Chrome cikkek

Megszűnnek a sütik és ez nem tréfa
A Google 2023 végére kivezeti az úgynevezett harmadik feles sütiket a Chrome böngészőből, ami alapjaiban változtatja majd meg a cégek hirdetési magatartását.

Veszélyben az online rádiózás?
Még csak pár éve annak, hogy a hagyományos, FM-hullámokon fogható rádióhallgatás helyét elkezdte átvenni az internetes sugárzás. Ma már a hallgatók nagy része előnyben részesíti a kényelmesebb és jobb minőségű online rádiózást, ám egy új szigorítás miatt hamarosan megszűnhetnek az internetes adók.

Ennek a frissítésnek sok webshop-tulajdonos nem fog örülni
Nemrég adták ki a Chrome és a Firefox frissítéseit, amelyek nagy hatással lesznek egy kis, de fontos csoportra: azok a weboldalak, amelyek Symantec tanúsítványt használnak, nem lesznek többé biztonságosak, ezáltal a tulajdonosok forgalomcsökkenést fognak tapasztalni.

Kémprogramot találtak a Chrome-áruházban
A különböző alkalmazásokhoz kapcsolódó áruházak (Google, Apple, Amazon) tulajdonosainak ugyanolyan napi küzdelem a kártékony programok elleni harc, mint a szoftvergyártó cégeknek. Kiberbűnözők olyan, hasznos szoftvernek álcázott rosszindulatú programokat írnak, amelyek bekerülnek az internetes áruházakba és ott pusztítanak mindaddig, amíg a kiberbiztonsági csapatok meg nem találják és törlik őket.

Az asztali gépen a Windows a nyerő, telefonon már erősebb az Apple
Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználóbarát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e-kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.