb márka a világon a Brand Finance szerint.
Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget!

Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget! 

A hitelesség és az érzelmekre hatás ma a nyerő. Ezt bizonyítják be a marketingszakmai legjobbjai a Piac & Profit idei Cégmarketing konferenciáján, ahol a saját, személyes sztori népszerűsége, annak forintra váltása áll a fókuszban.  Megtanulhatjuk azt is, hogyan kell Love Brandet építeni B2B-ben.
Sztori: a szükséges plusz

Sztori: a szükséges plusz 

Mi kell ahhoz, hogy egy termék elterjedjen, egy szolgáltatás jelenséggé váljon? Az, hogy megoldja a fogyasztó problémáját, amivel hálát, sőt kultikus rajongást vált ki. A minőség önmagában kevés, a terméknek egy sztoriba kell illeszkednie, és a cégeknek ezt kell kommunikálniuk. Az üzleti siker kulcsa napjainkban a történetmesélés.
2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet

2018: az év, amikor a Nutella kenyérre kente a magyar internetet 

A weben minden IS szóba kerül. Az emberek megosztják véleményüket — online és offline egyaránt, akkor is, ha nem kérdezik őket. Mindezekből különleges, őszinte, és stratégiába építhető tudás meríthető, amennyiben valaki odafigyel rájuk. A SentiOne feldolgozta a márkák kapcsán felmerülő releváns és publikus tartalmakat, miről és mennyit beszéltünk a neten.
A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak

A legjobb márkák az érzelmeinkre hatnak 

Nem igazán racionális döntés az, hogy mely márkákat szeretjük. A brand ma nem más, mint élmény. Az élményt pedig történetekkel kell megteremteni, nem érveléssel. Mert az érvek rögtön ellenállást szülnek, vitahelyzetbe tesznek. Ha viszont mesélünk, az emberi lélek egy mélyebb, irracionálisabb, emocionálisabb alapú rétegét érintjük meg. Az élelmes cégek és cégvezetők az érzelmeken keresztül közelítenek meg minket. Erről is szó esett a Piac & Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Reputáció: a kockázat kockázata

Reputáció: a kockázat kockázata 

Nincs cégvezető, aki ne tartaná fontosnak a hírnevének, vagy brandjének védelmét, ugyanakkor mégis csak nagyon kevesen kezelik tudatosan a reputációjukat érintő kockázatokat – figyelmeztet Doszpod Dénes kockázatkezelési és vállalatirányítási szakértőnk.
Tedd könnyebbé ügyfeled életét

Tedd könnyebbé ügyfeled életét 

Ha nem kápráztatod el a fogyasztód, céged napjai meg vannak számlálva. Rajongókká kell változtatnod az ügyfeleidet, így tehetsz csak szert vásárlói hűségre. Ez úgy lehetséges, hogy könnyebbé tesszük az életüket, megoldjuk valamilyen problémájukat. A gyakorlati hasznosságra reagálnak. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt

kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt 

A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.

Az influencereké a jövő? 

A Z generációnak már nem azok a hírességek jelentik a viszonyítási pontokat, akik valamilyen szakmai siker alapján válltak ismertté. A fiataloknak a YouTube-sztárok és a vloggerek az elsődleges véleményformáló személyiségek. Ezért közösséget kell építenünk elsősorban, nem márkát. A közösség fogja erősíteni a márkát. Erről is szó esett a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.

Nagyobb a vásárlói hűség a körforgásos gazdaság márkáinál 

Túl sok cuccunk van, nem akarunk már mindent megvenni. A vásárlásnál egyre fontosabb szempont a termék gyakorlati haszna, ökolábnyoma, valamint a visszagyűjtés, az újrafeldolgozás megszervezése. Ha ezt tudja kínálni egy brand, vevői körében nő a márkahűség.

Nagy biznisz a használt luxusdivatcikkek árusítása 

RealReal névre hallgat az az online platform, mely használt luxusdivatcikkeket árusít, ez évtől már fizikai boltokban is. Alapítója, Julie Wainwright nem titkolt célja, hogy ez legyen a körforgásos gazdaság első cége, melynek értéke meghaladja az egymilliárd dollárt. Cuccaik kidobásáról akarja leszoktatni a gazdagokat.

Ha nem hatékony a szervezet, az automatizálás sem segít 

A természetben minden növekszik, az emberi tudatot is a növekedés mozgatja, akárcsak a piacokat és a globális népességet. Ha nem növekszik a vállalkozásod, előbb-utóbb elsorvad, mert a növekedő versenytársak kiszorítják a pályáról. Hogyan lehet fejlődési pályára állítani cégünket? Erre is kínáltak válaszokat szakértők a Piac & Profit Szervezetfejlesztés – 2018 konferenciáján.

Social Media 2018: közösséget építünk 

A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.

Ezek most a legértékesebb márkák 

Százmilliárd dollárnál is nagyobb márkaértéket kellett felmutatni annak a cégnek, amelyik az idén be akart kerülni a világ 10 legértékesebb brandje közé. Az amerikaiak által dominált TOP 5-be berobbant egy kínai cég is.

Csökkennek a méreganyagok a ruhákban 

A Greenpeace évek óta gyakorol nyomást a divatipar szereplőire, hogy csökkentsék a szervezetünkre és a környezetre káros vegyi anyagok használatát a ruhák készítésekor. Detox kampánya keretében a szervezet most jelentést adott ki, melyben az előrelépést elemzi e téren.

Az elégedett ügyfél is elcsábítható 

Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.

A nagy divatmárkák is átállnak a körforgásos üzleti modellre 

A jövőben nem lesz olyan divatmárka, amely ne gyűjtené vissza vásárlóitól az elhordott vagy szimplán megunt ruhákat. A divattervezőknak arra is kell majd használniuk kreativitásukat, hogy miként hasznosítsák újra öltözetekben a legkülönfélébb anyagokat.

Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz 

Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó „befektetés”.

A lokáció-alapú, célzottabb marketingé a jövő 

A technológiai fejlődés a cégek és termékeik népszerűsítésében is új távlatokat nyit. A marketingszakma legjobbjai számoltak be az új trendekről és eszközökről a Piac Profit által rendezett Cégmarketing 2018 konferencián.

Hosszú még az út az etikus divatipar létrejöttéig 

A diszkontdivat olcsó termékeinek haszonélvezői vagyunk. Ennek ára azonban negatív externáliák garmadája: környezetszennyezés és a harmadik világ polgárainak alkalmazása embertelen körülmények közepette. Hogyan tisztulhat meg a divatipar?

Egyre értékesebbek a kínai márkák 

A BrandZ évente kiadott, egyes márkák értékét mérő toplistáján először fordult elő, hogy két kínai cég szerepeljen a legjobb tízben. A Tencent és az Alibaba ráadásul nagyobb lendületben van, mint a riválisok.

Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak 

„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.

Beszólt a Greenpeace a Nestlének plasztikcsomagolás ügyben 

A svájci élelmiszeripari óriáscég 2025-től csakis újrahasznosítható anyagokból állítja elő termékei csomagolását. Tudta, hogy a világosabb színű csomagolást könnyebb újrahasznosítani?

4+1 marketingjóslat 2018-ra 

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben még inkább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig a marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állniuk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól, és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing 

A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.

Mást vásárol az Y-generáció: iparágak dőlhetnek be 

Elemzők szerint számos iparág napjai vannak megszámlálva, mert az Y-generációnak teljesen mások az igényei, a kedvenc márkái és a fogyasztói szokásai, mint szüleiknek, a baby boomer generációnak.

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat 

Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

Brandfanatizmus 

A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja. CSR-akcióikkal felelős fogyasztásra inspirálhatnának, de leginkább arra használják a vásárlók márkahűségét, hogy függővé tegyék és ezáltal állandó fogyasztásra késztessék őket. A rajongó a legjobb nagykövete a brandnek: ingyen hirdeti a termék nagyszerűségét.

Ne vegyük viccnek az online véleményeket 

A fogyasztók az interneten nagyszájúak: imádnak kritizálni, dühöngeni, de ha szükséget érzik a dicséretnek, az őszinte. Ez adja egy cég digitális portfólióját. Az online áruházakban, a közösségi médián, a Yelpen, a blogokon - mindenhol fulladozunk a véleményekben, a visszajelzésekben. És mindenki oda is figyel rájuk.

A jövő záloga 

Az a cég, amelyiknek nem mindegy, hogy ki lesz nála új kolléga, nem úszhatja meg, hogy ne foglalkozzon a munkáltatói márkájával. Hogyan hozhat létre egy kisvállalkozás munkáltatói márkát, és találhatja meg azokat a pontokat, amelyekre felépítheti azt?

Cégmarketing: így lehet megtalálni egy brandnek a célközönségét 

A márkák a fogyasztó más-más igényeit elégítik ki. Ma ezek függvényében helyezik el és definiálják magukat a brandek. A márkaküldetés és az ebből következő márkaüzenet megfogalmazása egyszerűséget és tömörséget igényel. Azonban ezt megfogalmazni nem könnyű.

Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból 

A júniusi Piac & Profitban csupa nyári témát talál az olvasó. Szóhoz jutnak a sportot támogató cégek. Elmondják, nekik miért fontos az egészséges életmód ösztönzése. Körbejárjuk az ország turisztikai helyzetét is: az állami országmarketing-elképzeléseket és az ettől függetlenül működő jelenségeket. Megnéztük a hazai sörpiacot is, amelyet jelenleg a nagy nemzetközi sörgyárak uralnak, miközben a kézműves sörfőzdék alig várják, hogy a jelenleginél jobb helyzetbe kerüljenek.

Befektetés a brandépítés, nem költség 

Ezt Tonk Emil szögezte le a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. A marketingszakma doyenjétől megtudhattuk azt is, mi az összefüggés a személyes márka, a népszerűség és a nagyszerűség között.

Alkalmazásokkal kell alkalmazkodnunk a változó világhoz 

Akár egy nagyobb vállalatot irányítunk, akár csak most vágtunk bele egy kisebb cég vezetésébe, számolnunk kell azzal, hogy a saját mobilalkalmazás létrehozása lassan elengedhetetlen része ismeretségünk és márkánk felépítésének. A világ legnagyobb közösségi oldalának statisztikáiból jól kiolvashatóak a mai trendek: 1,9 milliárd ember van fent a Facebookon, ebből 1,15 milliárd naponta használja a Facebook mobilalkalmazását is, és egyre többen vannak, akik csak mobilon használják a közösségi oldalt. A fiatalabb generáció tagjai már többet nézik az okostelefonjukat, mint a tv-t, a vállalkozóknak pedig alkalmazkodniuk kell a változó világhoz.

Brandek harca: a méret a lényeg 

A WPP csoporthoz tartozó Kantar Millward Brown közzé tette a 2017-es BrandZTM listát, amely a világ 100 legértékesebb márkáját rangsorolja. A top 5-be idén csak technológiai óriások, a Google, az Apple, a Microsoft, az Amazon és a Facebook kerültek be.

Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül 

Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!

A Google értéke 245,6 milliárd dollárra nőtt 

Tavalyhoz hasonlóan a Google volt idén is a világ legértékesebb márkája, értéke immáron 245,6 milliárd dollár - derült ki a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat "Brandz Top 100" felméréséből.

Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek 

Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.

A cégvezető kötelessége a personal branding 

Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.

B2B és B2C helyett jön a H2H 

A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.

Többet mond el rólunk, mint a telefonszámunk 

A névjegykártya nem csak az elérhetőségeink összegzése egy darab papíron, hanem az első tőlünk származó tárgy, amivel leendő partnereink, ügyfeleink találkoznak. Ennél fogva komolyan befolyásolja az első benyomást. Egy névjegykártyának nem azt kell elmondania, hogy milyen számon érhetnek el, hanem azt, hogy jók vagyunk, és magas minőséget képviselünk.

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált 

Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

A podcast a márkaépítés következő terepe 

A podcastok afféle online rádióadások, amelyek itthon is egyre népszerűbbek. A nagy márkák már látják, érdemes ezeket is ekébe fogni a márkaépítésben. Finomabban, vagy akár durvább eszközökkel.

Szuper kreatívan támadják a nagy márkákat 

Új mozgalom ütötte fel a fejét a köztereken. Akárcsak a graffiti, ez is gerillamódszereket használ, és a kreativitás és a szólás szabadsága mellett tesz hitvallást – a márkák egyenüzeneteinek a rovására.

A termékelhelyezés is otthagyta a tévét 

Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.

Aknakereső márkaépítéshez kezdőknek 

A kezdő vállalkozások gyakran figyelmen kívül hagyják a márkaépítést, pedig, ha jól csinálják, a biztos jövő megalapozója lehet. Adunk néhány jó tanácsot a malőrök elkerülésére.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje

Új EU-s irányelv miatt fájhat a magyar cégek feje  

Az új uniós kibervédelmi irányelv, a NIS2 számos szervezet számára támaszt új követelményeket több különféle területen.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo