A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?

A legtöbb fogyasztó a divat- és életmód-vásárlást inkább a több márkát kínáló csatornákon keresztül végzi. Többek között ez derül ki a Roland Berger "Rethink your distribution play" című tanulmányából, amelyhez több mint 1800 fogyasztót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban. A fogyasztók 84 százaléka a többmárkás csatornákat részesíti előnyben mind a termékkel kapcsolatos információgyűjtés, mind a vásárlás során, akár online, akár az üzletben. Ezzel szemben az online és offline közvetlen fogyasztói értékesítés (D2C) kevésbé fontos: a válaszadók alig több mint egyharmada (35 százalék) nyilatkozott úgy, hogy ilyen csatornákon keresztül vásárol.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez azt jelenti, hogy az omnicsatornás interakciók gyakoriak, és azok a vállalatok, amelyek nem minden csatornán vannak jelen, azt kockáztatják, hogy figyelmen kívül hagyják őket" - mondja Schannen.

A német fogyasztók jobban ismerik az internetet, mint az amerikai vásárlók

A fogyasztók mindhárom országban egyértelműen a többmárkás csatornákat részesítik előnyben, de Németországban (89 százalék) magasabb arányban, mint az Egyesült Államokban (85 százalék) és Japánban (76 százalék). Az online vásárlók aránya szintén Németországban a legmagasabb: a német fogyasztók 39 százalék-a használja a többmárkás online csatornákat ruhavásárláskor, 43 százalék-a pedig cipővásárláskor, míg az Egyesült Államokban csak 27 százalék, illetve 24 százalék.

A vállalatoknak ezeket a különbségeket figyelembe kell venniük forgalmazási stratégiájukban. Egy másik tényező a célcsoport életkora: minél fiatalabbak a vásárlók, annál nagyobb a valószínűsége, hogy részt vesznek az omnichannel interakciókban. A 35 év alattiak akár 38 százaléka nyilatkozta, hogy offline többmárkás üzletekben vásárlás előtt más csatornákat is használnak információszerzésre. Az 51 éves és idősebb válaszadók körében ez az arány 21 százalék.

A Roland Berger szakértői két megállapítást emelnek ki a tanulmányban:

  1. A közvetlen értékesítés továbbra is fontos szerepet játszik majd a vállalatok általános értékesítési stratégiájában.
  2. Csak a többcsatornás forgalmazási megközelítés képes teljes mértékben lefedni a fogyasztói preferenciák teljes komplexitását, optimális fogyasztói élményt nyújtani és kihasználni mind a D2C, mind a többmárkás csatornák erősségeit.

A vállalatoknak ezért először azt kell mérlegelniük, hogy mennyire ismerik jól és értik a fogyasztóikat, majd fel kell mérniük a meglévő értékesítési csatornáik alkalmasságát, és szükség esetén át kell alakítaniuk a forgalmazási stratégiájukat.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo