Lóval bármit el lehet adni

Pénteken kezdődik a ló éve Kínában, ahol az új év emblémája a használati tárgyaktól kezdve a luxustermékekig mindenhonnan visszaköszön.

Egy ilyen pulcsival most tarolni lehet Kép: Velvetrider.com

A kígyó mintájú plüssök és egyéb árucikkek helyét már hónapokkal korábban lómintás megfelelőik váltották fel a polcokon a kelet-ázsiai országban. A kínai horoszkóp szerint egyébként is szerencsésnek tartott ló éve a helyi kereskedők számára biztosan jól kezdődik: a kereskedelmi minisztérium becslései szerint már a hivatalos munkaszünettel járó egyhetes ünneplést megelőzően rekord közelbe kúsztak a kiskereskedelmi eladások.

Az új évről megemlékezni kívánók számos lehetőség közül választhatnak: az olcsóbb ajándékok között a posta által kibocsátott emlékbélyegek, képeslapok és plüssállatok szerepelnek. Utóbbiból több százezer fajta rendelhető csak az interneten, a játék négylábú a legkülönfélébb méretben, mintában és színben kapható.

A kínai központi bank rendes éves gyakorlatához híven emlékéremmel készült az új évre. Ennek ezüst változata már 50 jüantól (1900 forinttól) megvásárolható, az arany változat pár száz jüantól indul, de akár 100 ezer jüanos (3,7 millió forintos) címletben is elérhető.

Igen népszerűek a lómintás ruhák és kiegészítők a fiatalok körében: a legdivatosabb megtalálására már az újév beköszöntét megelőzően szépségverseny indult az interneten. Az élelmiszercégek szintén igyekeznek hasznot húzni az ünneplésből: lómintás csokoládétól kezdve lófejes sütemények, kalács, de lovas üvegbe töltött likőr is kapható.

Igazi különlegességekkel készültek a vagyonosabb kínai fogyasztók számára a kínai és nemzetközi luxuscégek is. A nagyobb összegeket invesztálni hajlandók lovas jáde szobrokkal, méregdrága órákkal, táskákkal lephetik meg magukat és szeretteiket. A legbabonásabbakat célozzák meg a lovas motívumot felelevenítő autógyártók: így - a Ferrari mellett - a BMW vagy a Rolls-Royce.

Babonák és üzlet – fontosabb, mint hinnénk!
Bármilyen irracionálisnak tűnik, az emberek nagy része babonás viselkedést gyakorol az üzleti életben is. Különösen bizonytalan időkben, de egyébként is rengeteg a kiszámíthatatlanság az üzletben, és az emberek ilyen módon próbálnak meg több kontrollt gyakorolni az eseményekre, mondván ők megtettek mindent. Több sikeres marketingkampányt a nyugati világban szerencsésnek tartott 7-es számra alapoztak például.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo