A WC-n is elbukhatjuk a befektetést

A pénzügyi befektetők értelemszerűen olyan cégeket keresnek, amelyeknek stabil versenyelőnyük van, folyamatosan és az átlag felett növekednek, valamint kiváló menedzsmenttel rendelkeznek. Az ennek való megfelelés mellett a vállalkozók sok-sok órát fektetnek az üzleti terv összeállításába, az átvilágításra való felkészülésbe, a prezentálás tökéletesítésébe. De akár a WC tisztaságán is bukhatjuk a befektetést.

Az M27 blogon megjelent cikkből kiderül, hogy a befektetők számára a koszos WC látlelet arra vonatkozóan hogyan mennek a dolgok a cégnél, hogy rendezettek-e a folyamatok az értékesítéstől a pénzügyeken át a WC-ig vagy sem. Fontos-e, hogy ha üzleti partner vagy ügyfél jön hozzánk, akkor kedvesen köszöntsük, finom kávéval kínáljuk, és talál-e kéztörlőt meg szappant a mosdóban vagy sem. Egy hirtelen és könnyen „ellenőrizhető” paraméter arra vonatkozóan, hogy jó cégről van-e szó.

Kép:Fotolia

Szintén fontos a felvezető small talk. Az egyik befektetésre pályázó cég esete jól mutatja, milyen könnyű elbukni ezen a részen: a felvezető small talk során a vállalkozó, akihez be akartak fektetni, elmondta, hogy épp XY országban voltak nyaralni, 3 napos autóútra (oda is ennyi, majd vissza is ennyi), mert így „jobban kijöttek”, mintha repülővel mentek volna. A befektető ezen meglepődött, és feltette magában a kérdést: miért kellett ezen spórolni, ennyire sok ideje van? Az idő a legdrágább a sikeres vállalkozó számára. Egy fejlődő cégnél állandóan rengeteg teendő van, kilométer hosszú listája van a menedzsmentnek, hogy mivel kellene még foglalkozni – az idő kifejezetten szűkös erőforrás egy nyerő cégnél, egy jó menedzsment esetén. Ahogy a befektető reagált rá: „ha a saját idejét fecséreli, az enyémet is fogja”. Ezért vagy sem, de végül nem lett belőle deal.

Az átvilágítás is fontos rész, és tényleg mindenre fel kell készülni. Az egyik nemzetközi befektető elmondása alapján nagyon fontos jó jogászt megbízni, aki a mélyére megy a dolgoknak, illetve a pénzügyi és szakmai átvilágítás is kulcs, de ő sosem köt úgy üzletet, hogy ne menne el egyet sörözni a vállalkozóval még a végső megállapodás előtt. Ahogy fogalmazott: “3-4 sör után néha kiderülnek olyan dolgok is, amit egy összeszedett és átgondolt menedzsment prezentáció során nem böknek ki az emberek – és ez bizony kritikus is lehet a befektető számára”

Ez a belső akadálya, hogy sikeressé váljunk
Mindenkinek voltak tévedései és mulasztásai a szakmai pályafutása során. Sőt nagy vereségei is, embert próbáló kihívások, amikbe belesült. Fontos, hogy ezek ne bátorítsanak el, ne adjuk fel a további küzdelmet. Hogyan kovácsoljunk a malőrjeinkből tőkét, ami segíthet az új üzleti és anyagi magaslatok elérésében?

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo