Internetes szokások cikkek

A lokáció-alapú, célzottabb marketingé a jövő
A technológiai fejlődés a cégek és termékeik népszerűsítésében is új távlatokat nyit. A marketingszakma legjobbjai számoltak be az új trendekről és eszközökről a Piac Profit által rendezett Cégmarketing 2018 konferencián.

Az asztali gépen a Windows a nyerő, telefonon már erősebb az Apple
Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználóbarát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e-kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.

Lassan mindenki online bankol
Egyre többen használnak internetbankot és mobilalkalmazást amellett, hogy a bankfiókok továbbra is fontos szerepet töltenek be a banki ügyek intézésében – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásából. A 18-24 éves korosztály számára kiemelten fontos, hogy egy bank milyen online csatornákat biztosít az ügyintézésre, de az internetbank már az idősebbek körében is alapszolgáltatásnak számít. Bár a mobilapplikáció népszerűsége egyelőre nem közelíti meg az internetbankét, a jövőben ebben jelentős változás várható.

A vásárlók is külföldre mennek
2016-ban tíz internetezőből már kilenc vásárolt online. A 2014-2016 közötti időszakot figyelembe véve látszik, hogy körükben évről évre nő a külföldi oldalakon vásárlók aránya annak ellenére, hogy az interneten vásárlók többsége – tízből hatan – szinte mindig, illetve inkább a hazai webáruházakat részesíti előnyben - derül ki a GfK Digital Connected Consumer (DCC) felméréséből.

Leginkább vásárolunk a kibertérben
Az elmúlt 15 évben töb, mint 760 százalékkal nőtt az internetfelhasználók száma világszerte. Míg 2000-ben 361 millióan voltak jelen az online térben, addig a legfrissebb adatok szerint ma már több mint hárommilliárd ember elérhető online – derül ki a Google egyik friss felméréséből.