A Facebook oldalak adminisztrátorainak egy ilyen helyzetben nagyon nehéz dolguk lehet. Tulajdonképpen csak azt tehetik, hogy nézik, ahogy az eddigi munkájuk eredménye a füstbe megy. Azt mondani, hogy ki kellene rúgni a BKK vagy T-Systems oldalak adminjait, elég furcsa megközelítés. Ők ugyanis most csak annyit tehetnek, hogy végrehajtják a vezetők (illetve a PR és a kríziskommunikációs csapat) által választott stratégiát. Esetleg egyfajta láthatatlan kárenyhítéssel foglalkoznak - írja a Közösségi kalandozások szerzője.
De mi lehet az a láthatatlan kárenyhítés? Például az, hogy nem tiltották le a vélemények fület a BKK oldalán, nem rejtették el egyik oldalt sem. Pedig ez biztos felmerült sokakban. Plusz a BKK oldalán folyik a szokásos, amúgy tagadhatatlanul közhasznú, utastájékoztatás. Annak ellenére, hogy tudják: bármelyik járatról írnak, biztos jönnek a dühös kommentek tömegei.
Miért lett volna rosszabb, ha elrejtik az oldalt, vagy a véleményezést? Például azért, mert akkor minden olyan felületekre terelődött volna, ahol a BKK/T-Systems adminoknak semmilyen ráhatása nincsen. Így legalább a legtöbb reakció házon belül maradt. Ott eresztették ki a gőzt az emberek, ahol az adminok követni tudták azt.
Enyhülni látszik a válság. Úgy tűnik a két cég kezdi megtalálni azt a kríziskommunikációs stratégiát, ami a tömegek számára elfogadható. Érdemes megnézni például a T-Systems két egymáskövető posztját, és a rájuk érkező reakciók összetételét. A másodikat már majdnem szerették az olvasók.
Lévai Richárd