Employer branding cikkek

hirdetés

Hogyan kezelhetik most sikeresen a cégek a válságot?

Hogyan kezelhetik most sikeresen a cégek a válságot? 

Elég nagy amplitúdóval száguld el mellettünk a nyár, olyan gazdasági és közéleti változásokat írva a homokba, ami kihatással van vállalatunk minden dolgozójára a takarítótól a CEO-ig. A válság- és változáskezelés a mindennapjaink része lesz még egy jó darabig, de az idei évben biztosan. Mit tehet egy cég, amikor a dolgozói mindennapi nehézségei kihatnak a munkára? Miben segíti a vezetőt és a HR osztályt egy employer branding stratégia, amikor sokszor csak napról napra gondolkodhatunk?
 Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben

 Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben 

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.
Ezek a legmenőbb hazai munkáltatói márkák

Ezek a legmenőbb hazai munkáltatói márkák 

Ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2018 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon.
A legtöbben nyugdíjig maradnának egy munkahelyen

A legtöbben nyugdíjig maradnának egy munkahelyen 

Stabil, megbízható munkáltató, biztos állás. Kellemes légkör, jó csapat. Versenyképes fizetés, béren felüli juttatások. Ez a három legfontosabb szempont, amit a hazai munkakeresők szem előtt tartanak – egy friss kutatás szerint.
Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget?

Kinek a dolga, hogy a munkatársak szeressék a céget? 

Mostanában divatos téma a munkáltatói márkaépítés, avagy még trendibben: employer branding. Sokat lehet erről hallani és olvasni, de azt veszem észre, hogy valójában kevés az az információ, ami egy cégvezetőnek valójában hasznos. Ezért nézzük meg ma a téma használható oldalát.
hirdetés
Egy héttel tovább lehet nevezni az Employer Branding Award 2018-ra

Egy héttel tovább lehet nevezni az Employer Branding Award 2018-ra 

Több mint egy héttel meghosszabbították az Employer Branding Award 2018 nevezési határidejét, így a pályaműveket 2019. január 21-ig várják.
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt

kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt 

A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
A Z-generáció azt szereti, ha büszkén szelfizhető a munkahely

A Z-generáció azt szereti, ha büszkén szelfizhető a munkahely 

Az Y és a Z generáció nem jön ki jól egymással. Ez egy ketyegő bomba. A Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet - Válasszuk a növekedést! című konferenciáján Borbély László szervezetfejlesztő adott kulcsokat a legfiatalabb munkavállalói generációval való bánásmódhoz.
Utálja egymást az Y és a Z generáció?

Utálja egymást az Y és a Z generáció? 

A munkaerőhiány a hazai vállalkozások fejlődésének egyik legnagyobb akadálya. Hogyan lehet megoldani ezt a problémát, és biztosítani a növekedést? Erről beszéltek az előadók a Piac & Profit Munkaerőhiány! Vészhelyzet – Válasszuk a növekedést! című konferenciáján.
Kié lesz a legjobb munkáltatói márka?

Kié lesz a legjobb munkáltatói márka? 

A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata a hazai munkáltatói márkaépítés hazai intézményi formálója negyedik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot.
hirdetés

Hogyan lesz a munkáltató márka mindenki szívügye? 

Az employer branding egy nagyon felkapott témává vált az elmúlt években. Manapság már elvárás, hogy egy vállalat tudatos munkáltatói arculattal rendelkezzen, mérettől függetlenül. Miért lényeges, hogy a munkáltatói márka mindenki az ügyévé váljon egy szervezetben? Hogyan válik az employer branding egy cég alapvető üzleti értékteremtő eszközévé? Hogyan lehet a munkáltatói értékeket és a munkavállalói élményt fejleszteni?

Elon Musk és a SpaceX: az employer branding nem rakétakilövés 

Elon Musk idén napvilágra került, munkavállalóinak írt levele és a Falcon Heavy Nap körüli pályára állítása két, a világ számára meghatározó, munkáltatói márka szempontjából is példaértékű eseményt jelentett. Musk leveléből kiderült, hogy a vezetők iránymutatása a cég munkáltatói márkájának alapja. A Falcon Heavy sikeres startjának pedig több olyan employer branding vetülete is van, amire talán elsőre nem is gondolnánk.

Mi a vezetők szerepe, amikor employer brand varázspálcára lenne szükség? 

A legtöbbször, amikor employer brand építés kapcsán felteszem a kérdést cégek vezetőinek: „Mit vársz az employer brandingtől?”, hatalmas ambíciókkal és elvárásokkal találom szembe magam. A sürgetettség közepette a cégek azonnal szeretnének valamit csinálni, jönnek is a jobbnál jobb ötletek: legyünk kutyabarát munkahely, vegyünk babzsákot és Ps4et, vezessük be a távmunkát, csináljunk Facebookot. Régóta foglalkoztatott már az a kérdés, mit tehetnek a cégek akkor, amikor azonnali megoldás szükséges a munkaerő megtartás és toborzás hatékonyságának növelésében, de ehhez valójában egy employer branding varázspálcára lenne szükségük.

Employer Branding: 5 másolható trend a világ élvonalából 

A hazai cégeknek nem érdemes egyben lemásolnia a nagy nemzetközi cégek employer branding gyakorlatait, de ezekből leszűrhető néhány olyan stratégiai fontosságú tipp, amelyet érdemes átvenni.

Létezik olyan munkahely ami érzelmileg is feltölt? 

Szeretnéd, hogy munkavállalóid elkötelezettek és hatékonyak legyenek?  Nem tudod, hogyan is érhetnéd el mindezt? Akkor a következő bejegyzés hasznos olvasmánynak ígérkezik.

Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók 

Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.

Nem vesztegethetjük az időt versenyképtelen ajánlattal 

A mai munkaerőhiányos helyzetben nem engedhetjük meg magunknak, hogy „a múltban legyünk” a bérekkel, és felesleges köröket fussunk azzal, hogy versenyképtelen juttatásokat ajánlunk a nagy nehezen megtalált és válogatós jelölteknek. Tisztában kell lennünk a szokásos juttatásokkal és egyéb munkát érintő tényezőkkel is.

Díjazták magyar munkáltatói márkaépítés úttörőit 

2017. március 16-án átadták az Employer Branding Award 2016 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is, és egyedülálló a magyar piacon.

Harcolni kell a munkaerőért - de hogyan? 

Jó év elé nézhet a magyar gazdaság, de éppen ez jelenthet komoly problémát a kisebb vállalkozásoknak. A munkaerő ugyanis egyre fontosabb erőforrássá válik, és dolgozók elhagyhatják azokat a munkáltatókat, akik nem „kapcsolnak” időben. Szakértőnk segít, mi a megoldás!

Mire jó a PR-os? 

A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Készülhetnek a vállalatok! Új világot hoz az ESG

Készülhetnek a vállalatok! Új világot hoz az ESG 

A jövőben már olyan auditált (!) nem pénzügyi beszámolókat kell készíteni, ami nemzetközi szabványok alapján gyűjtött ESG-releváns adatokra támaszkodik. 
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

hirdetés
Elrajtolt a Te is legyél Pénzügyi Junior Klasszis verseny!

Elrajtolt a Te is legyél Pénzügyi Junior Klasszis verseny! 

Október 16-ig jelentkezhetnek a technikumok és szakképző iskolák négyfős csapatai.

Költségkímélés

Ilyet se nagyon láttunk: rekordösszegű károkat okoztak az idei viharok

Ilyet se nagyon láttunk: rekordösszegű károkat okoztak az idei viharok 

Az Allianz Hungáriához az év első 8 hónapjában közel 35 ezer lakóingatlannal kapcsolatos kárbejelentés érkezett.

Pénzszerzés

Óriási innovációs támogatási program indul

Óriási innovációs támogatási program indul 

Lezárult a 35 milliárd forint keretösszegű új innovációs támogatási program társadalmi egyeztetése, megjelent a három fő területre koncentráló pályázat.

Jogi kisokos

Egyre gátlástalanabbak a kiberbűnözők

Egyre gátlástalanabbak a kiberbűnözők 

Kibertámadás érte a Nemzetközi Büntetőbíróság számítógépes rendszerét.

Cégblog

Erős KKV címmel új műsort indít a Trend FM és a radiocafé

Erős KKV címmel új műsort indít a Trend FM és a radiocafé 

Szeptember 25-én este 8 órakor startol el a radiocafén az Erős KKV, Tomán Szabina és Mihálovits András műsora.

Klímablog

Nehéz helyzetben vannak a cégek, háttérbe szorul a fenntarthatóság kérdése

Nehéz helyzetben vannak a cégek, háttérbe szorul a fenntarthatóság kérdése  

Az Európai Unió 2050-re kitűzött klímasemlegességi célját a hazai vállalatok közül egyre többen ismerik, de elsősorban nehézségként, nem pedig lehetőségként tekintenek rá.

Társadalom

Ördögi kört lát Szijjártó Péter

Ördögi kört lát Szijjártó Péter 

Szijjártó: a terrorizmus és az illegális bevándorlás egyfajta ördögi kört alkot egymással.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo