Készen állsz rá, hogy karbonlábnyomod látva vásárolj?

Tükröt tart az emberek vásárlásai mint ökológiai tehertételek elé a Ben & Jerry’s jégkrémmárka. A jövőben egyre több cég fogja felajánlani az embereknek, hogy fogyasztásuk karbonlábnyomának semlegesítéseként bizonyos ökológiai projekteket támogathatnak már rögtön a vásárláskor.

De mi lenne, ha minden vásárlásunknál szembesülnénk a vásárlásunkkal járó ökológiai lábnyommal, és mindig valami hasonló opciót, lehetőséget kínálna fel a márka, amelynél vásárolunk? Efelé tereli a vásárlás élményét a felelős kapitalizmus egyik zászlóshajójaként elhíresült Ben & Jerry’s jégkrémmárka.

A cég a legújabb londoni üzletében, a Wardour Streeten található Scoop Shopban történt minden egyes vásárlásból átutal egy bizonyos összeget a Poseidon Foundationnek, melyet az egy perui nemzeti park, a Cordillera Azul megóvására és újraerdősítésére fordít. A nemzeti park az Andok-hegység és az Amazonas-medence találkozásánál fekszik, s 6000 növényfaj és 11 nagyméretű, veszélyeztetett emlősfaj otthona.

Ellentételezés

A Poseidon szembesíti a vásárlókat a karbonlábnyomukkal – mennyi légszennyezést okozott az adott termék előállítása, csomagolása, szállítása –, és rögtön felajánl egy lehetőséget e környezeti tehertétel ellentételezésére. A Ben & Jerry’s boltjában mikroadományt ajánlhatnak fel a vásárlók.

Ez a világ első olyan kereskedelmi platformja, mely ilyesmire képes, állítja a Sustainable Brands. Jegyezzük meg: ez azért egy kis túlzás. Repülőtársaságok és repülőjegyfoglaló honlapok már eddig is fel-felkínálták jegyvásárlásnál a lehetőséget, hogy néhány dollárért üvegházgáz-kibocsátást ellentételező krediteket vehet az utas, amit karbonmegkötő projektekbe fektetnek (pl. erdőtelepítés).

Fotó: Greenpeace

A nonprofit Poseidon Foundation vezetője egyébként egy bizonyos Giricz László, aki 17 évet töltött el a pénzügyi szektorban. Az alapítvány blockchain-technológiát használ a vásárlói tranzakciókból levont összegek és a jóváírt karbonkreditek könyvelésére. A karbonsemlegesítő részvételt a Poseidon az Ecosphere+ nevű B vállalattól szerzi be, mely világszerte a legkülönfélébb ökológiai értékek megőrzését támogatja pénzzel. (A B vállalatokról itt olvashatsz, a legnagyobb B vállalatról meg itt.)

Az első három hétben a londoni bolt vásárlóinak mikroadományai 1000 fát védtek meg a kivágástól, melyek kiterjedése egyenlő 77 teniszpálya nagyságával.

Felelős vállalat

A Ben & Jerry's köztudottan politizáló és társadalomtudatos vállalat. Magától értetődő hát, hogy a környezettudatosságban is élen kíván járni. A cégvezetés önkéntesen karbonadóval sújtja az éves üzleti eredményt. A cégnek bevett szokása, hogy egy-egy új termékét valamilyen társadalmi ügyhöz kapcsolja. 2015-ben a párizsi klímacsúcs előtt a Save Our Swirled kampánnyal vezette be új jégkrémét, mellyel a klímaváltozásra hívta fel a figyelmet.

A Ben & Jerry's vezetése azt is elhatározta, hogy 2020-ra 80 százalékkal csökkenti üvegházgáz-kibocsátását.

(Sustainable Brands)

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo