álhírek cikkek
Bekeményít a Facebook: újabb támadás az álhírek ellen
A Facebook helyi idő szerint pénteken bejelentette, hogy internetes közösségi hálózatán a jövőben megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat, továbbá szükség esetén az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak.
A tájékozatlanság is segíti az álhírek terjedését
Jelentősen csökkent a közösségi oldalak hitelessége az újságírók szemében az elmúlt négy év során – derül ki a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérésből. A bizalomvesztés fő oka az álhírek fokozott terjedése.
A magyar médiahatóság megmutatja, hogy mik az igazi álhírek
Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl.
Az influencerek az új politikusok
Megérkezett az új politikus-generáció: a YouTube-influencerek. A brazíliai helyhatósági és szövetségi választáson néhány huszonéves influencernek sikerült arra használnia internetes népszerűségét, hogy mandátumot szerezzenek. A helyi választásokon óriási mennyiségű szavazatokat kaptak. Mozgalmukat, az MBL-t és kampányaikat a YouTube-csatornáik reklámbevételéből finanszírozták. Itt a képviseleti demokrácia és a független kampányfinanszírozás új korszaka. Brazíliában megtörtént. A többi országban is ez lesz.
Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
Több millió álhírfiókot töröltek
2017 utolsó negyedévében az álhírek elleni küzdelem jegyében több millió, álhíreket vagy más problémás tartalmat terjesztő fiókot függesztette fel - derült ki a The Associated Press hírügynökség birtokába jutott adatokból.
El sem olvassuk, de osztjuk a híreket
Manapság az európaiak közel fele (46%), a magyarok pedig több mint fele elsősorban a közösségi médiában olvassa és onnan osztja meg a híreket – általában anélkül, hogy ellenőrizné a forrásukat. Riasztó, hogy felmérések szerint tízből hat (!) hírt elolvasás nélkül osztanak meg. Az Európa Pont beszélgetésén ott volt a digitalizációért felelős uniós biztos is.
Mit tehetünk az álhírek ellen? Digitális csúcsot tartanak Budapesten
Marija Gabriel digitális gazdaságért és társadalomért felelős uniós biztos holnap Budapesten részt vesz a második regionális digitális csúcstalálkozón, valamint beszélget az érdeklődőkkel a digitális Európáról és az álhírek elleni fellépésről.
A Facebook új alkalmazásából megtudhatja, ha átverték
A Facebook lehetővé fogja tenni használóinak, hogy megállapíthassák: kapcsolatba kerültek-e azzal a titkos orosz intézménnyel, amely álhíreket terjeszt és beavatkozott az amerikai elnökválasztásba.
Újságban hirdet még a Facebook is
Egész oldalas napilapos hirdetést vásárolt a netes világ egyik legnagyobb vállalata. Meglepő? Valójában a Facebook nem magát hirdeti, afféle társadalmi felelősségvállalási akcióról van szó.
2016 röhejes ügyei
Nevessen vagy csóválja a fejét ön is, van min! 2016-ban is bővében volt a világ a döbbenetes sztoriknak. Hogy verték át Alec Baldwint? Hogy kaphatott nagyobb fizetést egy cég vezetője, mint a teljes éves bevétel? Ilyen is volt.