Társadalmi felelősségvállalás cikkek


Hogyan lehet egy munkahely befogadó?

Hogyan lehet egy munkahely befogadó? 

A sokszínű, befogadó munkahely megteremtése az ESG „S” pillérének fontos részét képezi, így a jövőben egyre nagyobb figyelmet fog kapni.
Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok

Egyre fontosabb a CSR, mégis keveset költenek rá a vállalatok 

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a hazai (főként nagy)vállalatok többsége CSR-tevékenységre a következő évben a gazdasági válság ellenére is.
Gyökeresen megváltoztatta a cégek gondolkodását a koronavírus

Gyökeresen megváltoztatta a cégek gondolkodását a koronavírus 

A koronavírus-járvány okozta krízishelyzet megmutatta, hogy a társadalom iránti elkötelezettségnek, valamint a környezetre való odafigyelésnek jelenleg óriási jelentősége van.
Generációváltás: fiamnak vagy profi menedzsernek adjam át a cégvezetést?

Generációváltás: fiamnak vagy profi menedzsernek adjam át a cégvezetést? 

A generációváltást csak a cégek húsz százaléka éli túl.
A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek

A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek 

A Barron’s amerikai üzleti magazin immár másodszor állította össze százas toplistáját a legfenntarthatóbb amerikai tőzsdei cégekről. Az üzletvitelt közel 200 szempont alapján értékelték. E vállalatok kevesebbet vesztettek értékükből a tavalyi árfolyamzuhanások közepette, mint a Top 100-ba be nem került cégek.
Tőkealap indul közhasznú vállalkozások segítésére

Tőkealap indul közhasznú vállalkozások segítésére 

A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) és a Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesülete (THBE), valamint az Európai Beruházási Alap (EIF) közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy 6,25 milliárd forint tőkebefektetéssel elindul a Social Impact Fund elnevezésű tőkealap. Az Alap olyan vállalkozásokba fektet tőkét, melyek üzletileg és társadalmi szempontból egyszerre termelnek eredményt.
Készen állsz rá, hogy karbonlábnyomod látva vásárolj?

Készen állsz rá, hogy karbonlábnyomod látva vásárolj? 

Tükröt tart az emberek vásárlásai mint ökológiai tehertételek elé a Ben & Jerry’s jégkrémmárka. A jövőben egyre több cég fogja felajánlani az embereknek, hogy fogyasztásuk karbonlábnyomának semlegesítéseként bizonyos ökológiai projekteket támogathatnak már rögtön a vásárláskor.
Értékvezérelt vállalat: a cégvezér egyben küldetésvezér

Értékvezérelt vállalat: a cégvezér egyben küldetésvezér 

A cégvezetők úgy vélik, a társadalomtudatos üzletvitel növeli a vállalat teljesítményét, de még érzik, hogy saját cégüknél lenne mit javítani e téren. Szakadék van a szándékok és a tettek között. Ötletek ennek áthidalására.
Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében

Az etikus küldetéstudat segít a cég teljesítményének növelésében 

Az alapdilemma ez: a profitnövelés szerepel az első számú célként, vagy a fogyasztók és a társadalom? Shareholder- vagy a stakeholder-szemlélet? A cégvezetők többsége főleg az előbbit kommunikálja, még akkor is, ha az utóbbit is fontosnak tartja.
Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata?

Kitalálnád melyik a világ legnagyobb B vállalata? 

Segítünk: a Danone North America. A Danone-csoport nyolc leányvállalata szerezte meg a Benefit Corporation, vagyis a B vállalat cégformát, melyet olyan cégek kapnak meg, mely a társadalmi közérdeket szolgáló küldetést a profitérdekkel egyenrangú tényezőként kezelik. A cég B vállalattá alakítása során 1500 kérdést tett fel magának a menedzsment.

Pro bono: Erin Brockovich után szabadon 

Szervezett rendszere van már annak, hogyan vállalják el az elit multinacionális ügyvédi irodák a civil szervezetek ügyeit pro bono, azaz ingyen. A cél, hogy ezzel hozzájáruljanak egy fenntarthatóbb és igazságosabb társadalom megteremtéséhez.

A halál völgyéből húzza ki a vállalkozást a jó inkubátor 

Saját inkubátorprogramot indít a K&H Bank hazai startup vállalkozásoknak. A pénzintézet a társadalmi felelősségvállalás keretében olyan segítséget nyújt az induló startupok számára, amely a legkritikusabb pillanatban a legnagyobbat lendítheti rajtuk.

Jólléti világtrendek 

A CSR már nemcsak jótékonykodást és márkaépítési trükköt jelent, hanem a stratégia és a tervezés alapvető elemeként hatja át a vállalatok működését.

Ökolábnyom után jön a karmalábnyom 

A fenntarthatóság következő forradalma az lehet, ha egyén, politikus, kormány, cég, vezérigazgató teljes hatástényezőjét – impaktját – mérik interperszonális, társadalmi, emberi jogi szinten. Ez lesz a karmalábnyom.

Aranyos a Magyar Vöröskereszt saját márkás kínálata 

Hazánk legnagyobb humanitárius szervezete az adománygyűjtés mellett tavaly kezdett önálló kereskedelmi tevékenységbe azért, hogy szabadon felhasználható forráshoz jusson. Ezzel azoknak a területeknek a fejlesztését szeretné finanszírozni, amelyek kevésbé ismertek az adományozók előtt.

Szeretnek civil szervezeteket támogatni a magyarok 

A magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt évben, ami nemzetközi összevetésben is jó arány. A civilszervezetek támogatásakor a megkérdezettek szerint döntő szempont a szimpátia és maga a kérés, hogy adományozzunk, míg az elmúlt évek közéleti vitáinak az adakozási kedvre nincs érdemi hatása – derül ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing friss, nagymintás, reprezentatív felméréséből.

Fiatal tehetségeket támogató közösségi oldalt indít az Unicredit 

Korszakalkotók néven indítja el új programját az Unicredit Bank 2017 október 11-én. A kiváló teljesítményt középpontba állító program arra hívja fel a bank ügyfeleit és a nagyközönséget, hogy támogassák a tehetséges magyar fiatalokat.

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket 

Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat 

Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.

Jótékonykodnak a cégek, ha éppen eszükbe jut 

Bővülő, de még esetleges a hazai vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége – derül ki a Magyar Adományozói Fórum (MAF) és az IMEDIA Kft. közös tanulmányából. Ám a vállalatok CSR-tevékenysége terén még van fejlődési lehetőség.

A Xerox is nemet mondott Trumpnak 

A világot sokkolva jelentette be a nyár elején Donald Trump, hogy gazdasági okok miatt az USA kilép a klímaváltozás elleni globális összefogást szentesítő párizsi egyezményből. Döntése megosztotta az embereket. Voltak, akik örültek neki, de sokan nem. Utóbbiak közt számos amerikai cég tartja elhibázottnak ezt a lépést, és egymás után adják hírül, hogy kitartanak a francia fővárosban két éve megfogalmazott közös célkitűzések betartása mellett.

Mit szeretnek és utálnak az Y-generációs vásárlók? Itt a lista! 

Amerikában feltérképezték az 1980 és 1995 között született generáció vásárlási szokásait és márkapreferenciáit. Meglepő és várható eredmények egyaránt kerültek a listába.

Idén is pályázhatnak a cégek a CSR Hungary Díjra 

Magyarország vezető vállalati felelősségvállalás fórumának díjára több mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű, nagy és kkv cég pályázott ez idáig. A ma már önkéntes védjegyhasználati programhoz kapcsolódó elismerésre 2017-ben is pályázhatnak az üzleti szektor képviselői.

Kicsikként is lehetünk filantrópok 

Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Eljött az aktivista vállalatok kora? 

A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?

Újságban hirdet még a Facebook is 

Egész oldalas napilapos hirdetést vásárolt a netes világ egyik legnagyobb vállalata. Meglepő? Valójában a Facebook nem magát hirdeti, afféle társadalmi felelősségvállalási akcióról van szó.

A vállalatnak is megéri az önkéntes munka 

Óvodák kerítését festő felsővezetők, hajléktalanoknak ételt osztó menedzserek, kórházak gyermekosztályait felújító informatikusok, hátrányos helyzetű fiatalokat mentoráló kollégák. Ma már Magyarországon is találkozhatunk a vállalati önkéntesség számos formájával, de az arra rászoruló intézményeknek nyújtott fizikai segítség mellett egyre elterjedtebb a pro bono, más néven tudás alapú önkéntesség is. Ezért indult most összefogás.

Van, akinek munka, van, akinek álom 

Országossá nőtte ki magát a Neked MUNKA, nekem ÁLOM! program, amelynek célja, hogy egy napra összehozza a fogyatékossággal élő, valamint a megváltozott munkaképességű álláskeresőket a fogadásukra nyitott vállalatokkal, cégekkel. Május 30-án Budapesten és 19 vidéki helyszínen rendeznek különleges nyílt napot, ahol a programra pályázó fogyatékossággal élő jelentkezőknek lehetőségük adódik bepillantást nyerni álommunkájukba. Idén várhatóan több mint 200 résztvevő és ugyanennyi munkáltató vehet részt a programban.

5 milliárd hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatására 

Ötmilliárd forint keretösszegű programot indít a kormány a hátrányos helyzetű csoportok foglalkoztatása érdekében - jelentette be az Emberi Erőforrások Minisztériuma szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára szerdán Debrecenben.

Markánsan ítélkeznek a dolgozók a hazug cégek felett 

Immár harminc éve, hogy a 80-as évek közepén megszületett a greenwashing kifejezés. A magyarul zöldre mosásnak fordítható kifejezés azt jelenti, hogy a cégek valamilyen látványos, környzetvédő programmal terelik el a figyelmet az alapjában véve mégis masszívan környezetszennyező tevékenységükről.

A diszkontdivat is fenntarthatóra vált 

Gyors egymásutánban a diszkontdivat vezetői brandjei, a Zara, a H&M és a Mango is ökokollekciókkal állt elő. A ruhák környezetbarát jellegét gondosan kidomborítják a kollekciók kommunikációjában.

A különbség a jó működés és a jó marketing között 

A B Corp-ok arra adnak választ, hogyan lehetnek az üzleti vállalkozások egyszerre profitorientáltak és a pozitív társadalmi változások eszközei. Túllépnek azon a hagyományos CSR-képen, melynek keretében a vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége az üzleti működéstől gyakorlatilag elszigetelt programként működik. A modell szerint jelenleg is több tízezer cég méri működését, a minősítést elnyerő több mint 2000 B Corp között pedig 2017 februárjában a magyar vállalkozások között elsőként a Civil Support is helyet kapott.

Sorra szólalnak fel a megavállalatok vezetői Trump ellen 

Tízezer menekültet szerződtetne a Starbucks, a Microsoft és az Amazon másokkal együtt bíróságra megy, a Google alapítója az utcán van a tüntetőkkel, sok más cég pedig felajánlásokkal és nyilatkozatokkal tiltakozik Donald Trump bevándorlóellenes rendelete ellen. A cégvezetők a befogadás fontosságát és a kultúrák sokszínűségének erejét védik. És a szép elvek mellett valószínűleg a hasznukat is.

Komoly pénzek mennek a szegényekből profitáló vállalkozásokba 

A nagy bankok is rámozdultak a hatásbefektetésre. A kifejezetten erre szakosodott alapok és mogulok sem szeretnek kis pénzekkel bíbelődni. Nagyban játszanak.

A zöldülés a nyereséget növeli 

Nyereségesebbek a zöld cégek. A vállalkozás gazdasági lábnyoma és ökológiai lábnyoma között szoros az összefüggés. Azok a cégek, amelyek visszafogják, sőt beszüntetik az erőforrások környezetszennyező pazarlását, nagy pénzeket spórolnak meg.

Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért? 

Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.

Több szerepben, egy erkölccsel 

Mindannyian több szerepben "játszunk" a világban, polgárok, fogyasztók, szülők, kollégák, cégvezetők vagyunk, és képtelenség, hogy ezeket a funkciókat teljesen eltérő erkölcsi normákkal töltsük be. Felelősségteljesnek kell lennünk minden szerepünkben – hangzott el a hetedik Fenntarthatósági Csúcs konferencia üzleti szektor felelősségéről szóló paneljében.

Kicsi a cég, de segít 

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.

Miért olyan bőkezű a Starbuck? 

Ismerje meg Howard Schultzot, aki a minap jelentette be, hogy 5-15 %-kal emelte a Starbucks dolgozóinak minimálbérét. Jól járnak ezzel a részvényesek? Áttekintjük a kávéházmogul jellegzetes menedzseri szokásait és élettörténetének furcsaságait, melyek megindokolják e szokásokat.

Nemzetközi CSR-trendek 2016-ra és azon túl 

Egyre több vállalat számára egyértelmű, hogy nem tekintheti függetlennek magát a körülötte lévő természeti és társadalmi környezettől. A fejlődés ezen a területen sem csak „mennyiségi”, az irányok is erősen változnak.

Tényleg olyan nehéz megfogni egy szatyrot? 

Nem a világot kell megmenteni, hanem magunkat önmagunktól – mondta Novák Péter a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának nyitó sajtótájékoztatóján. A társadalmi összefogásban elkészülő kampány idén a tudatos fogyasztásra, második körben pedig az újrahasznosításra fókuszál majd.

A maradék, ami nem hulladék – nem kell kidobni! 

Minden cég működése során számtalan maradék anyag – papír, textil, műanyag, fa – keletkezik, amely mások számára még hasznos lehet. A Humusz új programja segít helyet találni nekik!

Kettőt fizet, egyet kap - így is lehet eladni 

Még egy olyan egyszerű termék is, mint a hátizsák, lehet a társadalmi felelősségvállalás eszköze. Kovács Bori formatervező eredetileg diplomamunkának készítette a Cókmókot, majd a projekt startupszerű növekedésnek indult. De úgy tűnik, a küldetéstudat és a jó termék sem elég a sikeres vállalkozáshoz.

Etikus marad a fagylaltóriás - megküzdött érte 

Az alternatív kapitalisták zászlóhajójának tekintik az amerikai Ben & Jerry's jégkrémcéget. Amikor az alapítók eladják a céget egy multinak, az rendszerint az eredeti cégfilozófia halálát jelenti. Kis híján múlott, hogy nem így történt a Ben & Jerry's esetében. Egy ideig veszélyben volt a cég integritása.

Önkéntes munka: nem „mélyvízben” kell kezdeni 

Az önkéntes munka amellett, hogy segít a támogatottaknak és a társadalomnak, az önkéntesnek magának, illetve vállalati önkéntes munka esetén a cégnek is hasznos. Sajnos egyelőre kevesen vágnak bele.

Díj a megpróbáltatásokért 

Az emberi erőfeszítést, a hitet szeretnék elismerni a Life Goes On Alapítvány alapítói, és megmutatni az egész világnak, hogy akaraterővel, szeretettel és bizakodással még a legreménytelenebbnek tűnő helyzetből is fel lehet állni. Két magyar is díjat kapott idén.

Nagyvállalat és nonprofit is a díjazottak között 

Kilenc elismerés az MPRSZ CSR Best Practice idei pályázatán: a nagyvállalatok mellett a pályázók között idén olyan különleges intézetek is bemutatták programjaikat, mint a Heves Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet vagy az STKH (Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási) Nonprofit Kft.

Van pénz világjobbításra 

A "world-positive" szót használják a világjobbító vállalkozások megnevezésére manapság. Olyan kockázati tőke alap is létezik Amerikában, amely ezek finanszírozására koncentrál.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo