A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?

A legtöbb fogyasztó a divat- és életmód-vásárlást inkább a több márkát kínáló csatornákon keresztül végzi. Többek között ez derül ki a Roland Berger "Rethink your distribution play" című tanulmányából, amelyhez több mint 1800 fogyasztót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban. A fogyasztók 84 százaléka a többmárkás csatornákat részesíti előnyben mind a termékkel kapcsolatos információgyűjtés, mind a vásárlás során, akár online, akár az üzletben. Ezzel szemben az online és offline közvetlen fogyasztói értékesítés (D2C) kevésbé fontos: a válaszadók alig több mint egyharmada (35 százalék) nyilatkozott úgy, hogy ilyen csatornákon keresztül vásárol.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A preferenciák régiónként eltérőek: a többmárkás csatornákat használó fogyasztók aránya magasabb Németországban (89 százalék), mint az Egyesült Államokban (85 százalék) és Japánban (76 százalék); ugyanakkor a németek jóval többen vásárolnak online (terméktől függően 39-43 százalék), mint az amerikaiak (24-27 százalék).

Online vagy offline?
Online vagy offline?
Fotó: Pixabay

Összességében az eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok fontos fogyasztói kapcsolódási pontokat veszítenek el, ha csak vagy főként a saját D2C értékesítési csatornáikra koncentrálnak. Ehelyett inkább egy minden csatornára kiterjedő kínálatra és az egyes csatornákra vonatkozó, a fogyasztói elvárásokhoz igazodó egyedi stratégiára van szükségük.

"Az elmúlt években nagy volt a felhajtás a közvetlen fogyasztói értékesítés körül" - mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger partnere. – „Az ok? A többmárkás csatornákon keresztül történő értékesítéssel összehasonlítva a közvetlen értékesítés a vállalatok számára a márka pozicionálása feletti teljes kontroll, az értékes fogyasztói adatokhoz való hozzáférés és a potenciálisan magasabb árrésrészesedés előnyeit kínálja. Tanulmányunk azonban egyértelműen azt mutatja, hogy a fogyasztók inkább a többmárkás csatornákon vásárolnak, és a vásárlásig vezető útjuk is több csatornán keresztül vezet."

Azok 61 százaléka, akik D2C-csatornán keresztül vásároltak terméket, arról számoltak be, hogy korábban kizárólag vagy kiegészítőleg más online és offline csatornákon keresztül szereztek információkat. Azok, akik többmárkás csatornán vásároltak, az esetek 42 százalékában még mindig más csatornákat használtak információgyűjtésre.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo