„A márka olyan, mint egy bizalmi folyószámla. Nem lehet tudni, hogy melyikünk ellen szerveződik Facebook-csoport, míg itt vagyunk” – figyelmeztetett Ferling József, a Ferling Ügynökség ügyvezetője.
Céges üzenetek: egyszerűen, tömören, frappánsan, érzelemmel
„Azért mert valami neked fontos, nem biztos, hogy másoknak is az. A jó sajtóközlemény titka a hírérték, a tudatos célzás, az időzítés és az illusztráció. Egy kép sokszor többet mond, mint a terjengős szöveg” – magyarázta Lakatos Zsófia, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) elnöke.
„Egy tizennégy éves kamasz szintjén kell ma kommunikálni, célpiacnak megfelelően, egyszerűen, mindig ugyanúgy. Lehet, hogy vannak külföldi szakkifejezések, amiket senki más nem ért, de ezek nem használnak a laikusok elérésében” – állította Jagodics Tamás, a Cégmenedzser Kft. ügyvezetője.
„A bakit is be kell vállalni. Amikor a KFC angliai üzletéből elfogyott a csirke, az étteremhálózat előállt egy vicces reklámmal, amiben a logóját FCK-ra változtatta” – mondta Bőhm Kornél, az MPRSZ Kríziskommunikáció tagozatvezetője. (Tudjuk melyik f betűs angol szóra utal ez a rövidítés…)
„A történetmesélés az üzenetközvetítés titka. A történetmesélést nem nagyon használják, mert mindig érvekkel jövünk, pedig az gáz, mert az érv azonnal ellenérvet szül, míg ha jó történetet osztunk meg, oda emóció kerül” – vélekedett Tóth Tamás, a Personal Brand Institute ügyvezető partnere. (A fellépés, a karizma és a kisugárzás a siker egyik legfontosabb tényezői, és a közhiedelemmel ellentétben ezek tanulható, fejleszthető készségek, és semmi sem alapozza meg jobban a kapcsolatokat, mint a történetek megosztása, a storytelling.)
Etikus cégek: mutasd meg, ne csak csináld
„Zavart a ’90-es években, hogy olyan sok rosszat mondanak az üzletemberekről. Tudtam, hogy nagyon sok etikus ember és sok jó példa, best practice van az üzleti életben, és ezeket fel kell mutatni. Ezért alapítottuk meg tizenkilenc éve az Üzleti Etikai Díjat” – mesélte Demcsák Mária, a Piac & Profit alapító-főszerkesztője.
„Az ügyfeleket és a befektetőket vonzza a felelősségteljesen működő cég. De tudatni is kell ezt, nemcsak tenni” – tanácsolta Serényi János, az Értéktrend Kft. ügyvezetője.
„Régen a Coca-Cola karácsonyi reklámja arról szólt, hogy jött a teherautó és fénybe borította a világot. Ma már arról, hogy a vásárló ajándékozik és a jótékonykodik, mert ahogy a reklámszlogen mondja, a világnak több jóra van szüksége” – ismertetett egy konkrét marketingpéldát Kovács Eszter, a Skilltogo Kft. ügyvezetője.
(Fotó: PP)
Munkáltatói branding
„Elkezdett Magyarországról elfordulni a befektetési szándék. A munkaerőhiány akkora, hogy egy ismerősöm már látja a Magyarországon meg nem épült gyárakat” – mondta Mezriczky László, az Ispiro Consulting Kft. vállalati kommunikációs szakértője.
„Ahol a bérek nincsenek legalább iparági szintre hozva, ott felejtsék el a munkáltatói márkaépítést” – figyelmeztetett Kádár Balázs, az MRPSZ Employer Branding tagozatvezetője, a Bindermann, HRCOM Kft. munkatársa.
„Legkésőbb a középvezető tudja meg az információkat arról, ha az alsó szinten nem elégedettek” – mondta Szvetelszky Zsuzsa pletykakutató, az Ispiro Consulting Kft.-től.
(Fotó: PP)
Personal branding
„A felmérések szerint az emberek jobban félnek a nyilvános beszédtől, mint a haláltól és a pókoktól. Pedig nincsen brandépítés szereplés nélkül” – mondta Bíró Nóra, értékesítési tréner, MOST (Master of Sales Training), DAS szerződött partner.
„A belső brand a vezetőn és a kohézión múlik. Ahogy Jeff Bezos mondta, a personal branding az, hogy mit mondanak az emberek rólad, amikor kimentél a szobából”. Csak ez számít” – mondta Borbély László, executive coach, tréner, az SPA Tudásbázis Kft. alapítója.