A válság óta nem volt ekkora gond a divariparban

Az e-kereskedelem térnyerése a legnagyobb kereskedelmi cégeknek is komoly fejtörést okoz. Butik helyett Amazon, ruhák helyett tech-cuccok és élmények. És ez még csak a kezdet.

Kép:Pixabay

Az e-kereskedelem térnyerése (ami itthon is nagy lehetőség 2017-re a kereskedőknek), azon belül is az Amazon globális dominanciája és rendszeres árleszállításai lehetnek a fő okai, hogy egyre kevesebben mennek vásárolni a divatcégek áruházaiba Amerikában, ahol az emberek egyre inkább több pénzt költenek technológiai eszközökre és élményekre – étteremre, nyaralásra –, szemben a ruhákkal.

A „diszkontdivat” óriásai (Zara, H&M, Forever 21, TJ Maxx) is jelentős piaci szeletet oroztak el a magasabb árkategóriájú márkák elől. 2016 első 7 hónapjában 44 ezer alkalmazottat bocsátottak el az áruházláncok. Nem véletlen: 2010-ben még évi 35 alkalommal látogattak el a fogyasztók ruhaboltokba az USA-ban, 2013-ban már csak 17 millió alkalommal.

Elemzők szerint az újabb statisztikák még drámaibb visszaesést mutatnak majd, és a következő tíz évben a divatáruházak 15 százaléka el fog tűnni. Utoljára a 2008-as válság után volt ilyen bezárási hullám.

A jó termék smafu, élmény kell az eladáshoz
Új korszakba léptek a vállalatok: van, amelyik úgy látja, az ügyfélszerzés helyett az ügyfélmegtartásra kell fókuszálni, az értékesítés pedig a hagyományos csatornák helyett a kényelmes digitális megoldások irányába tolódik. Az ügyfélközpontú szemlélet és a márka jó hírnevének széles körben való terjesztése tűnik ma versenyképes stratégiának.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo