Elmondjuk, hogy születnek a legjobb céges mottók

Az első benyomás fontossága tagadhatatlan, és ez a kkv-k esetében sincs másként. Kutatások bizonyítják, hogy a 80-90-es években születettek számára, már nem a fizetés a döntő szempont munkahely választás során, így még nagyobb szerepet kap a munkáltatói márka és az öndefiníció. Szakértőnk segít, mi a jó céges mottó és bemutatkozás titka, amikkel beférkőzhetünk az érdeklődők szívébe.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A jó mottók a vállalatok arculatának és megítélésének egyik legfontosabb elemei: kialakulhatott-e volna a gyorséttermek körüli láz, ha nem erre buzdít a McDonald’s jelmondata, vagy azonosítanák-e a Nike-t a teljesítménnyel, ha nem a „Just do it”-re épül a márka? Ahogy a fogyasztók körében, a munkaerőpiacon is fontos, hogy hatékonyan tudjuk közvetíteni, kik is vagyunk valójában, és kik azok az emberek, akiket a csapatunkba várunk.

Nem mindegy, mit üzen a vállalat a jövendőbeli dolgozóknak
Kép:Pixabay

Akár figyelünk rá, akár hanyagoljuk, munkáltatói márkánk létezik, és jelentős befolyással bír vállalatunk sikerére. Ahogy termékeinkről vagy szolgáltatásainkról véleményt alkotnak a vásárlók, magáról a cégről is kialakul egy kép jelenlegi és potenciális munkavállalóink fejében. Ez pedig az értékesítés sikerét is befolyásolja.

Öt biztos módszer, amivel bemutathatjuk a cégünk
Ha pozicionálni szeretnénk vállalatunkat a kkv-k rengetegében, érdemes megfontolni, mit és hogyan mondunk el egy álláshirdetésben, vagy a nem értékesítési célú kommunikációnkban. Összegyűjtöttünk öt jó tanácsot, amit észben tartva minden vezető nagyot léphet előre a munkáltatói márkaépítés terén.
Fontos, hogy cégünk jelmondata tömör, egyszerű és személyes legyen, valamint felkeltse azok érdeklődését, akik a következő 3-5 évben napi 8-10 órát nálunk szeretnék tölteni. Az őszinteség fontosságát sem lehet elégszer hangsúlyozni: ha a mottó nem rólunk és csapatunkról szól, az álláskeresők más elvárásokkal jönnek, mint amit teljesíteni tudunk, így hosszú távon még a vállalat hírnevét is veszélybe sodorhatjuk.

Ha a mottóval felkeltettük a figyelmet, hosszabban is bemutatkozhatunk. Érdemes elgondolkodni azokon a dolgokon, amik meghatározzák működésünket és a csapatdinamikát, illetve azon, hogy milyen benyomást szeretnénk gyakorolni az érdeklődőkre. Mindeközben perszer figyelni kell arra is, hogy az információt egyszerűen, könnyen átlátható módon fogalmazzuk meg – egy álláskereső gyakran már a vállalati bemutatkozó elolvasása után eldönti, hogy szeretne-e velünk dolgozni. Így érdemes nem csak termékeinkre helyezni a hangsúlyt – nyugodtan csempésszük bele például a munkahelyi környezetre jellemző érdekességeket is a leírásba!

Ahhoz, hogy megfogalmazzuk a cégre leginkább jellemző mottót és leírást, nem feledkezhetünk meg munkatársainkról. A csapat definícióját nem hagyhatjuk a vezetőkre: mindenkinek lehet olyan megjegyzése, ötlete, ami közelebb vihet minket a legjobb bemutatkozáshoz. Erre számtalan platformot kialakíthatunk: ugyanúgy működőképes lehet egy online felület, mint egy különálló, ebből a célból szervezett csapatépítő esemény.

Németh Anna, a Dreamjo.bs állásportál társalapítója

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo