"Magyarországon a cégek 50 százalékának még honlapja sincs", mondta Kovács Viktor Zoltán, a K&H Bank kkv-marketing-igazgatója. Van tehát még hova fejlődni. Sokan azonban készek megragadni az új lehetőségeket.
Leértékelődik az írott anyagok fontossága. A videók, a fotók, a mémek, az infografikák korát éljük. "Használjátok a Lumen5-t, ami blogcikkből készít videós tartalmakat", tanácsolta Gazsó Kata, az Optimonk értékesítési vezetője.
Egyre magasabb ingerküszöb
"Nem az a baj, hogy a "leszarom a reklámodat" mentalitás érvényesül, hanem már nem is veszem észre a hirdetést. Jó megoldás lehet a tartalommarketing. A tartalommarketing nem elad, hanem megtanít vásárolni", mondta Berze Márton, a Kreatív Kontroll Kft. marketingmenedzsere.
"Senki nem azért meg egy oldalra, mert ott mutatnak neki valamilyen hirdetést. Mindannyian ismerjük, hogy kialakul az emberben a bannervakság. Ha rendszeresen látogatunk egy oldalt, már irreleváns a banner, ha ugyanazokon a helyeken van. Erre nem az a megoldás, hogy ha öt banner nem működik, akkor odateszünk húszat", mondta Pásztor Balázs, az ADS Interactive monetizációs vezetője.
"Legyen a kampány olyan, mint egy bármikor folytatható beszélgetés. Fontos, hogy minden látogató a bevonódási szintjének megfelelő információt kapjon", tanácsolta Bonyhádi Gábor, a Codecool - CMO-ja, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
(Fotó: PP)
Az üzenetek közvetítésében a cégvezetők is szerepet vállalhatnak, főleg ha sikerül véleményvezérekké kinőniük magukat. Ez azonban magával hozza azt, hogy az ember bevállal olyan véleményeket, amikkel nem minden (potenciális) fogyasztó ért egyet. "A konfrontáció nem arról szól, hogy támadjuk a másikat, hanem mindig ideákat támadunk, például azt, ha valami nem tetszik a szakmádban", mondta Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll Kft. marketingvezetője, a Piac & Profit marketingkonferenciáinak markáns véleményű és karakán hangvételű "megmondó embere".
"A marketing elad, a PR viszont azt hirdeti, hogy szeressük egymást gyerekek", mondta Lakatos Zsófia, a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) elnöke. Átalakulóban a média- és reklámfogyasztási szokások. "2017-ben sokkal több fiatal hagyta el a Facebookot és kevesebb lépett be", mondta Tornai István, az Areté Marketing Coaching Kft. igazgatója."
(fotó: PP)
Aranyat érő lokációk és adatok
Az áruházunk helye és a közelben lévőknek intézett, helyszínfelismerésre alapuló push-up értesítések, hirdetések egyre fontosabb szerepet kapnak a marketingben. "A lokáció sokkal többet nyújt, mint egy óriásplakát", mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője.
A GDPR korában a minimalizáltság fog érvényesülni az adatkezelésben. "Ha a cipővásárlásnál nem fontos a fogyasztó kora, akkor miért kérdeznénk meg tőle?" - mondta Szántó Péter, a SpringTab alapítója.
(Fotó: PP)
Ügyfélélmény
"Az elégedett ügyfelek 80 százaléka elcsábítható. Az elvarázsolt ügyfél viszont nehezen csábítható el", mondta Dr. Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője.
"Ma az a lényeg, hogyan tudunk a kliensnek még többet adni, mert hatszor többe kerül egy új ügyfelet megszerezni, mint a régi megtartani", mondta Mezei Bálint, az Infinityn International Digitális Marketing Specialistája.
"Ügyfélélményként azt akarom-e megélni, amit mások, vagy inkább valami egyedit? Hogy velem foglalkozzanak. Létezik-e ez a fajta személyre szabottság az adatok nélkül? Nem," vonta le a következtetést Huszics György, a Crane ügyvezetője, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) elnöke.
(Fotó: PP)
Márkanagykövetek
"A multik milliókat költenek, hogy megszerezzék a fogyasztók bizalmát. A KKV-vezetők személyesen mennek tárgyalni, személyes jelenléttel képviselik magukat. Legyünk ott, mert ha fejben, lélekben, mentálisan nem vagyunk jelen, az ügyfél meg fogja érezni", mondta Sallai Gábor, az E-Content Solutions ügyvezetője és kreatív igazgatója.
"Talán nem az ügyfél az első, hanem a saját munkatársaink. Munkavállalóközpontú és elkötelezettségen alapuló céget építsünk. Richard Branson, a Virgin-vállalatcsoport alapítója úgy tartja, hogy első helyre az alkalmazottaid, másodikra a fogyasztód, harmadikra a részvényesed kell helyezned", mondta Pozvai Zsolt, a Develor International Zrt. vezérigazgatója.
(Fotó: PP)
Magabiztos brand ügyes ajánlatokkal
"Mindennek az alapja az önismeret és az önbecsülés. A cégek is így működnek. Az a lényeg, kik vagyunk mi, mi a márkaszemélyiségünk", magyarázta Kováts Péter, a G2MGlobal business consulting directora.
"Minden diszkont benefit, de nem minden benefit diszkont", magyarázta a nem minden rovar bogár kezdetű szólás mintájára a kedvezménykártyákról szóló előadásában Jáger László, a a CardDeal Kft. alapítója és stratégiai igazgatója.
(Fotó: PP)
"Ha egy terméket akarsz eladni, akkor tegyél elé olcsóbbat, mögé pedig drágábbat", tanácsolta Bártfai Balázs, a Netlight Consulting Kft. ügyvezetője.
"Ha egy magyar vásárlónak nincs pénze egy termékre, az nem azt jelenti, hogy szegény, igénytelen, bunkó. Hanem éppen nem tudja megengedni magának. Ha nem félünk kiállni az ár mellett, az is egy üzenet. És az üzenet az, hogy ami többe kerül, az valószínűleg jobb", mondta Tonk Emil, az Üzleti Akadémia ügyvezetője, a Magyar Marketing Szövetség alelnöke.