A felelősségvállalás nem jótékonykodás – szemlélet. De üzlet is!

A fenntarthatóság, a vállalat társadalmi felelősségvállalása nem póz, nem kipipálandó feladat, hanem – túl azon, hogy a cég valóban hozzájárul a társadalom egészének jobbá tételéhez – a vállalkozás jól felfogott gazdasági érdeke is, hiszen minden lépés, amely a hosszú távú fenntarthatóságot szolgálja, növeli a profitot is.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Akinek hatalma van, felelőssége is van, s ma a cégek kezében nagy hatalom összpontosul” – mondta László Ervin professzor a 2012. évi Üzleti Etikai Díj gálaestjén, ahol azt is kifejtette: „Az ókori görög filozófusok azt mondták: a felelősségünk addig terjed, ameddig a hangunk elér. Napjainkban a hangunk az egész világon hallatszik. Felelősségünk sem pusztán a közvetlen környezetünkre terjed ki, hanem mindenkire, akit érint a tevékenységünk.”

Az anyagi javak nem önmagukban hasznosak, így a nyereség sem csak a tőke növelésére szolgál, hanem arra, hogy az emberek életminőségét javítsa. A felelős cég és vezetője pedig – amellett, hogy cége működésének káros hatásait minimalizálja – nemcsak a tulajdonosok, részvényesek, hanem az érintettek – a munkavállalók, azok családja, a város, a társadalom vagy a bioszféra – érdekeit is szem előtt tartja döntései során.

A jó cselekedet és a jó üzlet nem zárják ki egymást, együtt is megvalósíthatók, és sok vállalkozás ezt a mindennapi működése során is megtapasztalja. Mit tesznek, mit tehetnek még a profitérdekek szorító kényszerében a gazdaság szereplői azért, hogy szűkebb és tágabb világunk hosszú távon megmaradjon? Hogyan egyeztethető össze az üzleti érdek a környezet, a természet, a másik ember és a többi üzleti szereplő érdekeivel?

A Piac&Profit Üzleti etikus cégek fóruma című rendezvényén példák sokaságán keresztül ismerkedhetnek meg a részt vevők a gyakorlattal, az egyre gyorsabban változó, új, felelős üzleti gondolkodásmóddal. A 2013. június 13-ai fórumon az is kiderül, mennyivel jobban jár az etikusan, tisztességesen, a más érdekeit saját érdekeivel azonos fontossággal kezelő gazdasági szereplő, mint az, aki csak saját rövid távú üzleti előnyei érdekében dönt, gondolkodik.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo