Valamire már több pénzt szánnak a magyar cégek, mint korábban

A munkaerő megtalálása és megtartása érdekében tovább erősödik a munkáltatói márkaépítés szerepe a vállalati szektorban: a megkérdezett cégek 47 százaléka a gazdasági kihívások ellenére is növeli az employer brandingre fordított büdzséjét 2025-ben - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből.

Hozzátette, a munkáltatói márkaépítés eszköztára nagyon sok lehetőséget rejt magában, amivel a cégek növelni tudják eredményességüket vagy jelentős költségeket tudnak megtakarítani, ami a jelen gazdasági helyzetben igen sok céget érdekel.

Horváth Ádám szerint költségcsökkentéssel járhat a cégek számára például, ha az egy-egy nyitott pozíció betöltéséhez szükséges időt az emloyer brandingnek köszönhetően meg tudják felezni, vagy ha a cégek saját csatornáikon, fejvadász beiktatása nélkül tudnak minél több üres álláshelyet betölteni. Ezek és más hasonló, a toborzással összefüggő tényezők együttesen jelzik a munkáltatói márkaépítésre fordított kiadások megtérülését.

A 443 cégvezető, HR és marketing vezető, illetve munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó szakértő részvételével végzett országos felmérésben a megkérdezett cégek 14 iparágat, 23 692 milliárd forint árbevételt és 257 408 foglalkoztatotti létszámot fednek le.

(MTI) 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo