Tényleg a zöld a divat

Ha már a világ talán legismertebb divatháza és tervezője is az öko gondolattal foglalkozik, akkor valami tényleg elindult. Így lehet zöld haute couture módra.

Kép:Ecouterre

Tetszett a gondolat, hogy egy lépéssel tovább gondoljam az ökot, és egy igazán elegáns, luxus verziót mutassak be belőle – mondta a Chanel vezetője, Carl Lagerfeld a 2016 tavaszi Chanel Couture kollekció kapcsán.

A francia divatház öko-inspirálta bemutatóján lebegő ruhákat, tweed zakókat, hímzett blúzokat és ceruzaszoknyákat vonultatott fel. A ruhákban faforgács, parafa, kender, vászon, sőt újrahasznosított szalma is megjelenik.

A tervező szerint bár mindenki a fenntarthatóságról beszél, ez eddig a luxusban nem jelent meg – ezzel mondjuk, sokan vitatkoznának.

Minden esetre a fenntarthatóság iránti érdeklődés mindenképpen üdvözlendő attól, aki korábban egy 265 tonnás gleccser darabot szállíttatott Párizsba egy show kedvéért.

Tengeri szemétből készít sportcipőt az Adidas
A sportruhagyártó az óceánban sodródó szeméthegyeket hasznosítja újra mint sportcipő-alapanyagot. A prototípust más plasztik-termékek is követik hamarosan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo