A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?

A legtöbb fogyasztó a divat- és életmód-vásárlást inkább a több márkát kínáló csatornákon keresztül végzi. Többek között ez derül ki a Roland Berger "Rethink your distribution play" című tanulmányából, amelyhez több mint 1800 fogyasztót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban. A fogyasztók 84 százaléka a többmárkás csatornákat részesíti előnyben mind a termékkel kapcsolatos információgyűjtés, mind a vásárlás során, akár online, akár az üzletben. Ezzel szemben az online és offline közvetlen fogyasztói értékesítés (D2C) kevésbé fontos: a válaszadók alig több mint egyharmada (35 százalék) nyilatkozott úgy, hogy ilyen csatornákon keresztül vásárol.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez azt jelenti, hogy az omnicsatornás interakciók gyakoriak, és azok a vállalatok, amelyek nem minden csatornán vannak jelen, azt kockáztatják, hogy figyelmen kívül hagyják őket" - mondja Schannen.

A német fogyasztók jobban ismerik az internetet, mint az amerikai vásárlók

A fogyasztók mindhárom országban egyértelműen a többmárkás csatornákat részesítik előnyben, de Németországban (89 százalék) magasabb arányban, mint az Egyesült Államokban (85 százalék) és Japánban (76 százalék). Az online vásárlók aránya szintén Németországban a legmagasabb: a német fogyasztók 39 százalék-a használja a többmárkás online csatornákat ruhavásárláskor, 43 százalék-a pedig cipővásárláskor, míg az Egyesült Államokban csak 27 százalék, illetve 24 százalék.

A vállalatoknak ezeket a különbségeket figyelembe kell venniük forgalmazási stratégiájukban. Egy másik tényező a célcsoport életkora: minél fiatalabbak a vásárlók, annál nagyobb a valószínűsége, hogy részt vesznek az omnichannel interakciókban. A 35 év alattiak akár 38 százaléka nyilatkozta, hogy offline többmárkás üzletekben vásárlás előtt más csatornákat is használnak információszerzésre. Az 51 éves és idősebb válaszadók körében ez az arány 21 százalék.

A Roland Berger szakértői két megállapítást emelnek ki a tanulmányban:

  1. A közvetlen értékesítés továbbra is fontos szerepet játszik majd a vállalatok általános értékesítési stratégiájában.
  2. Csak a többcsatornás forgalmazási megközelítés képes teljes mértékben lefedni a fogyasztói preferenciák teljes komplexitását, optimális fogyasztói élményt nyújtani és kihasználni mind a D2C, mind a többmárkás csatornák erősségeit.

A vállalatoknak ezért először azt kell mérlegelniük, hogy mennyire ismerik jól és értik a fogyasztóikat, majd fel kell mérniük a meglévő értékesítési csatornáik alkalmasságát, és szükség esetén át kell alakítaniuk a forgalmazási stratégiájukat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo