Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból

A júniusi Piac & Profitban csupa nyári témát talál az olvasó. Szóhoz jutnak a sportot támogató cégek. Elmondják, nekik miért fontos az egészséges életmód ösztönzése. Körbejárjuk az ország turisztikai helyzetét is: az állami országmarketing-elképzeléseket és az ettől függetlenül működő jelenségeket. Megnéztük a hazai sörpiacot is, amelyet jelenleg a nagy nemzetközi sörgyárak uralnak, miközben a kézműves sörfőzdék alig várják, hogy a jelenleginél jobb helyzetbe kerüljenek.

A tartalomból:

Tudni kell delegálni és vitázni

Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé.

Szerződésre sör: meggyötör

A nagy sörgyárak és a vendéglátóhelyek közötti szerződést kizárólagossági kikötéseket tartalmazó, hosszú távú értékesítési megállapodásnak hívják, de valójában a kartellezésnél is ravaszabb megoldás a piacfelosztásra, az ágazatot uraló cégek közötti verseny korlátozására. Ez a nagy sörpiaci körképünk tanulsága.

Sportra fel!

A vállalatvezetők közül sokan már felismerték: az alkalmazottak egészségének megőrzésére költött pénz hosszú távon megtérülő beruházás. De nem csak ezért kap ma nagyobb szerepet a sport az üzleti életben. A támogatás PR-értéke magas, segít a márkaépítésben, beépíthető a vállalat társadalmi felelősségvállalásba és nem utolsósorban költséghatékony, akár ha a béren kívüli juttatások bérnél kedvezőbb adójára, akár ha a társasági adót csökkentő látvány csapatsportok támogatására gondolunk.

Kell sírni a beerbike-ok miatt?

A turizmus Magyarország egyik húzóágazatává nőtte ki magát. Rengeteg külföldi fedezi fel a fővárost, és egyre inkább a vidéket is, anélkül, hogy bárki tudatosan kitalálta volna, mit is akarunk mutatni magunkról, ha túlléptünk a gulyás-csikós vonalon.

Brandfanatizmus

A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. Ők a legjobb nagykövetei a brandnek: ingyen hirdetik a termék nagyszerűségét. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja.

 A dekarbonizáció folytatódik

Június 1-jén Donald Trump bejelentette, Amerika kilép a párizsi klímaegyezményből. Vajon mit jelent az Egyesült Államok elnökének döntése a világ klímapolitikájára nézve? Kiderül a cikkből.

 A jövőképesség első pontja: ne ess pánikba!

Fogalmunk sincs róla, mit hoz a jövő, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell készülnünk rá. Kreativitás és nyitottság nélkül biztos, hogy el leszünk veszve, de a legjobb tanács az, ami a kultikus Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvben olvasható: Ne ess pánikba!

Kiváltja az embert a tech?

A közgazdászok, a politikusok és a közvélemény egyaránt alábecsüli az automatizáció sebességét és hatását. A munkavállalók 40 százaléka ma olyan feladatot végez, amely részben vagy egészben átadható a gépeknek. Elég öt-tíz év, hogy a munkaerőpiac teljesen átalakuljon, és sokan közülünk feleslegessé váljanak.

Keresd az igényt!

Nem a meglévő üzleti modelljeinket kell digitalizálni, hanem új, digitális modelleket kell létrehozni annak érdekében, hogy lépést tartsunk a digitálisan egyre gyorsabban változó világgal – állítja Kurtisz Krisztián, az Uniqa vezérigazgatója. E nélkül a hagyományos iparágakban tevékenykedő vállalkozások nagyon hamar versenyhátrányba kerülnek a világ fejlődését ma meghatározó cégekkel szemben.

Innoválj, vagy halj meg! – K+F infografika

Az autógyártók, a komputer- és kommunikációtechnológiai cégek és a gyógyszeripar költi a legnagyobb pénzeket K+F-re. Ezek az ágazatok találhatnak kiutakat és megoldásokat az emberiség egészét fenyegető problémákra, például a klímaváltozásra, az agrárium elégtelen terméshozamára vagy a népbetegségek legyőzésére. Melyik cégek költik a legtöbbet innovációra? Nézze meg a júniusi infografikánkat!

Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból

Az idei évben jelentős változások léptek életbe a nyugdíj-kiegészítésként használt öngondoskodási formák szabályaiban, az egészségpénztárakban fölhalmozott megtakarítás felhasználhatósága pedig az önsegélyező szolgáltatásokkal bővült. Ugyanakkor az önkéntes kasszákba érkező munkáltatói befizetések drámaian visszaestek a cafeteriarendszer kedvezőtlen átalakításának hatására.

Miért nincs könnyű dolga a következő generációnak?

A családi vállalkozások második generációja – a külső szemlélő által gyakran szerencsésnek titulált vállalkozó gyerekek, akik csak beleülnek a készbe – helyzete talán mégsem könnyű. A családi vállalkozás vezetésének átvétele egyike a legnagyobb kihívást rejtő, bonyolult érzelmi dinamikával megspékelt menedzsmentfeladatoknak.

Változik a napelemállás

Mintegy kétezer kérelmet adtak be az illetékes hatósághoz naperőmű-létesítésre, és az energiaszektorban működő vállalkozások száma is drasztikusan megugrott a közelmúltban. E két jelenségnek jártunk után. Az okok hasonlók.

Szuvenír, gagyi nélkül

A turisztikai piac fontos szegmense a hazavihető „országajándék”, vagyis szuvenír. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják. Példákat mutatunk a trendi szuvenírre.

Véleményvezér

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában 

Van alapja bőven a pedagógusok elégedetlenségének.
Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert

Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert 

Szijjártó Péter és az oroszok különös kapcsolata.
Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat

Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat 

A fényképeken jóságos képviselő kemény üzletember.
Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők

Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők 

Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.
Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo