A divattervezők közül többen hangsúlyozták az organikus anyagokat és a „fenntartható dizájnt" most bemutatott őszi-téli kollekcióikban. Fél év múlva környezetkímélőbb módon elkészített öltözetekben sétálunk majd az utcákon?
A bennszülött indián Maria Samora kollekciójában újrahasznosított anyagból készültek az ékszerek, míg c. marchuska „ökológiailag és társadalmilag tudatos" márkát épített fel, ám hogy ez pontosan mit jelent, azt némiképp homály fedi.
A divathét hivatalos szponzora, a Mercedes-Benz bejelentette, elegendő CO2-kvótát vásárolt ahhoz, hogy a rendezvény karbon-semlegesnek minősüljön. A bemutatóknak otthont adó óriássátor hagyományosan nagy mennyiségű energiát igényelt a világításhoz és a fűtéshez.
Az esemény környezeti hatásának kibalanszírozásában konkrétabb óvintézkedéseket is életbe léptettek. Tény, hogy a divatházak nyomtatott meghívók helyett egyre inkább emailben küldik ki értesítéseiket, de ez vajmi kevés. New York város környezetvédelmi hivatala az Aveda kozmetikai céggel szövetkezett, hogy csökkentsék a műanyag flakonos vízfogyasztást a rendezvény résztvevőinek körében: víztartályokat állítottak fel. Csakhogy ezek hosszú sétára voltak a divatbemutatók helyszínétől. Mások azt fájlalták, hogy a vendégek az ingyenes ajándékcsomagok nagy részét a nap végeztével a kukába dobják - aligha környezettudatos az ilyen kézmozdulat.
Bennfentesek rámutattak, a zöld filozófiáról ma már illik beszélni a divatvilág berkeiben is, míg korábban ez marginális hóbortnak számított az anyagfelhasználásban igencsak tobzódó iparágban.