"A fogyasztók nem mindig animációkra vágynak, hanem arra, hogy megoldják a problémáikat" - mondta Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője. Az a fontos, hogy "pozitív, nem várt élményt kapjon tőlünk az ügyfél, mert ezzel beírjuk magunkat a tudatába. Ez a wow-élmény" - mondta Kelemen Viktor, a Bureau Veritas Kft. ügyvezetője.
Gyakorlati haszon
"A kulcs a "most" és a "nekem", ez a relevancia két tengelye, ami mentén meg lehet találni az ügyfelet és kiküldeni neki az ajánlatokat" - mondta Huszics György, a Crane ügyvezetője, a DIMSZ elnöke. Nincs annál rosszabb, amikor egy ügyfél ügyével csak hónapok múlva tudnak foglalkozni, holott tudjuk, hogy akkor néhány óra alatt megoldják, de előbb nem kerül sorra, mert túl nagy a feltorlódott kliensek várólistája.
"A fogyasztó értéket vár, sosem terméket vesz, hanem valami olyasmit, ami megoldja a problémáját" - mondta Varró Norbert, a Resultator Kft. ügyvezetője. "Itt is érvényesül a "what's in it for me" elve: miért éri ez meg nekem, mit kapok ettől?" mondta Bíró Nóra, értékesítési tréner, MOST (Master of Sales Training), DAS szerződött partner.
Wow-élmény
"Ha ügyfélélményről beszélünk, elvárásokat meghaladó pozitív élményről beszélünk" - mondta Szabó Csaba, a Develor vezérigazgatója. Szabó szerint inkább fogunk emlékezni a régies, szocreál vendéglőre, ahol kedvesen szolgáltak ki, mint a csilli-villi étteremre, ahol bunkó volt velünk a személyzet.
Az ügyfélélmény javítása afféle licitálás a versenytársak között. Az egyik rákínál a másikra, többel kecsegteti a vevőt. "Ha megtapasztalom, hogy kávét is kapok, holott könyveket keresgélek, akkor máshol ezt hiányolni fogom," mondta Mózes István, a ClientFirst Consulting Kft. ügyvezető partnere.
"Húsz éve ha valaki jó teljesítményt nyújtott, azzal ki tudott tűnni. Mára a teljesítmény alapfeltétel lett" - mondta Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Kft. ügyvezetője. Itt minőségileg két teljesen eltérő kategóriáról van szó:
Ügyfél Rajongó Fizetnek Szeret és fizet Panaszkodik Megbocsájt Változik Örökké megmarad Elégedett Követ és lenbdületet ad Meg lehet venni Meg kell hódítani
Ahogy a Mercedes USA vezérigazgatója, Steve Cannon mondta, az ügyfélélmény az új marketing.
Közösségérzet
Fontosak az ügyféltalálkozók, aminek nem arról kell szólnia, hogy a cégvezető dicsérgeti a saját cégérét, hanem megpróbálja megismerni az ügyfelek életét, vágyaikat, elégedetlenségeiket. Ezek az összejövetelek a hovatartozás érzését is megteremthetik.
Jagodics szerint legalább havonta egyszer kell kommunikálni a teljes ügyfélbázis minden tagjával, különben erodálódik ez az érzelmi kapocs. "A belső rajongást is fel kell építeni a munkatársak között" - tette hozzá Jagodics.
Hogy ez mennyire nincs meg, azt jól mutatja egy felmérés: a megkérdezettek 22 százalékának a CV-je adatbázisban van, 19 százalék pedig éppen munkát keres (miközben még alkalmazott). A munkaerőhiányos korban a munkavállalók diktálnak. "A jó munkavállalói élménynél alacsony a fluktuáció" - mondta Szabó Csaba, a Develor vezérigazgatója, aki a Gartner felmérését idézte: a fogyasztói termékekkel kapcsolatos beruházások 50 százalékát CRM-innovációra fordítják.
- A cégek 76 százaléka úgy látja, hogy az ügyfelek elhagyják őket, ha negatív élményeik vannak.
- A vállalkozások 80 százaléka tartja prioritásnak, hogy iparági vezető legyen ügyfélélményben.
- 86 százalék ezt a Top 3 célkitűzés közé vette be.
- 97 százalék még úgy érzi, nem teljesen felkészült erre.