A felelősségvállalás nem jótékonykodás – szemlélet. De üzlet is!

A fenntarthatóság, a vállalat társadalmi felelősségvállalása nem póz, nem kipipálandó feladat, hanem – túl azon, hogy a cég valóban hozzájárul a társadalom egészének jobbá tételéhez – a vállalkozás jól felfogott gazdasági érdeke is, hiszen minden lépés, amely a hosszú távú fenntarthatóságot szolgálja, növeli a profitot is.

„Akinek hatalma van, felelőssége is van, s ma a cégek kezében nagy hatalom összpontosul” – mondta László Ervin professzor a 2012. évi Üzleti Etikai Díj gálaestjén, ahol azt is kifejtette: „Az ókori görög filozófusok azt mondták: a felelősségünk addig terjed, ameddig a hangunk elér. Napjainkban a hangunk az egész világon hallatszik. Felelősségünk sem pusztán a közvetlen környezetünkre terjed ki, hanem mindenkire, akit érint a tevékenységünk.”

Az anyagi javak nem önmagukban hasznosak, így a nyereség sem csak a tőke növelésére szolgál, hanem arra, hogy az emberek életminőségét javítsa. A felelős cég és vezetője pedig – amellett, hogy cége működésének káros hatásait minimalizálja – nemcsak a tulajdonosok, részvényesek, hanem az érintettek – a munkavállalók, azok családja, a város, a társadalom vagy a bioszféra – érdekeit is szem előtt tartja döntései során.

A jó cselekedet és a jó üzlet nem zárják ki egymást, együtt is megvalósíthatók, és sok vállalkozás ezt a mindennapi működése során is megtapasztalja. Mit tesznek, mit tehetnek még a profitérdekek szorító kényszerében a gazdaság szereplői azért, hogy szűkebb és tágabb világunk hosszú távon megmaradjon? Hogyan egyeztethető össze az üzleti érdek a környezet, a természet, a másik ember és a többi üzleti szereplő érdekeivel?

A Piac&Profit Üzleti etikus cégek fóruma című rendezvényén példák sokaságán keresztül ismerkedhetnek meg a részt vevők a gyakorlattal, az egyre gyorsabban változó, új, felelős üzleti gondolkodásmóddal. A 2013. június 13-ai fórumon az is kiderül, mennyivel jobban jár az etikusan, tisztességesen, a más érdekeit saját érdekeivel azonos fontossággal kezelő gazdasági szereplő, mint az, aki csak saját rövid távú üzleti előnyei érdekében dönt, gondolkodik.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo