kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt

A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A márka olyan, mint egy bizalmi folyószámla. Nem lehet tudni, hogy melyikünk ellen szerveződik Facebook-csoport, míg itt vagyunk” – figyelmeztetett Ferling József, a Ferling Ügynökség ügyvezetője.

Céges üzenetek: egyszerűen, tömören, frappánsan, érzelemmel

„Azért mert valami neked fontos, nem biztos, hogy másoknak is az. A jó sajtóközlemény titka a hírérték, a tudatos célzás, az időzítés és az illusztráció. Egy kép sokszor többet mond, mint a terjengős szöveg” – magyarázta Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke.

Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz
Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó „befektetés”.
„Egy unalmas céges profilt is el lehet adni izgalmas tálalásban: egy takarítócég arról kezdett kommunikálni, hogy egy átlagos matracban kétmillió poratka lapul. Munkatársait pedig „porvadászokként”, kvázi szuperhősökként állította be. Ők innentől nem takarítócég, hanem elitkommandó” – mesélte Nagy Barna, a Kreatív Vonalak Kft. ügyvezetője.

„Egy tizennégy éves kamasz szintjén kell ma kommunikálni, célpiacnak megfelelően, egyszerűen, mindig ugyanúgy. Lehet, hogy vannak külföldi szakkifejezések, amiket senki más nem ért, de ezek nem használnak a laikusok elérésében” – állította Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Kft. ügyvezetője.

„A bakit is be kell vállalni. Amikor a KFC angliai üzletéből elfogyott a csirke, az étteremhálózat előállt egy vicces reklámmal, amiben a logóját FCK-ra változtatta” – mondta Bőhm Kornél, az MPRSZ Kríziskommunikáció tagozatvezetője. (Tudjuk melyik f betűs angol szóra utal ez a rövidítés…)

„A történetmesélés az üzenetközvetítés titka. A történetmesélést nem nagyon használják, mert mindig érvekkel jövünk, pedig az gáz, mert az érv azonnal ellenérvet szül, míg ha jó történetet osztunk meg, oda emóció kerül” – vélekedett Tóth Tamás, a Personal Brand Institute ügyvezető partnere.  (A fellépés, a karizma és a kisugárzás a siker egyik legfontosabb tényezői, és a közhiedelemmel ellentétben ezek tanulható, fejleszthető készségek, és semmi sem alapozza meg jobban a kapcsolatokat, mint a történetek megosztása, a storytelling.)

Tóth Tamás
(Fotó: PP)

Etikus cégek: mutasd meg, ne csak csináld

„Zavart a ’90-es években, hogy olyan sok rosszat mondanak az üzletemberekről. Tudtam, hogy nagyon sok etikus ember és sok jó példa, best practice van az üzleti életben, és ezeket fel kell mutatni. Ezért alapítottuk meg tizenkilenc éve az Üzleti Etikai Díjat” – mesélte Demcsák Mária, a Piac & Profit alapító-főszerkesztője.

„Az ügyfeleket és a befektetőket vonzza a felelősségteljesen működő cég. De tudatni is kell ezt, nemcsak tenni” – tanácsolta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője.

„Régen a Coca-Cola karácsonyi reklámja arról szólt, hogy jött a teherautó és fénybe borította a világot. Ma már arról, hogy a vásárló ajándékozik és a jótékonykodik, mert ahogy a reklámszlogen mondja, a világnak több jóra van szüksége” – ismertetett egy konkrét marketingpéldát Kovács Eszter, a Skilltogo Kft. ügyvezetője.

Kovács Eszter
(Fotó: PP)

Munkáltatói branding

„Elkezdett Magyarországról elfordulni a befektetési szándék. A munkaerőhiány akkora, hogy egy ismerősöm már látja a Magyarországon meg nem épült gyárakat” – mondta Mezriczky László, az Ispiro Consulting Kft. vállalati kommunikációs szakértője.

„Ahol a bérek nincsenek legalább iparági szintre hozva, ott felejtsék el a munkáltatói márkaépítést” – figyelmeztetett Kádár Balázs, az MRPSZ Employer Branding tagozatvezetője, a Bindermann, HRCOM Kft. munkatársa.

„Legkésőbb a középvezető tudja meg az információkat arról, ha az alsó szinten nem elégedettek” – mondta Szvetelszky Zsuzsa pletykakutató, az Ispiro Consulting Kft.-től.

Kádár Balázs
(Fotó: PP)

Personal branding

„A felmérések szerint az emberek jobban félnek a nyilvános beszédtől, mint a haláltól és a pókoktól. Pedig nincsen brandépítés szereplés nélkül” – mondta Bíró Nóra, értékesítési tréner, MOST (Master of Sales Training), DAS szerződött partner.

„A belső brand a vezetőn és a kohézión múlik. Ahogy Jeff Bezos mondta, a personal branding az, hogy mit mondanak az emberek rólad, amikor kimentél a szobából”. Csak ez számít” – mondta Borbély László, executive coach, tréner, az SPA Tudásbázis Kft. alapítója.

Brandfanatizmus
A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja. CSR-akcióikkal felelős fogyasztásra inspirálhatnának, de leginkább arra használják a vásárlók márkahűségét, hogy függővé tegyék és ezáltal állandó fogyasztásra késztessék őket. A rajongó a legjobb nagykövete a brandnek: ingyen hirdeti a termék nagyszerűségét.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo