A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban

Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.

Kép:Pixabay

Az e-kereskedelem térnyerése (ami itthon is nagy lehetőség 2017-re a kereskedőknek), azon belül is az Amazon globális dominanciája és rendszeres árleszállításai lehetnek a fő okai, hogy egyre kevesebben mennek vásárolni a divatcégek áruházaiba Amerikában, ahol az emberek egyre inkább több pénzt költenek technológiai eszközökre és élményekre – étteremre, nyaralásra –, szemben a ruhákkal.

A „diszkontdivat” óriásai (Zara, H&M, Forever 21, TJ Maxx) is jelentős piaci szeletet oroztak el a magasabb árkategóriájú márkák elől. 2016 első 7 hónapjában 44 ezer alkalmazottat bocsátottak el az áruházláncok. Nem véletlen: 2010-ben még évi 35 alkalommal látogattak el a fogyasztók ruhaboltokba az USA-ban, 2013-ban már csak 17 millió alkalommal.

Elemzők szerint az újabb statisztikák még drámaibb visszaesést mutatnak majd, és a következő tíz évben a divatáruházak 15 százaléka el fog tűnni. Utoljára a 2008-as válság után volt ilyen bezárási hullám.

A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz
Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo