Hatalmas érdeklődés fogadta a Piac & Profit Social Media 2018 című konferencia előadóit, akik azt latolgatták, mik lesznek a közösségi oldalakon alkalmazott új marketingmódszerek, hogyan és mire használhatják a cégek ezeket a felületeket. Abban minden szakértő egyetértett, hogy a közösségi oldalak mára megkerülhetetlenné váltak a kommunikációban, de abban is, hogy az ezeken folytatott tevékenység is új irányokat vesz.
„Már nem céget építünk vagy rajongótábort, hanem közösséget, mert magányosak vagyunk. Nem te építed a márkát, hanem a közösséged” – mondta Mészáros Róbert, a BrandBirds branding tanácsadója.
„Az online vevőszerzés jövője az automatizáció, a perszonalizáció, vagyis a chatbotok, továbbá az adatvezérelt marketing, s a mintafelismerő mesterséges intelligencia és gépi tanulási rendszerek jelentik” – sorolta Bártfai Balázs, a Netlight Consulting ügyvezetője.
„Folyamatosan tanítani kell a chatbotot: az egyik bevásárlóközpontban olyan sokan kérdezték, hogy hol a WC, hogy bele kellett fejleszteni a chatbotba. Az Indexnél az időjárásról érdeklődtek állandóan, hát beletették” – mesélte Novák Ferenc, a Neo Interactive social media business unit leadere.
„Vannak olyan ügyfeleink, akiknek korábban a Google-hirdetések teljesítettek jobban, újabban viszont a Facebook. Ugyanakkor ha leállítjuk a Google-hirdetéseket, az FB sem teljesít úgy, tehát van valamiféle összefüggés a kettő között” – hangsúlyozta Lukács Ádám József, a Hinora Marketing Group digitális üzletvezetője.
„A fiatalok sokszor nem akarnak bajlódni a hostinggal, a saját honlap működtetésével, sokan inkább kész rendszereket választanak. A Facebook Messengeren történő vásárlásnál a Pay Pal számlát is ad, amit Messengeren kiküldenek” – mondta Lévai Richárd, az RG Stúdió marketingvezetője.
„Az Instagramon a szelfi működik a legjobban. Forgalmat átterelni onnan szinte lehetetlenség, de össze tudod kapcsolni a Facebookkal, az Instára lehet vásárló funkciókat betenni”– hívta fel a figyelmet Vavrek Balázs, a Kreatív Kontroll marketingvezetője.
„Sokszor a legegyszerűbb dolgot nem használjátok: ez a kérdezés. Odaírtok száraz tényeket, és várjátok a kommenteket. Kérdezni kell, szavaztatni, csak így lesznek aktívak a felhasználók” – javasolta Berkes-Bognár Nikolett, a Socialight social media brand managere.„Sose azt mondjuk a felhasználónak, hogy »vedd meg«, hanem a termék aspektusait mutassuk meg, miért jó az” – tanácsolta Klausz Melinda, a kozossegi-media.com közösségi média specialistája.
„Az influencerré válásnak két alapszabálya van: az egyik a kitartás, a másik, hogy élvezzük az utat” – tanácsolta Szántó Péter, a SpringTab alapítója.
„Vizsgálataink azt mutatják, hogy nő a hazai vállalkozások körében a befektetési hajlandóság. Én betenném ide az online megjelenést, ezt is fejleszteni kell” – jegyezte meg Kovács Viktor Zoltán, a K&H Bank Zrt. kkv-marketingigazgatója.
„Tulajdonképpen piszkozatként kell létrehozni online kampányokat, majd utólag szűkíteni a célközönségüket” – mondta Bonyhádi Gábor, a Codecool CMO-ja.
„Az idegeneket barátokká kell tennünk, a barátokból vásárlókat kell csinálnunk, vásárlókból pedig értékesítőket, akik másoknak is ajánlják a termékünket” – mondta Pál Judit, az OptiMonk marketingvezetője.
„Óvatosan kell kezelni a Facebook adatait, hiszen akitől vásárolom a reklámot, az adja meg a számot, hogy mennyi embert ért el. A bankokat is független auditorok ellenőrzik, itt nincs ilyesmi” – mondta Tornai István, az Areté Marketing Coaching Kft. igazgatója.