Márkás póló óceánból halászott szemétből

Szervezett óceánmentő missziót indított a legendás szörf márka, az O’Neill. Hogy ráirányítsák a figyelmet az óceán szennyezettségére, újrahasznosított, a vízből kihalászott műanyag tárgyakat használtak speciális kollekciójuk elkészítéséhez.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az O’Neill márka Jack O’Neill szörfös nevéhez kötődik, aki a Csendes-óceán partján álmodta meg az első darabokat. Jack varrásmentes board shortjaival, vízhatlan és innovatív sport ruházatával már a kezdetektől az élvonalat erősítette, és Tenger Odüsszeia missziójával 1996-ban a gyermekek számára hirdetett edukációs programot az élővilág és a tengerek fontosságának megismertetésére. Mára azonban a szörfösök kedvenc partjai és vizei olyan veszélynek lettek kitéve a világ óceánjain lebegő, több mint 8 millió tonna műanyag szemétnek köszönhetően, hogy a márka úgy érezte, igazi felelősségvállalásra van szükség részükről is.

Indul az óceáni misszió

Az O’Neill Blue – Óceáni misszió keretin belül olyan újrahasznosított ruhákat hoztak létre, amelyeket bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrtak. Mindezt annak reményében is, hogy az évi 1 millió madár és több mint 100 ezer tengeri emlős, akik a szennyezések miatt elpusztulnak, megmenekülhessenek.

Nem ők az egyetlenek, akik a felelős gondolkodást innovatív termékké alakították. Az Adidas tervezői olyan cipőt alkottak, amelyben az óceán mélyén használt eresztőhálókat és a felszínen lebegő műanyag-szemetet hasznosítják újra.

„Engedjétek szörfözni az embereimet!”
A természetközeli sportokhoz kapcsolódó márkák között egyre többször jelenik meg a környezettudatos gondolkodás. A Patagonia azonban kiemelkedik közülük, regisztrált B-corpként minden elemében fenntartható a működése. A világ legzöldebb túramárkáját egy „őrült szörfös” találta ki és tette világhírűvé.
Története bizonyítja, hogy az elvekben való magabiztos hit sikerre vihet egy vállalkozást. Még akkor is, ha a cég – elsőként a világon – egész oldalas hirdetésben üzeni a vásárlóinak, ne vásároljanak, az alkalmazottak pedig akkor mennek szörfözni, ha akarnak. Itt olvashat róla bővebben.
Az első O’Neill Blue tavaszi kollekció board és walk shortokat, valamint pólókat tartalmaz, melyek 200 000 műanyag üveggel kevesebb szemetet jelentenek a világ tengerpartjai számára. A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspiráció lesz vásárlóik számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére.  A kezdeményezés és a bionikus szállal átszőtt ruhák  mellett többek között olyan nevek is letették a voksukat, mint Tai Graham, világhírű szörfös és az O’Neill márka egyik nagykövete. Bár Magyarországon az óceánjáró szörfösök száma viszonylag alacsony, azonban a környezettudatos élet, a tengerek, óceánok megmentése mindenki közös érdeke és felelőssége.

Magyarország is kiveszi a részét

Szabó Kimmel Tamás, az O’Neill Blue kampány hazai arca érdekes és figyelemfelkeltő kísérletbe kezdett.  Tamás célja és feladata, hogy 10 napon keresztül eldobható műanyagok nélkül élje mindennapjait, példát és irányt mutatva ezzel mindenki számára, egy környezettudatosabb és kevésbé szennyező életvitel kialakításáért. A kísérletet egy videónapló rögzíti, bemutatva, hogy lehet-e, és ha igen hogyan, műanyag nélkül élni a mindennapokat. Úgy tűnik, nem könnyű…

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo