A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?

A legtöbb fogyasztó a divat- és életmód-vásárlást inkább a több márkát kínáló csatornákon keresztül végzi. Többek között ez derül ki a Roland Berger "Rethink your distribution play" című tanulmányából, amelyhez több mint 1800 fogyasztót kérdeztek meg az Egyesült Államokban, Németországban és Japánban. A fogyasztók 84 százaléka a többmárkás csatornákat részesíti előnyben mind a termékkel kapcsolatos információgyűjtés, mind a vásárlás során, akár online, akár az üzletben. Ezzel szemben az online és offline közvetlen fogyasztói értékesítés (D2C) kevésbé fontos: a válaszadók alig több mint egyharmada (35 százalék) nyilatkozott úgy, hogy ilyen csatornákon keresztül vásárol.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A preferenciák régiónként eltérőek: a többmárkás csatornákat használó fogyasztók aránya magasabb Németországban (89 százalék), mint az Egyesült Államokban (85 százalék) és Japánban (76 százalék); ugyanakkor a németek jóval többen vásárolnak online (terméktől függően 39-43 százalék), mint az amerikaiak (24-27 százalék).

Online vagy offline?
Online vagy offline?
Fotó: Pixabay

Összességében az eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok fontos fogyasztói kapcsolódási pontokat veszítenek el, ha csak vagy főként a saját D2C értékesítési csatornáikra koncentrálnak. Ehelyett inkább egy minden csatornára kiterjedő kínálatra és az egyes csatornákra vonatkozó, a fogyasztói elvárásokhoz igazodó egyedi stratégiára van szükségük.

"Az elmúlt években nagy volt a felhajtás a közvetlen fogyasztói értékesítés körül" - mondja Schannen Frigyes, a Roland Berger partnere. – „Az ok? A többmárkás csatornákon keresztül történő értékesítéssel összehasonlítva a közvetlen értékesítés a vállalatok számára a márka pozicionálása feletti teljes kontroll, az értékes fogyasztói adatokhoz való hozzáférés és a potenciálisan magasabb árrésrészesedés előnyeit kínálja. Tanulmányunk azonban egyértelműen azt mutatja, hogy a fogyasztók inkább a többmárkás csatornákon vásárolnak, és a vásárlásig vezető útjuk is több csatornán keresztül vezet."

Azok 61 százaléka, akik D2C-csatornán keresztül vásároltak terméket, arról számoltak be, hogy korábban kizárólag vagy kiegészítőleg más online és offline csatornákon keresztül szereztek információkat. Azok, akik többmárkás csatornán vásároltak, az esetek 42 százalékában még mindig más csatornákat használtak információgyűjtésre.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo