A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban

Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Az e-kereskedelem térnyerése (ami itthon is nagy lehetőség 2017-re a kereskedőknek), azon belül is az Amazon globális dominanciája és rendszeres árleszállításai lehetnek a fő okai, hogy egyre kevesebben mennek vásárolni a divatcégek áruházaiba Amerikában, ahol az emberek egyre inkább több pénzt költenek technológiai eszközökre és élményekre – étteremre, nyaralásra –, szemben a ruhákkal.

A „diszkontdivat” óriásai (Zara, H&M, Forever 21, TJ Maxx) is jelentős piaci szeletet oroztak el a magasabb árkategóriájú márkák elől. 2016 első 7 hónapjában 44 ezer alkalmazottat bocsátottak el az áruházláncok. Nem véletlen: 2010-ben még évi 35 alkalommal látogattak el a fogyasztók ruhaboltokba az USA-ban, 2013-ban már csak 17 millió alkalommal.

Elemzők szerint az újabb statisztikák még drámaibb visszaesést mutatnak majd, és a következő tíz évben a divatáruházak 15 százaléka el fog tűnni. Utoljára a 2008-as válság után volt ilyen bezárási hullám.

A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz
Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo