Elképesztő szárnyalás, egyetlen év alatt 74 százalékkal nőtt az Apple márkaértéke

Az Apple a világ legértékesebb márkája, míg a tavaly listavezető Amazon a negyedik helyre esett vissza a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2023-es Global 500 ranglistája alapján.

A lista összeállítói szerint a tavalyi második helyről idén az első helyre előrelépett Apple márkaértéke egy év alatt 74 százalékkal, 516,6 milliárd dollárra nőtt, míg az Amazoné csak 3,2 százalékkal emelkedett 308,9 milliárd dollárra.

Visszaverekedte magát az Apple az első helyre, nem is akárhogy (Fotó: Andy/flickr)
Visszaverekedte magát az Apple az első helyre, nem is akárhogy (Fotó: Andy/flickr)

A második helyre került a tavalyi negyedikről a Microsort 340,4 milliárd dollárral. A Google megtartotta harmadik helyét 333,4 milliárd dollár márkaértékkel.

A hatodik helyről az ötödikre rukkolt elő a Samsung, márkaértéke 99,3 milliárd dollár volt.

Az ötödikről a hatodikra csúszott vissza a Walmart (96,8 milliárd dollár), a tizedikről a hetedikre jött föl a TikTok (84,2 milliárd dollár). Jelentősen javított a Facebook, amely az idei listán a 8. lett 75,7 milliárd dollár márkaértékkel a tavalyi 14. hely után.

A Deutsche Telekom a 11. helyről a 9.-re javított (73,3 milliárd dollár) és ezzel a világ legértékesebb távközlési márkája lett. A tízes lista utolsó helyére az Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) került 71,8 milliárd dollárral, miután a kínai bank egy éve még a hetedik volt a listán.,

A Tesla kikerült a Top-10-ből, a tavalyi 9. helyről a 18. helyre esett 58,27 milliárd dolláros márkaértékkel.

Az 500-as listán 201 amerikai márka szerepelt, ők adják az ötszáz cég együttes márkaértékének több mint felét. Az első 30-ban az amerikai és kínai márkák mellett mindössze hat más ország cége szerepel: a Samsung (5.), a Deutsche Telekom (9.), a Mercedes-Benz (17.), a Toyota (21.), a Shell (23.) és az Allianz (28.). (MTI)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo