Ezek most a legértékesebb márkák

Százmilliárd dollárnál is nagyobb márkaértéket kellett felmutatni annak a cégnek, amelyik az idén be akart kerülni a világ 10 legértékesebb brandje közé. Az amerikaiak által dominált TOP 5-be berobbant egy kínai cég is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Erős évet tudhatnak maguk mögött a globális élmezőnybe tartozó márkák, írja az Adó Online. A 2018-as TOP 10 értéke 33 százalékkal gyarapodott egy esztendő alatt, de a Kantar Millward Brown által publikált százas lista szereplőinek összértéke is feljebb ment 21 százalékkal. Ilyen hatalmas ugrást utoljára 2007-ben regisztráltak, akkor szintén ötödével nőtt az együttes summa, ám a következő esztendőben – a pénzügyi válság kiterjedésével – már csak 1 százalékos volt a bővülés.

Négyezer milliárd dollárt érnek

A százak mostani látványos értékbővülése egyúttal azt is jelenti, hogy történelmi csúcsra jutott az elit együttes márkaértéke, elérve a 4,4 ezer milliárd dollárt. Az évtized elején még 2 ezer milliárdnál, 2006-ban pedig „mindössze” 1,4 billió dollárnál tartottak, vagyis utóbbihoz képest megháromszorozódott az értékük.

Forrás: InfoTandem

Az első két helyen ezúttal nem volt változás, a Google továbbra is vezet, orrhosszal az Apple előtt; mindkét brand értéke valamivel 300 milliárd dollár fölött van. A keresőóriás előnye valamelyest csökkent, hiszen 23 százalékos bővülésével szemben üldözője 28 százalékot produkált. A harmadik és negyedik helyen – a vezető duótól jócskán lemaradva, a 200 milliárdos szint környékén – az Amazon és a Microsoft található, amelyek a tavalyi rangsorhoz képest helyet cseréltek: a 49 százalékos értékrobbanást felmutató kereskedő beelőzött. Nála is brutálisabban, 65 százalékkal (179 milliárd dollárra) tudta növelni értékét a kínai netes multi, a Tencent, amely ezzel három helyet javított. Ezzel nem kisebb szereplőt golyózott ki az ötös szuper-élmezőnyből, mint a 162 milliárddal szerénykedő, alig 25 százalékkal erősítő Facebookot.

A TOP 10-be a felsoroltakon kívül még a Visa, a McDonald’s, az Alibaba és az AT&T fért be. Közülük a kínaiak vezető internetes kereskedője, az Alibaba úgy lett kilencedik, hogy egyetlen év alatt öt hellyel röpült feljebb, köszönhetően 92 százalékos értéknövekedésének. Nála gyorsabban csak egy másik kínai kereskedő, a JD.com értékelődött fel: 94 százalékkal. Az így összehozott 20,9 milliárd dolláros márkaértékével szinte a semmiből egyenesen a lista 59. helyén debütált (az előző évihez képest mindössze 8 új szereplő található a rangsorban, köztük a 100. helyet elfoglaló, 12,5 milliárd dollár brand, az Adidas). Ezzel tovább erősítette a már amúgy is roppant figyelemreméltó kínai csapatot, amelybe immár 14 márka tartozik, 605 milliárdos összértékkel. Az 57 márkát és 3 billió dollárt felvonultató amerikai „válogatottól” persze még így is messze vannak.

A vagyoni értékű jogként megjelenő márkaérték rendkívül fontos tényező egy cég életében; szakértői becslések szerint az élen szereplő cégek részvényeinek megvásárlói harmadrészben a márkaértéket vásárolják meg. Kulcsfontosságú momentum lehet a vállalatfelvásárlási ügyleteknél, továbbá a cégek hitelképességének mérlegelésekor, s így finanszírozási forrásokhoz való hozzájutásának szempontjából is.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo