A CSR a bölcsek köve

Kiváló hangulatban, rengeteg érdeklődő és cég megjelenésével zajlott le a CSR Piac rendezvény, amelyen a cégek lehetőséget kaptak jó gyakorlataik bemutatására. Az is eldőlt, hogy kik képviselik hazánkat az első Európai CSR díjon.

Kép:PP archív

A CSR Piac (CSR MarketPlace) a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról a CSR Europe által 2005-ben útjára indított kezdeményezés, mely olyan innovatív fórumot teremt, ahol informális környezetben van lehetőség a vállalati jó gyakorlatok megosztására. Egy egész napos rendezvény keretében lehetőséget ad a vállalatoknak, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket bemutassák az érdeklődőknek. A piactér különféle témakörök köré szerveződő kis standokból épül fel, melyeknél a vállalatok a CSR területén megoldani kívánt problémáikat és az azokra bevezetett innovatív megoldásokat mutatják be az érdeklődőknek. A CSR kihívásokra választ kereső menedzserek pedig megtalálhatják és megismerhetik a számukra releváns problémák megoldásait. A rendezvény - jellegéből adódóan - kiváló lehetőséget nyújt az informális tapasztalatcserére, ötletszerzésre, új lehetőségek, megoldások megismerésére a társadalmi felelősségvállalás területén.

2013-ban 59 intézkedés mutatkozott be a piacon 42 standon, 32 vállalatot és 12 civil szervezetet képviselve. Úgy tűnik, nagyon fontos szerepet kap a felelős cégek életében az önkéntesség, az 59 pályázatból 11-nek ez a témája. Újdonság volt az idei rendezvényen, hogy a kiállítók között közintézmények is megjelentek, bizonyítva, a társadalmi felelősségvállalás mindenki számára elérhető lehetőség. A legnagyobbak mellett a legkisebbek is képviseltették magukat, Czinki László egyéni vállalkozó, aki falusi vendégház üzemeltetéssel foglalkozik, egyenlő partnerként mutathatta be cégének társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos munkáját, ami kiválóan bizonyítja, a CSR már korántsem csak a nagyvállalatok „kiváltsága”.

Az esemény megnyitóján Tóth Gergely a KÖVET Egyesület főtitkára köszöntőjében azt hangsúlyozta, a gazdaság elvesztette korábbi morális alapját, ezért új rendszer fog létrejönni, mely most épp alakuló, forrongó állapotában van. Ebben az új rendszerben, mint mondta, a CSR a „bölcsek köve”.

Szalai Piroska a Nemzetgazdasági Minisztérium a nők munkaerő-piaci helyzetének javításáért felelős miniszteri biztos köszöntőjében arról szólt, meggyőződése szerint akár munkavállalói, akár munkaadói, akár ügyfél- vagy fogyasztói szerepet kaptunk a dramaturgiában, kiemelt feladat a felelősség vállalása mind magunk, mind a szereplőtársaink érdekében.

Az idei CSR Piac adott teret az első Európai CSR díj döntőseinek a zsűri előtt való bemutatkozására is. Itt dőlt el, hogy mely cégek fogják a különböző kategóriákban képviselni Magyarországot a nemzetközi mezőnyben.

Az Európai CSR Díj nagyvállalati kategóriájában a zsűri a E.ON Hungária Zrt. Háló programját tartotta a legjobbnak, így a június 25-i, Brüsszelben zajló felelős vállalatok európai seregszemléjén ők képviselhetik Magyarországot. Az E.ON Háló programjának célja a rezsifizetési nehézségekkel küszködő családok támogatása, amely lehetővé teszi az adósságcsapdából való kikerülést és a hatékony családi gazdálkodást. A zsűri véleménye szerint a Háló program az iparágban példaértékű, együttműködésen alapuló, rendszerszerű és ötletes tudatformáló intézkedés, amely más vállalatok által is adaptálható.

A kkv kategóriában Dr. Czinki László magánvállalkozó képviseli hazánkat az EU fővárosában. A Felelősségvállalás a jövő generációi érdekében című program célja, hogy környezettudatos neveléssel hozzájáruljon egy hagyományos óvodai nevelés körülményeinek és tartalmának gazdagításához, segítséget nyújtson a nevelés módszerének kidolgozásában, szakmai, infrastrukturális és anyagi feltételeinek megteremtésében a Nagykanizsai Attila úti Óvodában, példát mutatva más óvodák és nevelőintézetek számára. A zsűri véleménye szerint egyéni elköteleződésben, kitartásban, együttműködésben és társadalmi hasznosságban kiemelkedő a projekt.

 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo