Social Media 2018: közösséget építünk

A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.

Hatalmas érdeklődés fogadta a Piac & Profit Social Media 2018 című konferencia előadóit, akik azt latolgatták, mik lesznek a közösségi oldalakon alkalmazott új marketingmódszerek, hogyan és mire használhatják a cégek ezeket a felületeket. Abban minden szakértő egyetértett, hogy a közösségi oldalak mára megkerülhetetlenné váltak a kommunikációban, de abban is, hogy az ezeken folytatott tevékenység is új irányokat vesz.

„Már nem céget építünk vagy rajongótábort, hanem közösséget, mert magányosak vagyunk. Nem te építed a márkát, hanem a közösséged” – mondta Mészáros Róbert, a BrandBirds branding tanácsadója.

„Az online vevőszerzés jövője az automatizáció, a perszonalizáció, vagyis a chatbotok, továbbá az adatvezérelt marketing, s a mintafelismerő mesterséges intelligencia és gépi tanulási rendszerek jelentik” – sorolta Bártfai Balázs, a Netlight Consulting ügyvezetője.

„Folyamatosan tanítani kell a chatbotot: az egyik bevásárlóközpontban olyan sokan kérdezték, hogy hol a WC, hogy bele kellett fejleszteni a chatbotba. Az Indexnél az időjárásról érdeklődtek állandóan, hát beletették” – mesélte Novák Ferenc, a Neo Interactive social media business unit leadere.

„Vannak olyan ügyfeleink, akiknek korábban a Google-hirdetések teljesítettek jobban, újabban viszont a Facebook. Ugyanakkor ha leállítjuk a Google-hirdetéseket, az FB sem teljesít úgy, tehát van valamiféle összefüggés a kettő között” – hangsúlyozta Lukács Ádám József, a Hinora Marketing Group digitális üzletvezetője.

Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
„Egészen nagy ügyfeleknél is ki van spórolva a tervezés. Nincsenek felállítva a célok, így amikor az eredményeket, a konkrét számokat nézik, nem tudják, hogy ez jó vagy rossz” – mondta Boroznaki Gergő, az Crane ügyfélkapcsolati igazgatója.

„A fiatalok sokszor nem akarnak bajlódni a hostinggal, a saját honlap működtetésével, sokan inkább kész rendszereket választanak. A Facebook Messengeren történő vásárlásnál a Pay Pal számlát is ad, amit Messengeren kiküldenek” – mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője.

„Az Instagramon a szelfi működik a legjobban. Forgalmat átterelni onnan szinte lehetetlenség, de össze tudod kapcsolni a Facebookkal, az Instára lehet vásárló funkciókat betenni”– hívta fel a figyelmet Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll marketingvezetője.

„Sokszor a legegyszerűbb dolgot nem használjátok: ez a kérdezés. Odaírtok száraz tényeket, és várjátok a kommenteket. Kérdezni kell, szavaztatni, csak így lesznek aktívak a felhasználók” – javasolta Berkes-Bognár Nikolett, a Socialight social media brand managere.

„Sose azt mondjuk a felhasználónak, hogy »vedd meg«, hanem a termék aspektusait mutassuk meg, miért jó az” – tanácsolta Klausz Melinda, a kozossegi-media.com közösségi média specialistája.

Vavrek Balázs: így használd a metaforát a szövegírásban
Talán mind közül a legerősebb nyelvi eszköz a metafora. Rögtön kijavítanál, hogy költői képként tanultad anno, ám szándékosan írtam le nyelvi eszközként – a metaforát nem zárhatjuk az irodalom keretei közé, mert az élet szinte minden területén belefutsz. Ott van a kedvenc dalszövegedben, és ott van a filmjeidben. Ott van a kiváló szónoklatokban, és ott van a mindennapi társalgásaidban is (amikor azt mondod, hogy araszolsz a dugóban, akkor metaforikus igével beszélsz képletesen). És ott van a sales-szövegeidben is. Ebben a cikkben először megnézzük azt, hogy miért ez a legerősebb nyelvi eszköz, utána pedig megmutatom, hogy hogyan tudsz vele varázsolni.
„Az influencer marketing kampány egyszerre márkaépítő és direkt termékeladást növelő kampány” – mondta Kéri Gábor, a Hinora Marketing Group digital marketing partnere.

„Az influencerré válásnak két alapszabálya van: az egyik a kitartás, a másik, hogy élvezzük az utat” – tanácsolta Szántó Péter, a SpringTab alapítója.

„Vizsgálataink azt mutatják, hogy nő a hazai vállalkozások körében a befektetési hajlandóság. Én betenném ide az online megjelenést, ezt is fejleszteni kell” – jegyezte meg Kovács Viktor Zoltán, a K&H Bank Zrt. kkv-marketingigazgatója.

„Tulajdonképpen piszkozatként kell létrehozni online kampányokat, majd utólag szűkíteni a célközönségüket” –  mondta Bonyhádi Gábor, a Codecool CMO-ja.

„Az idegeneket barátokká kell tennünk, a barátokból vásárlókat kell csinálnunk, vásárlókból pedig értékesítőket, akik másoknak is ajánlják a termékünket” – mondta Pál Judit, az OptiMonk marketingvezetője.

„Óvatosan kell kezelni a Facebook adatait, hiszen akitől vásárolom a reklámot, az adja meg a számot, hogy mennyi embert ért el. A bankokat is független auditorok ellenőrzik, itt nincs ilyesmi” – mondta Tornai István, az Areté Marketing Coaching Kft. igazgatója.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo