A világcég becslése szerint több, mint 140 millió ember láthatta a Facebookon vagy az Instagramon valamelyik orosz forrásból, vagy megosztással az álhíreket, míg további 10 millióhoz orosz intézmények fizetett hirdetései juthattak el a világhálón.
A készülő app lehetővé teszi majd (ha nem is mindenkinek), hogy megállapíthassa, látott-e ilyen internetes tartalmat. Túlnyomó többségüket nem úgy érték el, hogy lájkolták volna az orosz portált, hanem úgy, hogy ismerősük megosztotta – vagy a Facebook rendszere juttatta el hozzájuk.
A vállalat maga nem kívánja közölni a felhasználókkal, hogy dezinformáció áldozatai lettek és arra sem vállalkozik, hogy figyelmeztetést vigyen be a rendszerbe, ha valaki ilyen forrást akar megnyitni, mivel egyik esetben sem tudja megbízhatóan meghatározni, mi és hogyan történt.
Az említett alkalmazás a következő hetekben lesz elérhető a Facebook.com/actionplan címen.A legismertebb orosz Facebook-manipuláló a szent-pétervári, állami “Internet Research Agency (IRA).”
A Twitter októberben átadta az amerikai törvényhozásnak a hálózat 2.752 olyan orosz használójának listáját, akik a vállalkozás vizsgálatai szerint beavatkoztak az amerikai elnökválasztásba. (Guardian)