Mit tehetnek a Facebook oldalak kezelői krízishelyzetben?

A BKK+T-Systems botránnyal kapcsolatos leglátványosabb reakciók Facebookon érkeztek, ez nem egy közösségi médiás válsághelyzet. Ez egy tipikus krízis, aminek a Facebookra is van hatása. De ezt nem lehet a Facebookon megoldani. Ott csak közvetíteni, erősíteni, vagy éppen finomítani lehet, ha a döntéshozók megtalálták a helyes (hiteles) stratégiát.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Facebook oldalak adminisztrátorainak egy ilyen helyzetben nagyon nehéz dolguk lehet. Tulajdonképpen csak azt tehetik, hogy nézik, ahogy az eddigi munkájuk eredménye a füstbe megy. Azt mondani, hogy ki kellene rúgni a BKK vagy T-Systems oldalak adminjait, elég furcsa megközelítés. Ők ugyanis most csak annyit tehetnek, hogy végrehajtják a vezetők (illetve a PR és a kríziskommunikációs csapat) által választott stratégiát. Esetleg egyfajta láthatatlan kárenyhítéssel foglalkoznak - írja a Közösségi kalandozások szerzője.

Kép: Pixabay

De mi lehet az a láthatatlan kárenyhítés? Például az, hogy nem tiltották le a vélemények fület a BKK oldalán, nem rejtették el egyik oldalt sem. Pedig ez biztos felmerült sokakban. Plusz a BKK oldalán folyik a szokásos, amúgy tagadhatatlanul közhasznú, utastájékoztatás. Annak ellenére, hogy tudják: bármelyik járatról írnak, biztos jönnek a dühös kommentek tömegei.

Miért lett volna rosszabb, ha elrejtik az oldalt, vagy a véleményezést? Például azért, mert akkor minden olyan felületekre terelődött volna, ahol a BKK/T-Systems adminoknak semmilyen ráhatása nincsen. Így legalább a legtöbb reakció házon belül maradt. Ott eresztették ki a gőzt az emberek, ahol az adminok követni tudták azt.

Panaszkodásban már utolértük a nyugatot
Javult a fogyasztóvédelmi tájékozottság, és némileg erősödött a kereskedők iránti bizalom az előző negyedévhez képest – derül ki a Fogyasztóvédelmi Index aktuális értékeiből. A termékekkel, illetve szolgáltatásokkal kapcsolatos panaszok aránya immár nem tér el alapvetően a nyugat-európai tendenciáktól.
Persze amikor véget ér a krízis, továbbra is ott marad a kérdés: mit lehet tenni 45000 egy csillagos értékeléssel?

Enyhülni látszik a válság. Úgy tűnik a két cég kezdi megtalálni azt a kríziskommunikációs stratégiát, ami a tömegek számára elfogadható. Érdemes megnézni például a T-Systems két egymáskövető posztját, és a rájuk érkező reakciók összetételét. A másodikat már majdnem szerették az olvasók.

Lévai Richárd

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo