Nem mellékes ügy a környezetvédelem a magyaroknak

A klímaváltozást, illetve a környezetszennyezést tartják az egyik legnagyobb társadalmi kihívásnak hét európai ország lakói. A felmérésből az is kiderült, öt magyarból négy a saját eszközeivel is igyekszik tenni valamit az üvegházhatás ellen.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az E.ON hét európai országban arra volt kíváncsi, hogy mit tartanak jelenleg a legnagyobb társadalmi kihívásnak a klímaváltozás, a környezetszennyezés, a háború és a szegénység közül. A magyarok, a csehek és a svédek listáját a környezetszennyezés vezeti, a britek és a románok a szegénység miatt aggódnak, a németek és az olaszok pedig a klímaváltozást jelölték meg legaggasztóbb problémának.

A magyar válaszadók 33,4 százaléka tartja a környezetszennyezést napjaink legfontosabb társadalmi kihívásának. Ezt követi a szegénység és a klímaváltozás. A hét ország közül minket aggasztanak legkevésbé a háborúk, összesen a megkérdezettek 6,7 százaléka gondolja ezt a legnagyobb kihívásnak.

Kép:sxc

A kérdésre, hogy változtatott-e már életmódján annak érdekében, hogy az üvegházhatást csökkentse, a magyarok 81 százaléka válaszolt igennel, ezzel az élen állunk a felmérésben résztvevő országok között. Emellett a magyarok közel fele lenne hajlandó 5 százalékkal többet fizetni fenntartható, környezetkímélő eljárással készült termékekért. A hazai válaszadók kétharmada gondolja úgy, hogy a környezet védelméért nem csak a vállalatoknak és az országoknak, de a lakosságnak is tennie kell. Két munkahely közül pedig inkább azt választanák, amelyik a klímavédelemre is gondot fordít (47,9%), mint azt, amelyik 10 százalékos fizetésemelést kínálna (38,2%).

A társadalmi haszon is lekönyvelhető?
A vállalatoknál egyre fontosabb a küldetéstudat, ami meghatározza a cégfilozófiát, a márka kommunikációját és társadalmi felelősségvállalását is. A B vállalatoknál már törvényileg kötelező annak számosítása és könyvelése, hogy a cég hogyan teljesít a küldetéstudatához mérten.

Véleményvezér

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.
Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon

Elszabadult a gyümölcslevek ára, de Magyarországon nagyon 

Sok országban kedvezményes áfa jár a zöldségek-gyümölcsök mellé.
Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest

Győr polgármestere kirúgta a luxus fideszest 

Sokat akart a szarka.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo