Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók

Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.

A jó mottók a vállalatok arculatának és megítélésének egyik legfontosabb elemei: kialakulhatott-e volna a gyorséttermek körüli láz, ha nem erre buzdít a McDonald’s jelmondata, vagy azonosítanák-e a Nike-t a teljesítménnyel, ha nem a „Just do it”-re épül a márka? Ahogy a fogyasztók körében, a munkaerőpiacon is fontos, hogy hatékonyan tudjuk közvetíteni, kik is vagyunk valójában, és kik azok az emberek, akiket a csapatunkba várunk.

Nem mindegy, mit üzen a vállalat a jövendőbeli dolgozóknak
Kép:Pixabay

Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Ez pedig az értékesítés sikerét is befolyásolja.

Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk
Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.
Fontos, hogy cégünk jelmondata tömör, egyszerű és személyes legyen, valamint felkeltse azok érdeklődését, akik a következő 3-5 évben napi 8-10 órát nálunk szeretnék tölteni. Az őszinteség fontosságát sem lehet elégszer hangsúlyozni: ha a mottó nem rólunk és csapatunkról szól, az álláskeresők más elvárásokkal jönnek, mint amit teljesíteni tudunk, így hosszú távon még a vállalat hírnevét is veszélybe sodorhatjuk.

Ha a mottóval felkeltettük a figyelmet, hosszabban is bemutatkozhatunk. Érdemes elgondolkodni azokon a dolgokon, amik meghatározzák működésünket és a csapatdinamikát, illetve azon, hogy milyen benyomást szeretnénk gyakorolni az érdeklődőkre. Mindeközben perszer figyelni kell arra is, hogy az információt egyszerűen, könnyen átlátható módon fogalmazzuk meg – egy álláskereső gyakran már a vállalati bemutatkozó elolvasása után eldönti, hogy szeretne-e velünk dolgozni. Így érdemes nem csak termékeinkre helyezni a hangsúlyt – nyugodtan csempésszük bele például a munkahelyi környezetre jellemző érdekességeket is a leírásba!

Ahhoz, hogy megfogalmazzuk a cégre leginkább jellemző mottót és leírást, nem feledkezhetünk meg munkatársainkról. A csapat definícióját nem hagyhatjuk a vezetőkre: mindenkinek lehet olyan megjegyzése, ötlete, ami közelebb vihet minket a legjobb bemutatkozáshoz. Erre számtalan platformot kialakíthatunk: ugyanúgy működőképes lehet egy online felület, mint egy különálló, ebből a célból szervezett csapatépítő esemény.

Németh Anna, a Dreamjo.bs állásportál társalapítója

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo