hirdetés

A Facebook új alkalmazásából megtudhatja, ha átverték

A Facebook lehetővé fogja tenni használóinak, hogy megállapíthassák: kapcsolatba kerültek-e azzal a titkos orosz intézménnyel, amely álhíreket terjeszt és beavatkozott az amerikai elnökválasztásba.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

A világcég becslése szerint több, mint 140 millió ember láthatta a Facebookon vagy az Instagramon valamelyik orosz forrásból, vagy megosztással az álhíreket, míg további 10 millióhoz orosz intézmények fizetett hirdetései juthattak el a világhálón.

A készülő app lehetővé teszi majd (ha nem is mindenkinek), hogy megállapíthassa, látott-e ilyen internetes tartalmat. Túlnyomó többségüket nem úgy érték el, hogy lájkolták volna az orosz portált, hanem úgy, hogy ismerősük megosztotta – vagy a Facebook rendszere juttatta el hozzájuk.

A vállalat maga nem kívánja közölni a felhasználókkal, hogy dezinformáció áldozatai lettek és arra sem vállalkozik, hogy figyelmeztetést vigyen be a rendszerbe, ha valaki ilyen forrást akar megnyitni, mivel egyik esetben sem tudja megbízhatóan meghatározni, mi és hogyan történt.

Az említett alkalmazás a következő hetekben lesz elérhető a Facebook.com/actionplan címen.
A legismertebb orosz Facebook-manipuláló a szent-pétervári, állami “Internet Research Agency (IRA).”
Vészbook: így vernek át minket a közösségi oldalakon
Míg régen a torrent és felnőtt oldalakat tették leginkább felelőssé az internetes csalások, átverések és vírusok terjedéséért, manapság ezek jelentős része már kifejezetten a Facebook felületére specializálódott, így érve el a lehető legnagyobb tömeget.
Damian Collins, a brit Konzervatív Párt parlamenti képviselője felhívta a figyelmet arra, hogy az IRA csak a jéghegy csúcsát jelenti és ki kell vizsgálni azt is, hogyan avatkoztak be az oroszok ilyen módszerekkel, a Facebook és a Twitter felhasználásával, a brit EU-kilépésről szóló népszavazásba.

A Twitter októberben átadta az amerikai törvényhozásnak a hálózat 2.752 olyan orosz használójának listáját, akik a vállalkozás vizsgálatai szerint beavatkoztak az amerikai elnökválasztásba. (Guardian)

 

hirdetés

Véleményvezér

Ilyen se volt még, a vadhús olcsóbb, mint a marha

Ilyen se volt még, a vadhús olcsóbb, mint a marha 

Folyamatosan produkálja a magyar gazdaság a meghökkentő eseményeket, miközben a kormány szerint munkájuk egyszerűen hibátlan.
Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget 

A Kuciak-gyilkosságot követő 2018-as bukása után Robert Fico nagyobb orosz barátságot és kemény EU-ellenességet hirdetett.
9 milliárd forintnál tart a sámándob

9 milliárd forintnál tart a sámándob 

A 2015-ös milánói világkiállításra készült Sámándob-pavilon építésére a kormány 2,3 milliárd forintot adott, majd közel 2 milliárd forintot szavazott meg programokra, hogy mindez kiegészüljön egy további 900 milliós pótköltségvetéssel. Most újabb 4 milliárd forintnál tartunk.
Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo