Divatipar cikkek


Megmenthető egy ágazat 15 milliárd forintból?

Megmenthető egy ágazat 15 milliárd forintból? 

Idén februárban és márciusban 15 milliárd forint támogatást osztanak szét a hazai divat- és designipari vállalkozások között. Mekkora cégpopuláció kap lehetőséget a támogatás elnyerésére? Erre kereste a választ az Opten céginformációs szolgáltató elemzése. 
Megemelték a keretet - még több pénzt kaphat ez a 2 iparág

Megemelték a keretet - még több pénzt kaphat ez a 2 iparág 

10 milliárd helyett 15 milliárd forintra pályázhatnak a divat- és designipari vállalkozások.
Pályázatot írtak ki a divat- és kreatív iparban működő cégeknek - 7 milliárd forintra pályázhatnak

Pályázatot írtak ki a divat- és kreatív iparban működő cégeknek - 7 milliárd forintra pályázhatnak 

5 és 150 millió forint közötti összegre pályázhatnak.
A stílus ára: túl drága

A stílus ára: túl drága 

A divatipar a világgazdaság GDP-jének két százalékát adja, az éves globális üvegházgáz-kibocsátásnak viszont 10 százalékáért felel, s ezzel a legszennyezőbb ágazatok egyike. Az öltözködés nem opcionális, fakultatív tevékenység. Bolygónk minden polgára résztvevője a ruhaiparnak, és így előidézője a környezetszennyezésnek. A kelmék megmunkálása és festése irdatlanul nagy mennyiségű víz- és vegyianyag-felhasználást igényel.
40 éves a keleti blokk első indigó csodája

40 éves a keleti blokk első indigó csodája 

Már a 60-as évektől az indigó festett farmernadrág volt a fiatalok divatja a nyugati országokban. A magyarok ezalatt Budapestre mentek, hogy kis szerencsével az Ecseri piacon “fű alatt” szert tegyenek egy-egy darabra. Számukra ez nemcsak egy ruhadarabot, hanem egy életérzést jelentett! 40 évvel ezelőtt a keleti blokk is kirukkolt az első indigó farmerrel, a Csillaghegyi Szövőgyár által gyártott Trapperrel, ami a kommunista világ divatjának legnagyobb slágere lett. Bencze Imre, a gyár nyugalmazott főmérnöke segítségével emléezünk vissza a legendás termékre!
Hosszú még az út az etikus divatipar létrejöttéig

Hosszú még az út az etikus divatipar létrejöttéig 

A diszkontdivat olcsó termékeinek haszonélvezői vagyunk. Ennek ára azonban negatív externáliák garmadája: környezetszennyezés és a harmadik világ polgárainak alkalmazása embertelen körülmények közepette. Hogyan tisztulhat meg a divatipar?
Nem csak a harmadik világ munkásainak helyzete kétségbeejtő

Nem csak a harmadik világ munkásainak helyzete kétségbeejtő 

Szörnyülködve olvassuk, milyen körülmények között dolgoznak a nemzetközi divatipar munkaerő piramisának alján dolgozó, fejlődő országbeli munkavállalók. Nos, nem kell messzire menni, Magyarországon sem sokkal jobb a helyzet, nekünk is megvannak a "sweatshopjaink".
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni

Sok cég örülhet, enyhébb átvilágítási szabályrendszert készülnek elfogadni  

Az Európai Tanács elfogadta a Vállalatok Fenntarthatósági Átvilágításáról szóló Irányelvet.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo