Kríziskommunikáció cikkek
![4 kulcslépés a vállalatok túléléséért](https://piacesprofit.hu/i/5/f/4/4/6/d/9/9/7/2/6/1/0/0/1/0/7/c/9/7/4-kulcslepes-a-vallalatok-tuleleseert_md.jpg)
4 kulcslépés a vállalatok túléléséért
Váratlanul érte a döntéshozókat a kialakult társadalmi és gazdasági helyzet, ami így számos hazai vállalkozásnak okoz működési zavarokat.
![A cégek harmada nincs felkészülve a krízishelyzetekre](https://piacesprofit.hu/i/9/1/5/c/8/3/e/8/5/2/2/a/6/f/8/4/5/8/2/6/a-cegek-harmada-nincs-felkeszulve-a-krizishelyzetekre_md.jpg)
A cégek harmada nincs felkészülve a krízishelyzetekre
Technológiai malőrök, kiberbűnözés, természeti katasztrófák - a cégvezetők többsége úgy gondolja, hogy a jövőben szembe kell néznie válsághelyzettel és majdnem 70 százalékuk már meg is tapasztalt ilyen esetet. Erre vonatkozó tervvel azonban 29 százalékuk egyáltalán nem rendelkezik – derül ki a PwC kutatásából.
![kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt](https://piacesprofit.hu/i/f/9/9/1/4/6/5/c/3/b/9/b/c/5/6/b/b/c/4/e/kezeld-ugy-a-celkozonseged-mint-egy-kiskamaszt_md.jpg)
kezeld úgy a célközönséged, mint egy kiskamaszt
A mai világban rendkívül törékenyek a brandek és a szakmai renomék. A virtuális, online térben összekapcsolódva szinte mindenről gyorsan értesülünk. A cikis céges megnyilvánulásoknak, a lebőgéseknek és lelepleződéseknek hamar híre megy. Mit tehetnek a vállalkozások és a cégvezetők, hogy megvédjék márkájukat? Erről beszéltek szakemberek a Piac &Profit Brandépítés – 2018: Híres legyél, ne hírhedt! című konferenciáján.
![Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer...](https://piacesprofit.hu/i/f/c/1/b/4/b/3/f/d/4/9/0/d/3/d/6/5/f/d/6/bohm-kornel-egyszer-beut-a-gikszer_md.jpg)
Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer...
Hihetetlen vihart keltett egy vemhes szurikáta pusztulásának a híre, miközben amikor egy gyorsétteremben a biztonsági őr megvert egy ismert újságírót, viszonylag hamar lecsendesedett a közhangulat. A két eset – bár súlyban nehezen mérhető egymáshoz – elsősorban a kríziskommunikáció profizmusában különbözik – vélekedik Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó.
![Trollgyárak és hazug robotok: eljött az álhírek kora](https://piacesprofit.hu/i/c/5/d/f/0/0/4/1/5/d/2/8/3/4/6/d/9/3/a/8/trollgyarak-es-hazug-robotok-eljott-az-alhirek-kora_md.jpg)
Trollgyárak és hazug robotok: eljött az álhírek kora
Az internet szabadsága kockázatot is jelent: a cégeknek olyan online közegben kell megvédeniük jó hírüket, ahol percek alatt terjednek el hamis vádak, és már chatbotok terjesztik a valótlan híreket.
![Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer](https://piacesprofit.hu/i/b/a/4/3/1/d/6/9/7/1/1/0/7/f/c/a/e/0/4/e/bohm-kornel-egyszer-beut-a-gikszer_md.jpg)
Bőhm Kornél: egyszer beüt a gikszer
Hihetetlen vihart keltett egy vemhes szurikáta pusztulásának a híre, miközben amikor egy gyorsétteremben a biztonsági őr megvert egy ismert újságírót, viszonylag hamar lecsendesedett a közhangulat. A két eset – bár súlyban nehezen mérhető egymáshoz – elsősorban a kríziskommunikáció profizmusában különbözik – vélekedik Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó.
![„Sem megerősíteni, sem cáfolni...”](https://piacesprofit.hu/i/d/4/0/a/a/8/3/a/c/a/e/f/f/1/d/a/b/b/9/9/sem-megerositeni-sem-cafolni_md.jpg)
„Sem megerősíteni, sem cáfolni...”
Hogyan ismerjük fel a krízisre utaló előjeleket? Mitől lesz hiteles egy vezető megszólalása a médiában? Miként hasznosítsuk a válsághelyzet tapasztalatait? Bőhm Kornél kríziskommunikációs tanácsadó hiánypótló kötetében választ ad ezekre a kérdésekre!
![Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben?](https://piacesprofit.hu/i/f/3/2/4/8/8/e/f/c/9/8/f/0/3/0/0/1/d/8/d/mit-tehetnek-a-facebook-oldalak-kezeloi-krizishelyzetben_md.jpg)
Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben?
A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.
![Elkészült Magyarország első krízistérképe](https://piacesprofit.hu/i/5/7/1/f/2/a/9/7/c/2/1/c/9/e/d/f/3/0/c/0/elkeszult-magyarorszag-elso-krizisterkepe_md.jpg)
Elkészült Magyarország első krízistérképe
A cégek hírnevét rongáló botrányokat vizsgáltak meg a szakértők Magyarország első krízistérképének összeállításakor. Sok eset volt a közéletben, de a szeretetmárkák sem maradtak érintetlenek.
![Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk?](https://piacesprofit.hu/i/c/e/7/1/8/d/b/6/f/b/e/f/1/9/2/2/5/9/7/1/mennyire-kell-sokkolni-hogy-erdekesek-legyunk_md.jpg)
Mennyire kell sokkolni, hogy érdekesek legyünk?
Van, amiben együtt haladunk a világgal: pár napja kiverte a biztosítékot a Magyar Rákellenes Liga kampánya, néhány éve az Ír Rák Társaság hasonló hirdetése okozott nagy felzúdulást. A botrány is megéri? Kríziskommunikációs szakértőnk írása.
A nagyok is hibáznak: a legsúlyosabb reklámbaklövések
Olykor a leghíresebb márkák is alaposan elszúrják reklámkampányaikat. Rasszizmus, nőgyűlölet, homofóbia – egyik sem jópofa, mégis felbukkan a hirdetésekben. Ikea, Sprite, Rebook, Nivea és mások baklövései.
Ha felkészülünk, kisebb a pofon
Két kulcsfontosságú mutató is azt bizonyítja, hogy a Samsung egész brandjének megítélése zuhant a mélybe a visszahívott, felrobbanó csúcstelefonok miatt. Ha egy ekkora óriást megrenget a hiba, az mindennél jobban mutatja, megéri felkészülni egy esetleges krízisre.
Mire jó a PR-os?
A kkv-k többsége ma már tisztában van vele, hogy a marketingre muszáj figyelmet fordítani, de a PR súlyát még nem mindenki érzi. Pedig ez az elsőre talán nehezen megfogható terület valódi védőháló egy vállalati krízis esetén.
Lehetőséget is jelenthet a krízis
A BP-olajkatasztrófa talán a legismertebb vállalati krízis, és egy azok közül, amelyek művészi eszközökkel nyertek új réteget. De nem ez az egyetlen megoldás, hogy a krízisből katarzis legyen.
Mi áll valójában a termékvisszahívások hátterében?
Szinte minden termékkör esetében előfordul, hogy valamilyen termék visszahívására kerül sor- az autóiparban olykor súlyos balesetek előzik ezt meg, mondjuk egy hibás alkatrész miatt, de itthon is volt olyan példa, amikor egy élelmiszeripari termék estében „kifogásolható terméket” találtak a csomagolásban. De honnan lehet tudni, hol a bibi?
Hogyan álljunk fel egy krízisből?
Nincs olyan üzlet a világon, amely mindig egyenes vonalban haladna a fejlődés útján. Vagyis vállalkozni bizonyos szempontból nem jelent mást, mint rendszeresen megküzdeni miniatűr katasztrófákkal. Mutatjuk, mi a legfontosabb, ha épp összeomlani látszik a brand.
5 bizonyíték, hogy a kríziskommunikáció olyan, mint a vér
Ami véres, az érdekes - tartja a mondás a médiáról. De szakértőnk szerint nem csak ebben az értelemben hasonlíthatjuk a kommunikációt a véráramláshoz.
Titkok kellenek a munkahelyen is
Az üzleti világ ma örvendetes módon egyre inkább az átláthatóság felé halad. A teljes titokban működő vállalatok helyére az elszámoltathatóság, bevonás, megosztás lépett. Az átlátható működés jó, ez nem kérdés. De nem biztos, hogy minden területen.
Túlélhető a vietnami leves botrány?
Újra fogadja vendégeit a szeptember elején hepatitis fertőzés gyanújával bezárt budapesti Hai Nam Pho Bisztró. Az étterem ezt csütörtökön jelentette be a Facebookon, és bár a levesező több száz követője üdvözölte a hírt, mégsem rohamozták meg a vendégek nagy létszáma miatt a bezárás előtt nem sokkal a szomszédos üzlethelyiséggel kibővített vendéglőt. Lali, létesítmény tulajdonosa elárulta: az elmúlt hetekben milliós nagyságrendű összeget költöttek a NEBIH által feltárt problémák orvosolására.
Őszintén a hibákról
A cégekre is igaz az a népszerű szólás, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A legfelelősebben működő cégnél is becsúszhatnak hibák, olykor pedig az igazán nagyok is óriásit hibáznak - gondoljunk csak a Volkswagen botrányra. A kérdés, hogy mit kezdjünk, ha napvilágra került a szennyes.
Kríziskommunikáció: hogyan őrizzük meg a hírnevünket?
Egy vállalkozás életében szinte kikerülhetetlen, hogy időnként egy-egy megsértődött, elégedetlen ügyfél, vagy akár egy ellenlábas kirobbantson egy ügyet a cégünk ellen, amit sokszor a sajtó is felkap. Ezek a szituációk nem csak presztízsveszteséggel járnak, hanem komoly üzleti visszaeséssel is párosulhatnak, ezért fontos, hogyan viselkedünk egy ilyen a helyzetben. Ehhez ad tanácsokat a marketing szakértő.
Akar róla beszélni? Belső kommunikáció krízis előtt, alatt és után
Egy szervezet munkavállalói a vállalati reputáció legfontosabb védelmezői, márkanagykövetei lehetnek. Ők azok, akik személyes jelenlétükkel, ügyfélkapcsolati munkájukkal, közösségi média használatukkal megjelenítik a szervezetet a külvilág, a közvélemény számára. Ahhoz, hogy egy krízis esetén valóban számíthassunk a dolgozók támogatására, érdemes már a baj bekövetkezése előtt néhány aranyszabályra figyelemmel lennünk.