A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?

A legtöbb fogyasztó a divat- és életmód-vásárlást inkább a több márkát kínáló csatornákon keresztül végzi. Többek között ez derül ki a Roland Berger "Rethink your distribution play" című tanulmányából, amelyhez több mint 1800 fogyasztót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban. A fogyasztók 84 százaléka a többmárkás csatornákat részesíti előnyben mind a termékkel kapcsolatos információgyűjtés, mind a vásárlás során, akár online, akár az üzletben. Ezzel szemben az online és offline közvetlen fogyasztói értékesítés (D2C) kevésbé fontos: a válaszadók alig több mint egyharmada (35 százalék) nyilatkozott úgy, hogy ilyen csatornákon keresztül vásárol.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez azt jelenti, hogy az omnicsatornás interakciók gyakoriak, és azok a vállalatok, amelyek nem minden csatornán vannak jelen, azt kockáztatják, hogy figyelmen kívül hagyják őket" - mondja Schannen.

A német fogyasztók jobban ismerik az internetet, mint az amerikai vásárlók

A fogyasztók mindhárom országban egyértelműen a többmárkás csatornákat részesítik előnyben, de Németországban (89 százalék) magasabb arányban, mint az Egyesült Államokban (85 százalék) és Japánban (76 százalék). Az online vásárlók aránya szintén Németországban a legmagasabb: a német fogyasztók 39 százalék-a használja a többmárkás online csatornákat ruhavásárláskor, 43 százalék-a pedig cipővásárláskor, míg az Egyesült Államokban csak 27 százalék, illetve 24 százalék.

A vállalatoknak ezeket a különbségeket figyelembe kell venniük forgalmazási stratégiájukban. Egy másik tényező a célcsoport életkora: minél fiatalabbak a vásárlók, annál nagyobb a valószínűsége, hogy részt vesznek az omnichannel interakciókban. A 35 év alattiak akár 38 százaléka nyilatkozta, hogy offline többmárkás üzletekben vásárlás előtt más csatornákat is használnak információszerzésre. Az 51 éves és idősebb válaszadók körében ez az arány 21 százalék.

A Roland Berger szakértői két megállapítást emelnek ki a tanulmányban:

  1. A közvetlen értékesítés továbbra is fontos szerepet játszik majd a vállalatok általános értékesítési stratégiájában.
  2. Csak a többcsatornás forgalmazási megközelítés képes teljes mértékben lefedni a fogyasztói preferenciák teljes komplexitását, optimális fogyasztói élményt nyújtani és kihasználni mind a D2C, mind a többmárkás csatornák erősségeit.

A vállalatoknak ezért először azt kell mérlegelniük, hogy mennyire ismerik jól és értik a fogyasztóikat, majd fel kell mérniük a meglévő értékesítési csatornáik alkalmasságát, és szükség esetén át kell alakítaniuk a forgalmazási stratégiájukat.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo