A CSR Piac (CSR MarketPlace) a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról a CSR Europe által 2005-ben útjára indított kezdeményezés, mely olyan innovatív fórumot teremt, ahol informális környezetben van lehetőség a vállalati jó gyakorlatok megosztására. Egy egész napos rendezvény keretében lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket bemutassák az érdeklődőknek. A piactér különféle témakörök köré szerveződő kis standokból épül fel, melyeknél a vállalatok a CSR területén megoldani kívánt problémáikat és az azokra bevezetett innovatív megoldásokat mutatják be az érdeklődőknek. A CSR kihívásokra választ kereső menedzserek pedig megtalálhatják és megismerhetik a számukra releváns problémák megoldásait. A rendezvény - jellegéből adódóan - kiváló lehetőséget nyújt az informális tapasztalatcserére, ötletszerzésre, új lehetőségek, megoldások megismerésére a társadalmi felelősségvállalás területén.
2013-ban 59 intézkedés mutatkozott be a piacon 42 standon, 32 vállalatot és 12 civil szervezetet képviselve. Úgy tűnik, nagyon fontos szerepet kap a felelős cégek életében az önkéntesség, az 59 pályázatból 11-nek ez a témája. Újdonság volt az idei rendezvényen, hogy a kiállítók között közintézmények is megjelentek, bizonyítva, a társadalmi felelősségvállalás mindenki számára elérhető lehetőség. A legnagyobbak mellett a legkisebbek is képviseltették magukat, Czinki László egyéni vállalkozó, aki falusi vendégház üzemeltetéssel foglalkozik, egyenlő partnerként mutathatta be cégének társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos munkáját, ami kiválóan bizonyítja, a CSR már korántsem csak a nagyvállalatok „kiváltsága”.
Az esemény megnyitóján Tóth Gergely a KÖVET Egyesület főtitkára köszöntőjében azt hangsúlyozta, a gazdaság elvesztette korábbi morális alapját, ezért új rendszer fog létrejönni, mely most épp alakuló, forrongó állapotában van. Ebben az új rendszerben, mint mondta, a CSR a „bölcsek köve”.
Szalai Piroska a Nemzetgazdasági Minisztérium a nők munkaerő-piaci helyzetének javításáért felelős miniszteri biztos köszöntőjében arról szólt, meggyőződése szerint akár munkavállalói, akár munkaadói, akár ügyfél- vagy fogyasztói szerepet kaptunk a dramaturgiában, kiemelt feladat a felelősség vállalása mind magunk, mind a szereplőtársaink érdekében.
Az idei CSR Piac adott teret az első Európai CSR díj döntőseinek a zsűri előtt való bemutatkozására is. Itt dőlt el, hogy mely cégek fogják a különböző kategóriákban képviselni Magyarországot a nemzetközi mezőnyben.
Az Európai CSR Díj nagyvállalati kategóriájában a zsűri a E.ON Hungária Zrt. Háló programját tartotta a legjobbnak, így a június 25-i, Brüsszelben zajló felelős vállalatok európai seregszemléjén ők képviselhetik Magyarországot. Az E.ON Háló programjának célja a rezsifizetési nehézségekkel küszködő családok támogatása, amely lehetővé teszi az adósságcsapdából való kikerülést és a hatékony családi gazdálkodást. A zsűri véleménye szerint a Háló program az iparágban példaértékű, együttműködésen alapuló, rendszerszerű és ötletes tudatformáló intézkedés, amely más vállalatok által is adaptálható.
A kkv kategóriában Dr. Czinki László magánvállalkozó képviseli hazánkat az EU fővárosában. A Felelősségvállalás a jövő generációi érdekében című program célja, hogy környezettudatos neveléssel hozzájáruljon egy hagyományos óvodai nevelés körülményeinek és tartalmának gazdagításához, segítséget nyújtson a nevelés módszerének kidolgozásában, szakmai, infrastrukturális és anyagi feltételeinek megteremtésében a Nagykanizsai Attila úti Óvodában, példát mutatva más óvodák és nevelőintézetek számára. A zsűri véleménye szerint egyéni elköteleződésben, kitartásban, együttműködésben és társadalmi hasznosságban kiemelkedő a projekt.