Divatipar cikkek


Nem megy a világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának

Nem megy a világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának 

Csökkent az LVMH kilenchavi bevétele.
Bajban a luxusmárkák

Bajban a luxusmárkák  

Több mint egy évtized után először torpant meg a globális luxuspiac növekedése.
Nagy a baj, ha a világ legdrágább luxusmárkái sem teljesítenek jól

Nagy a baj, ha a világ legdrágább luxusmárkái sem teljesítenek jól  

Nagyot esett a világ legnagyobb luxuscikkeket gyártó cégének az adózott eredménye.
Meghalt a Mango ruhaüzletek alapítója

Meghalt a Mango ruhaüzletek alapítója 

Éppen túrázott, amikor lezuhant.
A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok?

A divatipar trükkjei: hogyan lehetnek sikeresek a vállalatok? 

A fogyasztók többsége többmárkás csatornákon vásárol, miközben a közvetlen kiskereskedők fontos fogyasztói kapcsolódási pontokat veszítenek el.
Valami nem stimmel a világ legnagyobb luxusmárkájánál

Valami nem stimmel a világ legnagyobb luxusmárkájánál  

Csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben.
Megmenthető egy ágazat 15 milliárd forintból?

Megmenthető egy ágazat 15 milliárd forintból? 

Idén februárban és márciusban 15 milliárd forint támogatást osztanak szét a hazai divat- és designipari vállalkozások között. Mekkora cégpopuláció kap lehetőséget a támogatás elnyerésére? Erre kereste a választ az Opten céginformációs szolgáltató elemzése. 
Megemelték a keretet - még több pénzt kaphat ez a 2 iparág

Megemelték a keretet - még több pénzt kaphat ez a 2 iparág 

10 milliárd helyett 15 milliárd forintra pályázhatnak a divat- és designipari vállalkozások.
Pályázatot írtak ki a divat- és kreatív iparban működő cégeknek - 7 milliárd forintra pályázhatnak

Pályázatot írtak ki a divat- és kreatív iparban működő cégeknek - 7 milliárd forintra pályázhatnak 

5 és 150 millió forint közötti összegre pályázhatnak.
A stílus ára: túl drága

A stílus ára: túl drága 

A divatipar a világgazdaság GDP-jének két százalékát adja, az éves globális üvegházgáz-kibocsátásnak viszont 10 százalékáért felel, s ezzel a legszennyezőbb ágazatok egyike. Az öltözködés nem opcionális, fakultatív tevékenység. Bolygónk minden polgára résztvevője a ruhaiparnak, és így előidézője a környezetszennyezésnek. A kelmék megmunkálása és festése irdatlanul nagy mennyiségű víz- és vegyianyag-felhasználást igényel.

40 éves a keleti blokk első indigó csodája 

Már a 60-as évektől az indigó festett farmernadrág volt a fiatalok divatja a nyugati országokban. A magyarok ezalatt Budapestre mentek, hogy kis szerencsével az Ecseri piacon “fű alatt” szert tegyenek egy-egy darabra. Számukra ez nemcsak egy ruhadarabot, hanem egy életérzést jelentett! 40 évvel ezelőtt a keleti blokk is kirukkolt az első indigó farmerrel, a Csillaghegyi Szövőgyár által gyártott Trapperrel, ami a kommunista világ divatjának legnagyobb slágere lett. Bencze Imre, a gyár nyugalmazott főmérnöke segítségével emléezünk vissza a legendás termékre!

Hosszú még az út az etikus divatipar létrejöttéig 

A diszkontdivat olcsó termékeinek haszonélvezői vagyunk. Ennek ára azonban negatív externáliák garmadája: környezetszennyezés és a harmadik világ polgárainak alkalmazása embertelen körülmények közepette. Hogyan tisztulhat meg a divatipar?

Nem csak a harmadik világ munkásainak helyzete kétségbeejtő 

Szörnyülködve olvassuk, milyen körülmények között dolgoznak a nemzetközi divatipar munkaerő piramisának alján dolgozó, fejlődő országbeli munkavállalók. Nos, nem kell messzire menni, Magyarországon sem sokkal jobb a helyzet, nekünk is megvannak a "sweatshopjaink".
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Már ereszt az Otthon Start lufi

Már ereszt az Otthon Start lufi 

A Bank360 az Otthon Start Programmal kapcsolatos érdeklődés alakulását vizsgálta meg a program bejelentése, illetve tényleges indulása óta eltelt időszakban.

Adózás

Áfahiányt talált a NAV – bajba került egy cég

Áfahiányt talált a NAV – bajba került egy cég 

Sétarepülést kínáló cég helytelen adózási gyakorlatát tárta fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – közölte a hivatal.

Cégblog

Erre figyelnek az év végén a cégek igazán

Erre figyelnek az év végén a cégek igazán 

Az év végi bér- és adótervezési időszakban a vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a költségek optimalizálására.

Gazdaság

Nem mindegy, hol dolgozik – és mit tartalmaz a munkaszerződés!

Nem mindegy, hol dolgozik – és mit tartalmaz a munkaszerződés! 

Az év végi bér- és adótervezési időszakban a vállalatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a költségek optimalizálására.

Infokom

Meglepő dolgok derültek ki, miként használják a mesterséges intelligenciát a cégek

Meglepő dolgok derültek ki, miként használják a mesterséges intelligenciát a cégek  

A kisebb cégek járnak élen a napi szintű AI-használatban, de gyakori, hogy a dolgozók saját zsebből fizetnek elő a prémium funkciókra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo