Divat cikkek


Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró

Akik 2015-ben mentek el: a Nutella-mogul és szendvicsbáró 

Íme listánk második része, melyben sorra vesszük az üzleti élet nagyságait, akik 2015-ben hunytak el. Egy fenntartható világért dolgoztak és értéket teremtettek, vagy a régi profithajhászó paradigmát képviselték? Döntse el Ön.
Mi a közös a pizzadobozban, a jegesmedvében és benned?

Mi a közös a pizzadobozban, a jegesmedvében és benned? 

Van egy kémiai anyag, amit mostanra egyszerűen nem lehet kikerülni. Van a popcorn zacskójában, a bútorok bevonatában de még jegesmedvékben is megtalálták.
Megéri önként egyenruhába bújni?

Megéri önként egyenruhába bújni? 

Számos olyan munkakör van, ahol a munkában töltött idő alatt nem kérdés, hogy egyenruhát viselünk. De miért ne döntenénk úgy önként, hogy mindennap ugyanazt vesszük fel? Lehet, hogy van értelme.
Tengeri szemétből készít sportcipőt az Adidas

Tengeri szemétből készít sportcipőt az Adidas 

A sportruhagyártó az óceánban sodródó szeméthegyeket hasznosítja újra mint sportcipő-alapanyagot. A prototípust más plasztik-termékek is követik hamarosan.
Keserű valóságshow a divat világáról

Keserű valóságshow a divat világáról 

Három tizenéves, divatmániás fiatalt röptettek a világ egyik legjobb módú országából Kambodzsába, hogy egy hónapig a saját bőrükön tapasztalják meg, hogy készülnek imádott és gyorsan cserélődő ruhadarabjaik.
Csak egy újabb rossz megoldás a pálmaolaj helyett?

Csak egy újabb rossz megoldás a pálmaolaj helyett? 

A második generációs bioüzemanyagok laboratóriumban kikísérletezett megoldásait kezdték alkalmazni európai és amerikai cégek a kozmetikai szerekben. A Unilever és más márkák génmódosított algákkal létrehozott olajat használnak termékeikben. A módszer elérte a szappanokat és a testápolókat is – anélkül, hogy a nagyközönség tudná.
Magyar bikiniben strandolhatnak az oroszok

Magyar bikiniben strandolhatnak az oroszok 

Ki gondolná, hogy az orosz strandokon láthatjuk kézzelfogható jelét a keletre irányuló magyar export növekedésének? Egy magyar cég jóvoltából hamarosan magyar bikiniben jöhetnek szembe az orosz lányok a strandokon.
Milyen a jó céges portré?

Milyen a jó céges portré? 

Ma már a professzionális viselkedés- és öltözködéskultúra része a személyes és üzleti imázs – egyre tudatosabb – kézben tartása. Ennek egyik legfontosabb eleme a lehető legjobb arckép használata. De mi számít jónak?
A nem trendi a trend

A nem trendi a trend 

A következő nagy divatmozgalom lehet a normcore, vagyis a „nem divatos divat”. De azért csak óvatosan vágjunk bele, kell hozzá a stílusérzék.
A magyar design meghódítja Dubait

A magyar design meghódítja Dubait 

A Design Days Dubai-on mutatkozik be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), az IVANKA és az ÜVEG/HÁZ. A Design Terminál magyar tervezőket juttat ki a Közel-Kelet legnagyobb designeseményére.

Budapest lehet a régió divatközpontja 

Idén először külföldiek is indulhatnak a Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezési pályázaton, a Design Terminál immár negyedik alkalommal kiírt tehetségkutatója ezzel teljes egészében nemzetközivé válik.

Nemzetközi szintű támogatás divattervezőknek 

A hazájukban már ismert tervezők kiválaszthatják, hogy a Mercedes-Benz Fashion Week New York, a London Fashion Week, a Milan Fashion Week, valamint a Mercedes-Benz Fashion Week Tokyo közül melyik eseményen szeretnének bemutatkozni.

Megnyitott a magyar stand a londoni divathéten 

Magyar tervezők a London Fashion Week hivatalos programján. Tegnap este közös standon mutatkozott be Tomcsányi Dóri, a KELE clothing, a THEFOUR és a ZAKO a Design Terminál és a Balassi Intézet Londoni Magyar Kulturális Központ szervezésében.

A legnagyobb márkák mellett mutatkoznak be a magyar tervezők 

A Design Terminál négy magyar tervezőt juttat ki Európa egyik legjelentősebb divateseményére, a London Fashion Week-re. A legnagyobb nemzetközi divatmárkák mellett Tomcsányi Dóri, a KELE clothing, a The FOUR és a ZAKO is bemutatja Londonban legfrissebb kollekcióját február 13-23. között.

Lóval bármit el lehet adni 

Pénteken kezdődik a ló éve Kínában, ahol az új év emblémája a használati tárgyaktól kezdve a luxustermékekig mindenhonnan visszaköszön.

Öltözzünk sikerhez! 

"Dress for Success" - Egyre gyakrabban találkozhatunk ezzel az angolszász világból átvett kifejezéssel. Fogalmazhatunk úgy is: Öltözzünk a sikerért! De hogyan? A Piac&Profit szakértője segít!

Semmi sem szent? 

A vállalkozók tudvalevőleg az átlagnál nagyobb kockázatvállaló hajlandóságú, újító szemléletű emberek. Az is közhely, hogy az üzleti életben nagyon is szerencsés, ha valaki olyan első benyomást tud gyakorolni (persze, csak ha az pozitív), amit nem felejtenek el. Mégis, ha valaki külsejében vagy viselkedésében kicsit mást mutat, mint az „üzleti életben elvárt”, akkor annak minimum zseninek kell lennie ahhoz, hogy a bizniszvilág elfogadja. Legalábbis így volt ez sokáig.

Az igazi luxus az, ami nem is látszik! 

A gazdasági válság előtt az árukat harsányan fitogtató ruhák nem keltettek visszatetszést az üzleti szférában. A recesszióval viszont ez is átalakult. Az elegancia fontos, a hivalkodás viszont szigorúan tilos!

Hogyan ne öltözzünk nyáron az irodában? 

Az alábbiakban felsoroltakat nagyon ajánlott mindenkinek kigyomlálnia az üzleti öltözködésre szánt ruhatárából.

Gyors megoldások munkahelyi „ruhabalesetekre" 

Egy fontos prezentáció előtt lett tintafoltos az ing? Vagy épp akkor szaladt fel egy szem a harisnyán, amikor egy kiemelt partnerrel lesz találkozónk? (Majdnem) mindenre van megoldás, ha csak átmeneti is!

Az idei év kulcstrendjei 

Az idei év kulcstrendjei a világ leghíresebb előrejelzője, Lidewij Edelkoort tanácsai alapján. Ha elég kreatívan kezdjük el használni a fejünket, bármibe beépíthetők!

Így visel zoknit egy elegáns úr 

Még hogy a zokni alsóruházat? Addig még talán, míg le nem ülünk. Abban a pillanatban viszont, hogy behajlítjuk térdünket, bizony kivillan. És ha már figyelünk öltözékünkre, nem mindegy, hogy milyen zoknit viselünk a nadrág és a cipő félig-meddig takarásában.

Gombold újra - már nemzetközi színtéren 

A Design Terminál immár harmadik alkalommal hirdeti meg a Gombold újra! kortárs öltözéktervezési pályázatot. Újdonság, hogy 2013-ban a pályázat témáját és inspirációs forrásait tekintve is átlépi az országhatárt: a Gombold újra! Közép-Európa a cseh, lengyel, szlovák és magyar kulturális értékek által ihletett pályamunkákat vár, ezáltal ráirányítva a figyelmet a régió szellemi örökségére és a négy ország közös kulturális identitásában rejlő lehetőségekre. Az idei évtől a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) is támogatja a pályázatot.

A steampunk viszi a következő éveket 

Az IBM rendszeres, kereskedelmi trendeket fürkésző átfogó elemzése szerint a következő évek divatját várhatóan erős steampunk hatások alakítják majd. A közösségi oldalak itthon is erősen hatnak a divattrendek terjedésére, de a steampunk hullámra még várnunk kell.

Öt magyar tervező a divat fővárosában 

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával öt magyar divattervező kapott lehetőséget a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január 19-22. között Párizsban megrendezett Who’s Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül mutatkozhasson be 2013-2014-es őszi/téli kollekciójával.

Újév szeptemberben: férfias, színes, kalapos 

Szeptember a divatvilág újéve. Ebben az iparágban tulajdonképpen évente kétszer is van ilyen, a mostani azonban talán a szokásosnál annyival izgalmasabb a ruhák viselői szempontjából, hogy a nyári kánikula után az embernek ismét van kedve felöltözni.

Magyar designerek sikere Londonban 

A tavalyi sikeres hazai megjelenés eredményeképpen idén 11 magyar tervező kapott lehetőséget a londoni szakmai zsűritől, hogy a szeptember 19-22. között megrendezett 100% Design szakkiállításon bemutathassa legújabb munkáit.

Mérgező márkák 

Nagy márkák ruháinak mosásakor veszélyes vegyi anyagok jutnak a vizeinkbe a Greenpeace friss tanulmánya szerint. Ezek a toxikus anyagok a folyóinkba, a tavainkba és a tengerekbe jutva még károsabb, a hormonrendszert károsító anyagokká bomlanak.

Munkában is divat a laza stílus 

Immáron a formálisabb munkahelyekre is kezd betörni a lazább üzleti viselet, és nem csak pénteken. "CasualFriday" alkalmával. Az élet praktikusabbá válása, a válság okozta költségtudatosság, de a munkapszichológia eredményei hozzájárulnak, hogy mostanság lazul a hivatalos öltözködés.

A luxusnak nem árt a válság 

Az álomautó, a csillogó jacht, az üvöltően drága órák, a különleges ékszerek, kozmetikumok, egyes pezsgők és néhány divatcikk - ezek a luxustermékek legfontosabb kategóriái. A 80-100 milliárd dollárra becsült piacot a világgazdasági válság sem rázta meg.

Márkát venni életforma 

Nem érinti a válság a luxuscikkeket gyártó cégek szárnyalását. Aki egyszer megszokta a magas színvonalat és kiváló szolgáltatásokat, az ugyanis az utolsó lehetőségéig ragaszkodik hozzá.

Változik a világ: nincs már 3,99 eurós póló 

A világ műhelye átalakulóban van... Kína műhelyévé. A párizsi Le Monde a kínai textil- és konfekcióipar helyzetének alakulásából vonta le a minap ezt a következtetést a január közepén megtartott Hongkong Fair Fashion Week alkalmából megfigyelt fejleményekből.

Zöldülni próbál a New York-i divathét 

Nem arról van szó, hogy a zöld lenne a következő szezon divatszíne. Hanem az ökotudatosság, a zöld gondolat tört be a sokszor felszínes és felesleges divathóbortokat teremtő iparágba. A szakmai közönségnek, újságíróknak és áruházi beszerzőknek tartott New York-i divatbemutatók hetét először kivitelezték karbon-semleges rendezvényként. De az átalakulás nem mentes a gikszerektől.

Magyar divatház a láthatáron 

Jelentős összeggel száll be a magyar divatiparba egy olasz tulajdonban lévő pénzügyi befektetői csoport, amely egy új divatmárkát kíván felépíteni és ehhez egy magyar divattervezőt, Tóth Borit nyerték meg. A beruházás első szakaszának az érteke meghaladja a 100 millió forintot.

Egész Európát meglephetik a magyar hölgyek 

Lejár az Európai Parlament öt éves mandátuma és új képviselőket delegálhatunk mi magyarok is a Brüsszelben és Strasbourgban ülésező testületbe. Tóth Bori iparművész - ruhatervező javaslatára a magyar politikus hölgyek - az olimpikonokhoz hasonlóan -  uniformisban vonulnának be az Európai Parlamentbe. Így Európában elsőként a magyar politikusok viselnének egyenruhát Brüsszelben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya  – a kapcsolatépítés új korszaka jön

Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya – a kapcsolatépítés új korszaka jön 

Elérheti az 1,5 - 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Eszközök, amiket ne hagyj otthon, ha horgászni mész!

Eszközök, amiket ne hagyj otthon, ha horgászni mész! 

A horgászat napjaink egyik, ha nem a legnépszerűbb hobbija. Ami viszont a felszereléseket illeti, közel sem olyan egyszerű a képlet, ahogy elsőre egy laikusnak tűnhet. Nemcsak egy horgászbotra van szükség, hanem olyan eszközökre és kiegészítőkre is, melyek segítik a munkát az olykor hosszú órák alatt. Sőt, egy jól rögzített bottartó, egy jó csali nélkül talán nem is fogunk jó kedvvel távozni a vízpartról – és sok hallal találkozni sem.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Infokom

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát

Meglepő, miként használja már most a HR a mesterséges intelligenciát  

A mesterséges intelligencia néhány éve valósággal ránk rúgta az ajtót, a technológia az élet számos területét igyekszik forradalmasítani.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo