Angyal befektető cikkek
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt
A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
Túlkínálat van kockázati tőkéből?
A 2017-es év fordulópontot jelentett a hazai kockázatitőke-piacon, ugyanis számos új tőkeprogramot bejelentettek, sőt több már el is indult. Az idén várható új tőkebefektetőket is beleszámítva 2018-tól akkora mértékű kockázati tőke lesz a magyar piacon, amelyre korábban még nem volt példa. Jogosan merül fel a kérdés, hogy a hazai kkv-szférában lesz-e ekkora kereslet a sosem látott kínálatra - írja a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt.
Az átgondolatlan növekedésből lesz a vak rohanás
Sok vállalkozó nem mer növekedni és egymilliárd forintos évi árbevétel elérésekor inkább létrehoz egy másik céget, hogy elossza az üzletét és bevételét, mert különben megzavarna egy nagyobb versenytársat, derült ki a Piac & Profit A növekedés csapdái 2017 című konferenciáján.
A WC-n is elbukhatjuk a befektetést
A pénzügyi befektetők értelemszerűen olyan cégeket keresnek, amelyeknek stabil versenyelőnyük van, folyamatosan és az átlag felett növekednek, valamint kiváló menedzsmenttel rendelkeznek. Az ennek való megfelelés mellett a vállalkozók sok-sok órát fektetnek az üzleti terv összeállításába, az átvilágításra való felkészülésbe, a prezentálás tökéletesítésébe. De akár a WC tisztaságán is bukhatjuk a befektetést.
Fehér lovagok kellenének angyalok helyett
A startup cégeket létrehozó vállalkozók gondolkodásának nagy hibája, hogy mindig angyaltőkében és kockázati tőkében gondolkodnak. Csakhogy ők mindig túl nagy részesedést fognak kérni a cégből, és a lehető legnagyobb haszonnal akarnak kiszállni belőle, minél hamarabb. Emellett gyakran hiányzik a professzionális mentorálás, ami egy fiatal vállalatnál az egyik legfontosabb dolog. Másfajta tőkeforrásokat javasol az amerikai Quinnipiac University professzora, Norman Gray, aki arra tanítja diákjait, hogy piacosítani, kommercializálni kell a jó ötleteket.
3 tévképzet a tőkebevonásról
Ha fejben hogy tartjuk, hogy az alábbi közvélekedések hamis mítoszok, elkerülhetünk néhány zsákutcába futást, amikor cégünknek próbálunk tőkét szerezni.
Siker egy „játéknak látszó” tárgyból
Kisgyerekes családoknak készít játékos eszközöket a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetekre a magyar Plukkido tervezőcsapat. Olyan hétköznapi dolgokra kell gondolnunk, mint amilyen például a hiszti, az állandó ellenkezés, a reggeli indulás, a testvérek közötti civakodás vagy a testvérféltékenység. Szereztek tapasztalatot bürokráciában, kockázati tőkésekkel és sok más területen, jövőre pedig már külföldi piacra lépnek - egyelőre önerőből. Inspiráló sikersztori, hasznos tanulságokkal.
Jön az angyalok szupercsapata
Power Angels néven indítják útjára startup befektetésekkel foglalkozó cégüket és angyal befektetői klubjukat a hazai IT és pénzügyi világ nagyjai. Régiós ambíciókat dédelget a volt pénzügyminisztert és NNG alapítókat is tömörítő cég.