Valamire már több pénzt szánnak a magyar cégek, mint korábban

A munkaerő megtalálása és megtartása érdekében tovább erősödik a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek 47 százaléka a gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer brandingre fordított büdzséjét 2025-ben - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A felmérés szerint az erre a célra kevesebbet tervezők aránya mindössze 7 százalék, és elenyésző azoké (2 százalék) akik nem költenek ilyen célra.

A felmérés szerint többen terveznek létszámbővítést (56 százalék), mint 2024-ben (53 százalék), de vannak szektorok, ahol inkább a kulcsemberek megtartása van napirenden.

Többet szánnak munkáltatói márkaépítésre
Többet szánnak munkáltatói márkaépítésre
Fotó: Depositphotos

Rövidültek az átlagos munkavállalói életciklusok, hosszú távú trend a fluktuáció folyamatos növekedése, amivel számolni kell - ezekre is rámutatott a felmérés - tették hozzá.

Kiemelték, hogy amíg tavaly a fluktuáció visszaszorítása szerepelt a munkáltatói márkaépítés eredményességi mutatójának második helyén, addig idén a jelentkezők számának növelése után az ismertség került a lista második helyére. Az employer branding a legtöbb vállalatnál továbbra is a HR felelősségi köréhez tartozik és jelentősen megnőtt azoknak a cégeknek a száma is, ahol a munkáltatói márkaépítésért külön, önálló szakterület vagy szakember felel. A vállalatok 42 százaléka külsős, az employer branding területére specializált ügynökséget is bevon a munkafolyamatokba.

Horváth Ádám a Brandfizz ügynökség egyik alapítója, aki egyben az Európai Employer Branding Szövetség alelnöke is az MTI-nek elmondta, az employer branding nem más, mint az a törekvés a cégek részéről, hogy termékeik, szolgáltatásaik mellett mint munkáltató is ismertté váljanak.

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo