Gombold újra - már nemzetközi színtéren

A Design Terminál immár harmadik alkalommal hirdeti meg a Gombold újra! kortárs öltözéktervezési pályázatot. Újdonság, hogy 2013-ban a pályázat témáját és inspirációs forrásait tekintve is átlépi az országhatárt: a Gombold újra! Közép-Európa a cseh, lengyel, szlovák és magyar kulturális értékek által ihletett pályamunkákat vár, ezáltal ráirányítva a figyelmet a régió szellemi örökségére és a négy ország közös kulturális identitásában rejlő lehetőségekre. Az idei évtől a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) is támogatja a pályázatot.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Fotó:kormány.hu/BotárGergely

A Design Terminál kezdeményezésében megszervezett a Gombold újra!-pályázat, célja a fiatal magyar divattervezők támogatása. Az első pályázat döntője 2011-ben az Európai Unió magyar elnökségének kísérőeseménye volt, melyen a fiatal tervezők a magyar viselettörténet által inspirált, modern kreációikat mutathatták be.

2012 tavaszán, a második alkalommal kiírt megmérettetés zárórendezvényén már a verseny legjobbjai mellett tíz, a szakmában  elismert magyar divattervező is bemutatkozott a szélesebb nyilvánosságnak, emellett a divat és az üzlet kapcsolatát vizsgáló konferencia és vásár  is helyet kapott a programsorozatban.

2013-ban a tematika nemzetközivé tétele mellett döntött a Design Terminál, és Gombold Újra! / Közép-Európa néven írja ki a pályázatot. A cél az, hogy a kreatív iparágak területén erősítse a regionális együttműködés gondolatát, és hogy a feltörekvő közép-európai tervezők a nagyközönség mellett a nemzetközi divatipar látóterébe is bekerüljenek. A pályázók számára ezért idén már a közép-európai értékeket és hagyományokat jelöli meg a verseny inspirációs forrásaként, valamint a záróeseményen - a versenyen kívül - vendégül látja négy ország: Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia fiatal divattervezőit is, hogy bemutassák 2013/2014 őszi-téli kollekcióikat.

Kovács Zoltán, a KIM társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára fontosnak tartotta kiemelni, hogy a Gombold újra! első két évében a hagyományteremtés volt a cél, most pedig itt az ideje a továbblépésnek: hogy átlépjük az országhatárt – elsőként a régióba. Ez azért is időszerű, mert 2013-ban Magyarország a Közép-Európai Kezdeményezés, valamint a Visegrádi Csoport elnöki tisztét is betölti.

A jelentkezők „Newcomers”/Új tehetségek és „Oldhands”/ Feltörekvő tervezők kategóriában indulhatnak, mindkettőben választhatnak az Öltözékkollekció, illetve a Kiegészítőkollekció tervezése közül. A pályázók feladata, hogy közép-európai - cseh, lengyel, magyar, szlovák - kulturális értékek által inspirált, ugyanakkor a mai ízlésnek megfelelő, kimagasló színvonalú ruhadarabokat, vagy kiegészítőket tervezzenek.

Pályázati feltételek
A pályázaton csak magyarországi adóazonosító jellel rendelkező természetes személyek és magyarországi adószámmal rendelkező jogi személyek, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek vehetnek részt. A pályázaton való részvételhez 2013. április 2-ig a www.gomboldujra.hu oldalon kell regisztrálni, és a pályázati anyagokat feltölteni. A beérkezett pályázati anyagokat neves szakértők alkotta tervzsűri, illetve nemzetközi döntőzsűri értékeli és választja ki a kivitelezésre érdemesnek ítélt kollekciókat.
A Gombold újra! Közép-Európa záróeseményét 2012. június 8-án szombaton rendezik meg a Millenárison. A program magában foglalja majd a Gombold újra! Közép-Európa pályázat döntőjét, a régió országaiból meghívott tervezők bemutatóját, a szakmai konferenciát és vásárt is.
A megadott inspirációs forrásokból kiindulva 5 darabos kortárs öltözékkollekcióval, vagy kiegészítő-kollekcióval pályázhatnak a résztvevők.

Ács Zoltán, a Design Terminál kreatív igazgatója hangsúlyozta, hogy a trend-előrejelzések szerint a következő két-három szezonban Közép-Európa fontos inspirációs forrás lesz a világ nagy divatházai számára, így a pályázat idei tematikája nem is lehetne aktuálisabb.

2013-ban a Gombold újra! Közép-Európa támogatói közé felsorakozik a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) is. “Örömmel csatlakozunk a kezdeményezéshez, hiszen fő feladatunk a befektetés-ösztönzés, valamint a közép- és kisvállalkozások exportfejlesztése.” - jelentette ki Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályvezetője. Hozzátette: ennek a munkának fontos része a nemzetközi színvonalon dolgozó magyar divattervezők - így a leendő nyertes pályázók - külpiaci érvényesülésének, nemzetközi kitörésének támogatása, hiszen a tapasztalatuk bizonyítja, hogy a magyar divatcikkek iránt megvan az érdeklődés külföldön, helyük van a nemzetközi piacon."

A fiatal divattervező, Anh Tuan nem csupán a pályázat döntőzsűrijének a tagja, de az ő kreációi is felvonulnak a júniusi záróeseményen a meghívott tervezők bemutatóján. Véleménye szerint a Gombold újra! Közép-Európa jelentőségét az adja, hogy a régió divatszakembereinek lehetőséget teremt a találkozásra és a közvetlen kapcsolatteremtésre, mindez pedig egy lépés abba az irányba, hogy Budapest valóban regionális divatközponttá váljon.

A záróeseményt Central European Fashion Days néven vezetik be a nemzetközi közönség körében. A Design Terminál célja, hogy a jövőben a meghívott tervezők bemutatója, valamint a verseny nemzetközi tematikája és zsűrije mellett a pályázat résztvevői köre is nemzetközivé váljon, ezzel létrejöjjön egy minden elemében regionális jelentőségű, új divatesemény. A Central European Fashion Days ezzel középtávon alkalmassá válhat a magyar és más közép-európai tervezők nemzetközi bemutatkozására, egyúttal növelheti Magyarország és Budapest esélyeit a régió kreatív ipari csomópontjának címéért folytatott versenyben.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo