Ezek most a legértékesebb márkák

Százmilliárd dollárnál is nagyobb márkaértéket kellett felmutatni annak a cégnek, amelyik az idén be akart kerülni a világ 10 legértékesebb brandje közé. Az amerikaiak által dominált TOP 5-be berobbant egy kínai cég is.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Erős évet tudhatnak maguk mögött a globális élmezőnybe tartozó márkák, írja az Adó Online. A 2018-as TOP 10 értéke 33 százalékkal gyarapodott egy esztendő alatt, de a Kantar Millward Brown által publikált százas lista szereplőinek összértéke is feljebb ment 21 százalékkal. Ilyen hatalmas ugrást utoljára 2007-ben regisztráltak, akkor szintén ötödével nőtt az együttes summa, ám a következő esztendőben – a pénzügyi válság kiterjedésével – már csak 1 százalékos volt a bővülés.

Négyezer milliárd dollárt érnek

A százak mostani látványos értékbővülése egyúttal azt is jelenti, hogy történelmi csúcsra jutott az elit együttes márkaértéke, elérve a 4,4 ezer milliárd dollárt. Az évtized elején még 2 ezer milliárdnál, 2006-ban pedig „mindössze” 1,4 billió dollárnál tartottak, vagyis utóbbihoz képest megháromszorozódott az értékük.

Forrás: InfoTandem

Az első két helyen ezúttal nem volt változás, a Google továbbra is vezet, orrhosszal az Apple előtt; mindkét brand értéke valamivel 300 milliárd dollár fölött van. A keresőóriás előnye valamelyest csökkent, hiszen 23 százalékos bővülésével szemben üldözője 28 százalékot produkált. A harmadik és negyedik helyen – a vezető duótól jócskán lemaradva, a 200 milliárdos szint környékén – az Amazon és a Microsoft található, amelyek a tavalyi rangsorhoz képest helyet cseréltek: a 49 százalékos értékrobbanást felmutató kereskedő beelőzött. Nála is brutálisabban, 65 százalékkal (179 milliárd dollárra) tudta növelni értékét a kínai netes multi, a Tencent, amely ezzel három helyet javított. Ezzel nem kisebb szereplőt golyózott ki az ötös szuper-élmezőnyből, mint a 162 milliárddal szerénykedő, alig 25 százalékkal erősítő Facebookot.

A TOP 10-be a felsoroltakon kívül még a Visa, a McDonald’s, az Alibaba és az AT&T fért be. Közülük a kínaiak vezető internetes kereskedője, az Alibaba úgy lett kilencedik, hogy egyetlen év alatt öt hellyel röpült feljebb, köszönhetően 92 százalékos értéknövekedésének. Nála gyorsabban csak egy másik kínai kereskedő, a JD.com értékelődött fel: 94 százalékkal. Az így összehozott 20,9 milliárd dolláros márkaértékével szinte a semmiből egyenesen a lista 59. helyén debütált (az előző évihez képest mindössze 8 új szereplő található a rangsorban, köztük a 100. helyet elfoglaló, 12,5 milliárd dollár brand, az Adidas). Ezzel tovább erősítette a már amúgy is roppant figyelemreméltó kínai csapatot, amelybe immár 14 márka tartozik, 605 milliárdos összértékkel. Az 57 márkát és 3 billió dollárt felvonultató amerikai „válogatottól” persze még így is messze vannak.

A vagyoni értékű jogként megjelenő márkaérték rendkívül fontos tényező egy cég életében; szakértői becslések szerint az élen szereplő cégek részvényeinek megvásárlói harmadrészben a márkaértéket vásárolják meg. Kulcsfontosságú momentum lehet a vállalatfelvásárlási ügyleteknél, továbbá a cégek hitelképességének mérlegelésekor, s így finanszírozási forrásokhoz való hozzájutásának szempontjából is.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo