Újságban hirdet még a Facebook is

Egész oldalas napilapos hirdetést vásárolt a netes világ egyik legnagyobb vállalata. Meglepő? Valójában a Facebook nem magát hirdeti, afféle társadalmi felelősségvállalási akcióról van szó.

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális hirdetési piac egyik uralkodójától legalábbis meglepő, hogy egész oldalas, print lapokban vásárolt hirdetéseket adjon fel. Mégis így tett most a Facebook. Több nagy brit napilapban, többek között a The Daily Telegraph-ban, a The Guardianben és a The Timesban jelentek meg egész oldalas hirdetések a Zuckerberg vállalatának megrendelésére.

A reklámokon egyetlen aprócska f logo utal a megrendelő kilétére, a tartalom nagyon fontos társadalmi üzenet: a hirdetések abban segítenek 10 ponttal, hogy hogyan lehet felismerni az álhíreket.

Kép:The Verge

A Facebookot sokan támadják amiatt, hogy nem tesz meg mindent a társadalom számára súlyosan romboló hatású álhírek kiszűrése érdekében. Most több más mellett úgy döntött a vállalat, hogy a felhasználók edukálásval próbál előre lépni. Az időzítés sem véletlen, a hirdetések egy hónappal az általános választások előtt jelentek meg. A választási kampányok során pedig jellemzően mindenhol a szokásosnál is inkább terjednek a káros álhírek - írja a The Verge.

A hirdetés többek között azt tanácsolja az olvasóknak, hogy legyenek szkeptikusan a címekkel, különösen ha azok sokkolóak, vagy hihetetlennek tűnnek, figyeljenek a szöveg részleteire - az álhír oldalak általában rengeteg helyesírási hibát tartalmaznak, sokszor pedig a tördelésük is nagyon furcsa (és előszeretettel használnak indokolatlanul sok felkiáltójelet, nagybetűt). Érdemes figyelni az url-ekre is, az álhíroldalak gyakran nagy portálokhoz hasonló webcímet foglalnak el. A részletek fontosak! A hirdetésben továbbá azt ajánlják, hogy ellenőrizzük a cikkekben lévő állításokat, tényeket más forrásokból és nézzünk utána, hogy a bombasztikusnak tűnő hírt lehozták-e más oldalak, neves hírportálok is. Ha nem, az máris gyanús lehet.

 

Véleményvezér

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.
Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete

Sokba kerül nekünk szegény adófizetőknek a kormánypárti urak kissé zavaros szerelmi élete 

Kinek a pap, kinek a papné, valakinek meg mindkettő.
Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika

Teljes csőd az eddigi magyar energiapolitika 

A hintapolitika miatt belassult Orbán-kormány nem nagyon tud gyorsan reagálni a váratlan fejleményekre.
Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban

Leteszek két és félmillió forintot és soron kívül már meg is operálnak az egyik állami kórházban 

Ez már döfi, a szó átvitt és valódi értelmében.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo