Nem mellékes ügy a környezetvédelem a magyaroknak

A klímaváltozást, illetve a környezetszennyezést tartják az egyik legnagyobb társadalmi kihívásnak hét európai ország lakói. A felmérésből az is kiderült, öt magyarból négy a saját eszközeivel is igyekszik tenni valamit az üvegházhatás ellen.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az E.ON hét európai országban arra volt kíváncsi, hogy mit tartanak jelenleg a legnagyobb társadalmi kihívásnak a klímaváltozás, a környezetszennyezés, a háború és a szegénység közül. A magyarok, a csehek és a svédek listáját a környezetszennyezés vezeti, a britek és a románok a szegénység miatt aggódnak, a németek és az olaszok pedig a klímaváltozást jelölték meg legaggasztóbb problémának.

A magyar válaszadók 33,4 százaléka tartja a környezetszennyezést napjaink legfontosabb társadalmi kihívásának. Ezt követi a szegénység és a klímaváltozás. A hét ország közül minket aggasztanak legkevésbé a háborúk, összesen a megkérdezettek 6,7 százaléka gondolja ezt a legnagyobb kihívásnak.

Kép:sxc

A kérdésre, hogy változtatott-e már életmódján annak érdekében, hogy az üvegházhatást csökkentse, a magyarok 81 százaléka válaszolt igennel, ezzel az élen állunk a felmérésben résztvevő országok között. Emellett a magyarok közel fele lenne hajlandó 5 százalékkal többet fizetni fenntartható, környezetkímélő eljárással készült termékekért. A hazai válaszadók kétharmada gondolja úgy, hogy a környezet védelméért nem csak a vállalatoknak és az országoknak, de a lakosságnak is tennie kell. Két munkahely közül pedig inkább azt választanák, amelyik a klímavédelemre is gondot fordít (47,9%), mint azt, amelyik 10 százalékos fizetésemelést kínálna (38,2%).

A társadalmi haszon is lekönyvelhető?
A vállalatoknál egyre fontosabb a küldetéstudat, ami meghatározza a cégfilozófiát, a márka kommunikációját és társadalmi felelősségvállalását is. A B vállalatoknál már törvényileg kötelező annak számosítása és könyvelése, hogy a cég hogyan teljesít a küldetéstudatához mérten.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo