Borbély lászló cikkek


Hét trükk a munkaerő megtartásához

Hét trükk a munkaerő megtartásához 

Ma már a dolgozók válogatnak az állások között, nem fordítva. A mentor, a bevonáson alapuló együttműködés, a bizalom, a higgadt teljesítményértékelés mind számítanak abban, hogy a munkavállaló kilép-e, vagy ottmarad egy cégnél. A fizetés csak egy a megtartó erők közül. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 konferenciáján.
Elsősorban egyéniség vagy, nem típus

Elsősorban egyéniség vagy, nem típus 

Mindenki elsősorban egyén, megismételhetetlen elegye különféle személyiségjegyeknek és csak másodsorban képviselője egy típusnak vagy generációnak. Ennek értelmében nincsenek univerzális receptek arra sem, hogy kit hogyan motiváljunk, terheljünk feladatokkal, kérjünk számon és jutalmazzunk. A generációs különbségekről is sok szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 című konferenciáján.
Sikeresebb a cég, ha sztár a cégvezető

Sikeresebb a cég, ha sztár a cégvezető 

Celeb-központú társadalomban élünk. A fogyasztók egyre inkább mogulok, cégvezetők, feltalálók alakjaihoz társítják az egyes márkákat és termékeket. Csak azok a vállalkozások nőhetik ki magukat igazán és tehetnek szert tartósan sikerre, amelyeknél a cégvezető is nagy kaliberű. Olyasvalaki, aki képes véleményvezérré, illetve a maga szakterületén sztárrá válni. Erről is beszéltek a Piac & Profit Brandépítés – 2018 konferenciáján.
Amikor a cégvezetés már a vasárnapi családi ebédeket is megbolygatja

Amikor a cégvezetés már a vasárnapi családi ebédeket is megbolygatja 

A Piac & Profit által rendezett Generációváltás finisben – A sikeres cégutódlás receptje című konferencia előadásaiban a cégvezetés átadásának folyamatokat megőrző, technokrata megközelítése mellett nagy hangsúly tevődött a családi dinamikák, az érzelmi gócpontok kezelésére is.
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt

kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt 

A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Utálja egymást az Y és a Z generáció?

Utálja egymást az Y és a Z generáció? 

A munkaerőhiány a hazai vállalkozások fejlődésének egyik legnagyobb akadálya. Hogyan lehet megoldani ezt a problémát, és biztosítani a növekedést? Erről beszéltek az előadók a Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet – Válasszuk a növekedést! című konferenciáján.
Ha nem hatékony a szervezet, az automatizálás sem segít

Ha nem hatékony a szervezet, az automatizálás sem segít 

A természetben minden növekszik, az emberi tudatot is a növekedés mozgatja, akárcsak a piacokat és a globális népességet. Ha nem növekszik a vállalkozásod, előbb-utóbb elsorvad, mert a növekedő versenytársak kiszorítják a pályáról. Hogyan lehet fejlődési pályára állítani cégünket? Erre is kínáltak válaszokat szakértők a Piac & Profit Szervezetfejlesztés – 2018 konferenciáján.
Coaching a cégvezetésben

Coaching a cégvezetésben 

A coaching nemcsak a nagy csarnokokban beszédet tartó motivációs előadók mestersége, hanem a főnök–beosztott viszonynak is fontos eleme lehet. Egy cégvezető is elsajátíthatja azokat a technikákat, amelyekkel motiválhatja a beosztottjait, sőt, az is kiderülhet, hogyan használja fel hatékonyabb módon az illető képességeit.
Borbély László: ez a terület kardinális fontosságú

Borbély László: ez a terület kardinális fontosságú 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit
Nem veszi át a gyerek a céget: keressünk menedzsert?

Nem veszi át a gyerek a céget: keressünk menedzsert? 

A rendszerváltás után vállalkozásokat alapító generáció tagjai most abban a dilemmában vannak, hogy eldöntsék, a gyerekeik megfelelőek-e a cég vezetésére, vagy hozzanak a családon kívülről profi menedzsert. Nem egyszerű a döntés. Mert a cég is olyan, mint egy saját gyerek. A Piac & Profit Generációváltás a cégben című konferenciáján megoldásokat vázoltak fel az előadók.

Borbély László: létezhet boldog vállalat? 

A szervezetfejlesztés a félelmekkel foglalkozik, ezeket szereli le, hogy ne álljon a fejlődés útjába. Ha a vezető és csapata hatékonyan és örömmel, elkötelezve tud együtt dolgozni, akkor magas a szervezeti boldogság. Többek között erről beszélt Borbély László a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 című konferenciáján.

Boldog emberekkel jobban működik a szervezet 

Mindenki a kompetenciáról beszél, holott a munkavégzés igazi alapköve az attitűd, a hozzáállás és a saját tehetségünk pontos ismerete, vallja a színészetet kommunikációs, majd szervezetfejlesztő szakmára felcserélő Borbély László. A szervezeti problémák gyakran az egyén kiégéséből erednek, a burnout pedig abból, hogy nem vagyunk tisztában saját erőnkkel és tehetségünkkel.

Szervezetfejlesztés: "A cégednek szexinek kell lenni" 

A szervezetfejlesztés ma már több, mint a humán erőforrás menedzselése, középpontjában mégis az emberi tényező áll, mely összetett piaci és céges folyamatokat menedzsel és hajt végre. A coaching szakma kiválóságai beszéltek a Piac & Profit Szervezetfejlesztés 2017 konferenciáján.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül

Óriási tévhit kering a nyugdíjmegtakarítások körül  

Egyértelműen szükség van az önkéntes nyugdíj- és egészségpénztári megtakarítások után igénybe vehető szja-visszatérítés szabályainak változtatására.

Pénzszerzés

Részletek a kormány új csodafegyveréről

Részletek a kormány új csodafegyveréről  

Hétfőtől hét termék egységesen 3 százalékos fix kamattal érhető el a hazai vállalkozásoknak a Széchenyi Kártya Program keretében.

Cégblog

Hónapok óta nem jött ilyen gyenge japán adat

Hónapok óta nem jött ilyen gyenge japán adat  

A japán gazdasági teljesítmény lassuló ütemben nőtt szeptemberben.

Infokom

Milliókba kerülhet egy gyenge jelszó

Milliókba kerülhet egy gyenge jelszó  

Ma már egyre gyakrabban kerülnek célkeresztbe a gyárak, és a kritikus infrastruktúra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo