Zöldülni próbál a New York-i divathét

Nem arról van szó, hogy a zöld lenne a következő szezon divatszíne. Hanem az ökotudatosság, a zöld gondolat tört be a sokszor felszínes és felesleges divathóbortokat teremtő iparágba. A szakmai közönségnek, újságíróknak és áruházi beszerzőknek tartott New York-i divatbemutatók hetét először kivitelezték karbon-semleges rendezvényként. De az átalakulás nem mentes a gikszerektől.

A divattervezők közül többen hangsúlyozták az organikus anyagokat és a „fenntartható dizájnt" most bemutatott őszi-téli kollekcióikban. Fél év múlva környezetkímélőbb módon elkészített öltözetekben sétálunk majd az utcákon?

A bennszülött indián Maria Samora kollekciójában újrahasznosított anyagból készültek az ékszerek, míg c. marchuska „ökológiailag és társadalmilag tudatos" márkát épített fel, ám hogy ez pontosan mit jelent, azt némiképp homály fedi.

A divathét hivatalos szponzora, a Mercedes-Benz bejelentette, elegendő CO2-kvótát vásárolt ahhoz, hogy a rendezvény karbon-semlegesnek minősüljön. A bemutatóknak otthont adó óriássátor hagyományosan nagy mennyiségű energiát igényelt a világításhoz és a fűtéshez.

 

Az esemény környezeti hatásának kibalanszírozásában konkrétabb óvintézkedéseket is életbe léptettek. Tény, hogy a divatházak nyomtatott meghívók helyett egyre inkább emailben küldik ki értesítéseiket, de ez vajmi kevés. New York város környezetvédelmi hivatala az Aveda kozmetikai céggel szövetkezett, hogy csökkentsék a műanyag flakonos vízfogyasztást a rendezvény résztvevőinek körében: víztartályokat állítottak fel. Csakhogy ezek hosszú sétára voltak a divatbemutatók helyszínétől. Mások azt fájlalták, hogy a vendégek az ingyenes ajándékcsomagok nagy részét a nap végeztével a kukába dobják - aligha környezettudatos az ilyen kézmozdulat.

Bennfentesek rámutattak, a zöld filozófiáról ma már illik beszélni a divatvilág berkeiben is, míg korábban ez marginális hóbortnak számított az anyagfelhasználásban igencsak tobzódó iparágban.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo