A vásárlói hűség négy alaptétele

Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:Pixabay

Egy jó szolgáltatás vagy termék akkor marad életben, ha a megtalálja azokat a vevőket, megrendelőket, akik örömmel vásárolják – nem csak egyszer. Miután megvan a célközönségünk, akik nem néznek zavartan a márkanév vagy szolgáltatás említésére, esetleg elismerően nyilatkoznak arról, amit a pénzükért kapnak, netalántán még ajánlják is másoknak, akkor már csak az a dolgunk, hogy hűséges, lojális vásárlókká tegyük őket.

Legyen minőségi

Számos ötletesebb és kevésbé ötletes lehetőségünk van arra, hogy elkötelezetté tegyük a minket választókat. A legfontosabb és legelső lépés ebben a folyamatban, hogy a termék vagy szolgáltatás sajátosságához igazítva legyen minőségi az, amit nyújtunk. Ha szállítmányozó cégünk van, akkor megbízható módon, a határidőket tartva, a termék épségére ügyelve, versenyképes áron, készséges ügyfélszolgálattal biztosíthatjuk megrendelőinknek a legtöbbet. Ha szappanokat készítünk, akkor a válogatott alapanyagok, a megbízható és kiszámítható minőség és az ehhez igazított ár lehetnek azok a paraméterek, amik miatt egy következő vásárlásnál is a mi termékünk kerül a kosárba. Ha magánóvodát működtetünk akkor az egészséges és biztonságos környezet, a felkészült alkalmazottak, a szülők és a gyerekek igényeit is kielégítő változatos szolgáltatások tehetnek minket vonzóvá. Szektortól függően kell átgondolnunk, hogy az adott területen melyek azok a feltételek, amelyek biztosításával olyan minőségi szolgáltatást nyújtunk, ami miatt a jövőben is minket választanak azok, akik egyszer találkoztak az általunk kínált termékkel, szolgáltatással

Figyelmesség és udvariasság

Talán banálisnak tűnhet, de a minőség mellett legalább ennyire fontos az is, hogy beszéljük a vásárlók nyelvét. Azok a cégek, amelyek készségesen állnak a vásárlók rendelkezésére, a kérdéseken és a megrendelő, vásárló által problémának érzékelt dolgokon nem sértődnek meg, joggal népszerűbbek. Amikor egy-egy terméket vagy szolgáltatást választ valaki, akkor nagyon fontos, hogy azt érezze, az a célunk, hogy őt maximálisan kiszolgáljuk. Nem csak azért, mert nálunk hagyja a pénzét, hanem azért is, mert ha így bánunk vele, nem fél következő alkalommal sem minket választani, hiszen tudni fogja, hogy rugalmasak és figyelmesek vagyunk. Fontos, hogy a vevőknek biztonságérzetük legyen, amikor hozzánk fordulnak, legyen szó egy étel összetevőiről vagy egy műszaki cikk garanciájáról.

Kell, de nem mindegy, hogyan
A cégvezetők túlnyomó többsége ma már nem kérdőjelezi meg az ügyfélélmény vállalati stratégiában betöltött kulcsfontosságú szerepét. Nehéz is lenne ezt elvitatni a számok tükrében, egy ügyfél ugyanis 10, 20 de esetenként akár 30 százalékkal is hajlandó többet fizetni adott termékért vagy szolgáltatásért, ha ahhoz pozitív ügyfélélmény társul. A megvalósítást illetően azonban már korántsem ennyire egységes a kép. Továbbra is számos félreértés tartja magát, illetve sok vállalat hajlamos egyetlen tényezőben – leggyakrabban a technológiai fejlesztésben látni a megoldás kulcsát. Ez azonban semmiképp nem lehet célravezető, mondta el Pozvai Zsolt, a Develor International vezérigazgatója.
Jutalmazott hűség

Amikor egy vásárló vagy megrendelő időről-időre minket választ, érdemes honorálni a hűségét valamivel. Erre elleshetünk a nagyobbaktól is példákat a pontgyűjtésen keresztül az ajándékba adott termékeken át az árengedményig. Számos példa van ma már arra is, hogy különböző kuponokkal csábítja be és vissza a vevőket a boltok, cégek. Amikor a saját hűség-rendszerünket dolgozzuk ki, érdemes olyan programban gondolkodni, ami arra ösztönzi a vásárlót, hogy ismét, a következő alkalommal is minket keressen. Egy árengedmény adott pillanatban vonzó lehet, de előfordulhat, hogy a következő alkalommal a versenytárs kínál hasonlót és lemaradunk a vevőnkről. Ha azonban olyan dolgot (például pontot, kupont) adunk neki, amit a következő vásárlás, megrendelés alkalmával válthat be, akkor már több esélyünk van arra, hogy minket választ ismét – részben azért, mert jó szolgáltatást kapott, részben azért, mert így olcsóbban juthat hozzá, részben azért, mert jó érzés számára, hogy honorálják a pénzköltését és a hűségét.

(Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!)

Élmény és értékek

Amikor kitaláljuk a cégünket, csupán egy terméket vagy szolgáltatást hozunk létre, de azokat az értékeket is belepakoljuk, amelyek számunkra fontosak. Ez mindenkinél más, de lehet ez a minőség, a megbízhatóság, bátorság, a család vagy éppen a segítés szándéka. Bármelyikről is van szó, bátran kommunikáljuk ezt a vevők felé, hiszen mindenkinek vannak olyan érzései, értékei, amiket szeret magában, fontosnak tart, így szívesebben választ olyan szolgáltatót, gyártót, aki hasonlóan gondolkodik, mint ő.

Megtehetjük azt is, hogy a termékünkkel, szolgáltatásunkkal olyan ügyet, alapítványt támogatunk, amelyik számunkra szimpatikus, amelyik üggyel azonosulni tudunk. Ha van ilyen, biztosan lesz a vásárlóink között is olyan, aki ezt méltányolja, többek között azért is, mert ma már egyre többen figyelnek arra, hogy olyan cégektől vásároljanak, amelyek a társadalmi felelősségvállalást is a feladatuknak tartják. Az igazán jó CSR szerves része a cég életének, hisz így válik belsővé és hitelessé. Ha komolyan vesszük a felelősségvállalást, valójában már egy olyan szintről beszélhetünk, ahol a felelősségvállalás nem költség, hanem lehetőség.

A szeretetmárka mindent visz
Vannak márkák, amelyeknek nem árt a válság. Vannak olyanok, amelyeknek nem kell beszállnia az állítólag mindenki számára kikerülhetetlen árversenybe. Ezekhez ugyanis a fogyasztókat sokkal több fűzi holmi racionális választásnál. Szeretet. Szinte bármi kiválhatja – egy íz, egy illat, egy semmi máshoz nem hasonlító módon befűzött cipőfűző. A szeretet több annál, mint egyszerűen kedvelni valamit. Ennek kialakulásához idő kell, és bizony, ha nem viszonozzák, előbb-utóbb elmúlik. A szeretetet nem lehet kierőszakolni, meg kell érte dolgozni.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo