Small talk cikkek


Minden nagy üzlet egy beszélgetéssel kezdődik

Minden nagy üzlet egy beszélgetéssel kezdődik 

A small talk kifejezésnek az angolban többrétegű jelentése van: rövid beszélgetés, könnyű csevegés; könnyed társalgás. Azonban, ha csak az egyik módon fordítanánk le, hiányérzetünk maradna, mert valójában, ahogy Debra Fine társalgási szakértő fogalmaz: a small talk minden beszélgetés első fogása.
Small-talk, a kapcsolatépítés nehézségei

Small-talk, a kapcsolatépítés nehézségei 

Az úgynevezett “small-talk”, az udvarias, lényegében üres csevegés, amelyet üzleti találkozón, fogadáson ismerkedő emberek folytatnak, könnyűnek tűnik – de nem igazán az. Ki ne ismerné a problémát: sosem látott emberrel kerülünk szembe és hamarosan kiderül: érdekes kapcsolat lehet, de másokat is meg kívánunk még ismerni, avagy – számunkra érdektelen az illető, csak az időt vesztegetjük. Hogyan szabaduljunk? Egyáltalán: miként kezeljük a “small-talk” szituációkat?
A WC-n is elbukhatjuk a befektetést

A WC-n is elbukhatjuk a befektetést 

A pénzügyi befektetők értelemszerűen olyan cégeket keresnek, amelyeknek stabil versenyelőnyük van, folyamatosan és az átlag felett növekednek, valamint kiváló menedzsmenttel rendelkeznek. Az ennek való megfelelés mellett a vállalkozók sok-sok órát fektetnek az üzleti terv összeállításába, az átvilágításra való felkészülésbe, a prezentálás tökéletesítésébe. De akár a WC tisztaságán is bukhatjuk a befektetést.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Pénzszerzés

Nincsenek könnyű helyzetben a munkaerőpiacra visszatérő kismamák

Nincsenek könnyű helyzetben a munkaerőpiacra visszatérő kismamák  

Az elmúlt két évben többszörösére nőtt a szövetkezeti foglalkoztatásban dolgozó kismamák száma.

Adózás

Változás a globális minimumadónál

Változás a globális minimumadónál  

Jövőre már központilag nyújthatják be a multik a globális minimumadó bevallását.

Cégblog

Viszik az iPhone-okat, mint a cukrot

Viszik az iPhone-okat, mint a cukrot  

A várakozásoknál jobb második negyedéves eredményről számolt be az Apple.

Klímablog

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok

Porszívó vásárlásnál sem viccelnek a magyarok  

Az ár-érték arány a legfontosabb szempont a magyarok körében amikor háztartási takarítóeszközt vásárolnak.

Infokom

Az irodai dolgozók már most a gépekre bíznák a munkát

Az irodai dolgozók már most a gépekre bíznák a munkát  

Az automatizáció már nemcsak a gyártósorokon, hanem a hétköznapi irodai munkakörökben is egyre több feladatot képes ellátni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo