Az asztali gépen a Windows a nyerő, telefonon már erősebb az Apple

Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználóbarát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e-kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Windows, az asztali számítógépek királya

Az asztali számítógépek operációs rendszerei közül azt láthatjuk, hogy a Windows még mindig messze a legnagyobb játékos a vizsgált országok piacain. A felhasználók több mint 85 százaléka tette le a voksát a klasszikus rendszer mellett, a számok pedig magukért beszélnek: világszerte már egymilliárdnál is több Windows alapú számítógépet használunk. Összehasonlításképpen, az Apple áprilisi jelentése szerint jelenleg közel 100 millió felhasználót tudhat magáénak a Mac rendszer.

Kép: Pexels

Android és iOs verseny az okostelefonok piacán

A mobiltelefonok piacán az Android és iOs rendszerek részesedése közel azonos, az évek során duopólium állt elő, mivel ketten összesen a teljes piac 99 százalékát uralják. Habár a különböző eszközökön legnagyobb számban Android fut, az Apple-termékek is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, ezt mi sem mutatja jobban, mint egy friss jelentés, mely szerint 2017 első negyedévében az iPhone 7 lett a legnagyobb számban értékesített telefon.

Jobb az Android, mégis az iOS a népszerűbb
Teljesítmény tekintetében továbbra is az androidos készülékek a legjobbak – derült ki a Blancco negyedéves felméréséből. Az okostelefonok felhasználói leggyakrabban a készülék túlmelegedése és a GPS rossz működése miatt elégedetlenek.
Böngészők: a Google fölénye

A böngészők piacán Európában a Google dominál, több mint 50 százalékos részesedéssel, melyet a Firefox követ 23,53 százalékkal. Meglepő, hogy az internet Explorer még mindig viszonylagos népszerűségnek örvend 15 százalékkal, az Apple-termékekhez tartozó Safari viszont csak 7 százalékot ér el. Ez a tény azért érdekes, mert az operációs rendszerek és mobiltelefonoknál a Mac és iOs a 7 százaléknál nagyobb részesedést ért el, tehát sok felhasználó az eredeti Safari böngésző helyett inkább másik termékeket használ.

Mégis minek tudható be a Google ilyen mértékű előnye? A Chrom böngésző legfőbb tulajdonságai, hogy biztonságos, gyors és egyszerű, ugyanakkor, ahogy az Internet Explorernél korábban láthattuk, a dolgok nagyon gyorsan meg tudnak változni. A Google a fölényét a különböző kiegészítők integrálásával próbálja bebiztosítani, a Gmal, Google Drive és Youtube mind az ő tulajdonukat képezik, és e programok felhasználóinak egyértelműen ésszerű és kényelmes döntés a Chrome használata.

Piaci részesedések Magyarországon

Hazánk adatait közelebbről nézve láthatjuk, hogy az operációs rendszerek tekintetében a Windows aránya bőven az európai átlag felett van, szinte egyeduralkodó a 96 százalékos részesedésével. A mobiloknál az Android és iOS közti különbség már kisebb, az Apple termékeit itt a vásárlók 27 százaléka használja, az Android viszont egyértelműen vezet 73,56 százalékkal. A böngészőket vizsgálva láthatjuk, hogy hazánkban a Chrome az európai átlagnál is nagyobb népszerűségnek örvend 62 százalékkal, az Internet Explorer pedig teljesen kihalóban van, csupán 7,32 százalékot ér el a részesedése, míg a kontinensen a dupláját, 15,45 százalékot.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo