Csökkennek a méreganyagok a ruhákban

A Greenpeace évek óta gyakorol nyomást a divatipar szereplőire, hogy csökkentsék a szervezetünkre és a környezetre káros vegyi anyagok használatát a ruhák készítésekor. Detox kampánya keretében a szervezet most jelentést adott ki, melyben az előrelépést elemzi e téren.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Nyolcvan márka vállalkozott arra, hogy legalább hét éven át együttműködik a Greenpeace-szel. Ezek a cégek a globális ruhagyártás 15 százalékát fedik le. A jelentés szerint mindegyik "jól halad" abban, hogy növelje az átláthatóságot és kiiktasson termékeiből 11 olyan vegyi anyagot, melyek felszámolását prioritásnak jelölte meg a Greenpeace a ruhaipar számára.

A Greenpeace két évvel ezelőtti felmérésében 19 céget vettek górcső alá, s az összkép nem adott túl sok optimizmusra okot. A H&M, az Inditex (a Zara, A Pull & Bear, a Massimo Dutti és a Bershka tulajdonosa) és a Benetton volt az a három vállalat, mely magas pontszámot ért el, tizenkét vállalatot viszont kritikával illetett a környezetvédő szervezet, amiért egy olyan kemikáliákat tartalmazó lista alapján kezdték el vegyi anyaghasználatuk csökkentését, ami a zöld aktivisták szerint nem tartalmazta a legszennyezőbb anyagok mindegyikét.

Kép:Pixabay

A divatipar jól teljesít

Két éve különösen alacsony osztályzatot kapott a Nike és a Li-Ning. A két márka azóta úgy látszik felébredt, a Li-Ning elhatározta, hogy 2020-ra kivonja női ruhái 95 százalékából a polifluoroalkilokat (PFK-k), a Nike pedig eltávolított minden hosszú láncú PFK-t (C8 PFK-k) és a PFK-k 90 százalékát már nem használja termékeiben. Termékskálája 93 százaléka PFK-mentes.

Ami a 80 céget illeti, 72 százalékuk teljes mértékben megvált a PFK-któl a termékeiben, 28 százalék pedig megfelelő mértékű előrelépést tett a kivonásukban.

A Greenpeace értékelése szerint a Detox kampányt jól fogadta a divatipar, melyben ennek köszönhetően jelentősen nőtt a probléma iránti érzékenység és tudatosság. Ugyanakkor a Greenpeace is elismerte: a 2020-as határidőig rengeteg tennivaló van még. Bizonyos vegyi anyagok helyett biztonságosabb alternatívákra van szükség, a vegyiparnak is átláthatóbbá kell válnia arra nézvést, hogy milyen kemikáliákat fejlesztenek, a best practice-eket jogszabályokba kellene iktatni, sőt technológiai áttörés is jól jönne bizonyos aspektusokban.

A divatipar 85 százaléka még mindig nem tesz eleget e célok elérése érdekében. Pedig ahhoz, hogy a ruhagyártást és -kereskedelmet is integrálni lehessen a körforgásos gazdaságba, s a ruhaneműk rostjai újrafeldolgozhatók legyenek, rendkívül fontos a kemikáliák kivonása a kelmékből.

(Sustainable Brands, intertek.com)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo