A Design Terminál kezdeményezésében megszervezett a Gombold újra!-pályázat, célja a fiatal magyar divattervezők támogatása. Az első pályázat döntője 2011-ben az Európai Unió magyar elnökségének kísérőeseménye volt, melyen a fiatal tervezők a magyar viselettörténet által inspirált, modern kreációikat mutathatták be.
2012 tavaszán, a második alkalommal kiírt megmérettetés zárórendezvényén már a verseny legjobbjai mellett tíz, a szakmában elismert magyar divattervező is bemutatkozott a szélesebb nyilvánosságnak, emellett a divat és az üzlet kapcsolatát vizsgáló konferencia és vásár is helyet kapott a programsorozatban.
2013-ban a tematika nemzetközivé tétele mellett döntött a Design Terminál, és Gombold Újra! / Közép-Európa néven írja ki a pályázatot. A cél az, hogy a kreatív iparágak területén erősítse a regionális együttműködés gondolatát, és hogy a feltörekvő közép-európai tervezők a nagyközönség mellett a nemzetközi divatipar látóterébe is bekerüljenek. A pályázók számára ezért idén már a közép-európai értékeket és hagyományokat jelöli meg a verseny inspirációs forrásaként, valamint a záróeseményen - a versenyen kívül - vendégül látja négy ország: Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia fiatal divattervezőit is, hogy bemutassák 2013/2014 őszi-téli kollekcióikat.
Kovács Zoltán, a KIM társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára fontosnak tartotta kiemelni, hogy a Gombold újra! első két évében a hagyományteremtés volt a cél, most pedig itt az ideje a továbblépésnek: hogy átlépjük az országhatárt – elsőként a régióba. Ez azért is időszerű, mert 2013-ban Magyarország a Közép-Európai Kezdeményezés, valamint a Visegrádi Csoport elnöki tisztét is betölti.
A jelentkezők „Newcomers”/Új tehetségek és „Oldhands”/ Feltörekvő tervezők kategóriában indulhatnak, mindkettőben választhatnak az Öltözékkollekció, illetve a Kiegészítőkollekció tervezése közül. A pályázók feladata, hogy közép-európai - cseh, lengyel, magyar, szlovák - kulturális értékek által inspirált, ugyanakkor a mai ízlésnek megfelelő, kimagasló színvonalú ruhadarabokat, vagy kiegészítőket tervezzenek.
Ács Zoltán, a Design Terminál kreatív igazgatója hangsúlyozta, hogy a trend-előrejelzések szerint a következő két-három szezonban Közép-Európa fontos inspirációs forrás lesz a világ nagy divatházai számára, így a pályázat idei tematikája nem is lehetne aktuálisabb.
2013-ban a Gombold újra! Közép-Európa támogatói közé felsorakozik a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) is. “Örömmel csatlakozunk a kezdeményezéshez, hiszen fő feladatunk a befektetés-ösztönzés, valamint a közép- és kisvállalkozások exportfejlesztése.” - jelentette ki Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályvezetője. Hozzátette: ennek a munkának fontos része a nemzetközi színvonalon dolgozó magyar divattervezők - így a leendő nyertes pályázók - külpiaci érvényesülésének, nemzetközi kitörésének támogatása, hiszen a tapasztalatuk bizonyítja, hogy a magyar divatcikkek iránt megvan az érdeklődés külföldön, helyük van a nemzetközi piacon."
A fiatal divattervező, Anh Tuan nem csupán a pályázat döntőzsűrijének a tagja, de az ő kreációi is felvonulnak a júniusi záróeseményen a meghívott tervezők bemutatóján. Véleménye szerint a Gombold újra! Közép-Európa jelentőségét az adja, hogy a régió divatszakembereinek lehetőséget teremt a találkozásra és a közvetlen kapcsolatteremtésre, mindez pedig egy lépés abba az irányba, hogy Budapest valóban regionális divatközponttá váljon.
A záróeseményt Central European Fashion Days néven vezetik be a nemzetközi közönség körében. A Design Terminál célja, hogy a jövőben a meghívott tervezők bemutatója, valamint a verseny nemzetközi tematikája és zsűrije mellett a pályázat résztvevői köre is nemzetközivé váljon, ezzel létrejöjjön egy minden elemében regionális jelentőségű, új divatesemény. A Central European Fashion Days ezzel középtávon alkalmassá válhat a magyar és más közép-európai tervezők nemzetközi bemutatkozására, egyúttal növelheti Magyarország és Budapest esélyeit a régió kreatív ipari csomópontjának címéért folytatott versenyben.