Az egyre több iparágat sújtó munkaerőhiány miatt egyre fontosabb szerepet kap a munkáltatói márka, mely nem csak a fiatalok bevonzásában, de azok megtartásában is kiemelt fontosságú. A munkakeresők számára fontos, hogy a pozíciót kínáló cégnek jó hírneve legyen, hogy a munkahelyi légkör, a fejlődési és előre lépési lehetőségek, valamint a fizetés nagysága az elvárt szinten legyen a vállalatnál. A vállalati imázst három tényező mentén érdemes vizsgálni: kik ismerik a céget, azok mit gondolnak róla, végül pedig ez miként befolyásolja a céggel szembeni magatartásukat.
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSz) ennek fontosságát hangsúlyozva tavalyi már a második alkalommal írta ki Employer Branding Awardot, azaz a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díját. Az MPRSz Employer Branding Tagozata (EB Tagozat) a pályázatot azzal a célkitűzéssel hirdette meg, hogy a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza, bemutassa és megismertetesse a szakmai közönséggel. A díj segít összegyűjteni és közzétenni a legjobb gyakorlatokat annak érdekében, hogy munkahelyeink minél örömtelibbek, egészségesebbek, igényesebbek és jövedelemtermelőbbek legyenek.
„Meggyőződésem szerint az úttörőké a főszerep általában az élet minden területén, így van ez az Employer Branding esetében is. A pályázat kapcsán is azt tapasztalhatjuk, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a munkáltatói márkaépítés iránt, hiszen egyre több munkáltató néz szembe bevonzási és megtartási kihívásokkal, immár nem csupán szellemi, hanem fizikai pozíciókban egyaránt. Az MPRSZ EB Tagozatának céljai között szerepel a kommunikációs és HR szakma közelítése, általános szakmai edukáció és keretrendszer biztosítása, valamint a tudatos munkáltatói márkaépítés elterjesztése a magyar munkáltatók körében. Ennek egyik fontos eleme az Employer Branding Award” – mondta el Kádár Balázs, az MPRSz Employer Branding Tagozat alapítója, vezetője és elnökségi tag. „Nagy öröm számunkra továbbá, hogy a pályázatok egyre magasabb színvonalról és átgondoltságról tesznek tanúbizonyságot. A minősítéssel azt szeretnénk elérni, hogy mutatkozzanak be a legjobbak KKV és nagyvállalati kategóriában, így állítva mércét versenytársaiknak, valamint a magyar munkáltatók többségének. Jövő évben egy új, izgalmas másik díj kiírása is várható a témában” – tette még hozzá.
A szakmai zsűri alapos munkát végzett, 8 szempont mentén értékelte a pályázatokat és egyértelműen megnevezte a legjobbakat.
A győztesek:
Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Díja 2016 díjat két kategóriában hirdették meg: középvállalat (KKV) (50 – 500 fő); valamint nagyvállalat (500 fő - ).
Fődíj:
- Generali Biztosító: Fókuszban a munkatársak (Nagyvállalati kategória)
- hu: Profession.hu Employer Branding Stratégia és Megvalósítás (Kkv-kategória)
- Groupama Biztosító: „Tiéd a pálya!” integrált munkáltatói márkaépítés a Groupama Biztosítónál (Nagyvállalati kategória)
- VELUX Magyarország: „Employer Branding Award 2016” pályázat (Nagyvállalati kategória)
- iQor Global Services Hungary: "Be more with iQor - Légy több az iQor-ral" (Nagyvállalati kategória)
- Magyar Telekom: Employer Branding kampány 2016 (Nagyvállalati kategória)
- Vodafone Shared Services Budapest: Meet the World kampány (Nagyvállalati kategória)
- Budapest Bank: Példaértékű Employer Branding gyakorlatok a Budapest Banknál (Nagyvállalati kategória)
- HEINEKEN Hungária: HEINEKEN Employer Branding program – „Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!” (Nagyvállalati kategória)
- LIDL Magyarország: Employer Branding a LIDL Magyarország Bt-nél (Nagyvállalati kategória)
- NN Biztosító: NN InsuRace online business game (Nagyvállalati kategória)
- Rossmann Magyarország: Employer Branding a Rossmannban 2015-2016 (Nagyvállalati kategória)
Hinterstein Anikó (Magyar Telekom-Deutsche Telekom AG) – HR marketing consultant Hungary & Macedónia,
Siska Katalin (Groupama Biztosító) – humánerőforrás ügyvezető igazgató,
Vogronics Krisztina (Phoenix Pharma) – HR és kommunikációs vezető,
Bocskai István (OTP) – PA és belső kommunikációs vezető,
Szűts Ildikó (Országos Humánmenedzsment Egyesület) – elnök,
Pajor Mariann (Egis) – belső kommunikációs osztályvezető,
Bene Nikolett (Spar) – marketingvezető,
Szabó Sylvia (GE Global Operations) – kommunikációs vezető,
Hőgyes Szabolcs (Provident) – HR manager
Kádár Balázs (Bindermann) – MPRSz Employer Branding Tagozat vezetője és elnökségi tag.