Lóval bármit el lehet adni

Pénteken kezdődik a ló éve Kínában, ahol az új év emblémája a használati tárgyaktól kezdve a luxustermékekig mindenhonnan visszaköszön.

Egy ilyen pulcsival most tarolni lehet Kép: Velvetrider.com

A kígyó mintájú plüssök és egyéb árucikkek helyét már hónapokkal korábban lómintás megfelelőik váltották fel a polcokon a kelet-ázsiai országban. A kínai horoszkóp szerint egyébként is szerencsésnek tartott ló éve a helyi kereskedők számára biztosan jól kezdődik: a kereskedelmi minisztérium becslései szerint már a hivatalos munkaszünettel járó egyhetes ünneplést megelőzően rekord közelbe kúsztak a kiskereskedelmi eladások.

Az új évről megemlékezni kívánók számos lehetőség közül választhatnak: az olcsóbb ajándékok között a posta által kibocsátott emlékbélyegek, képeslapok és plüssállatok szerepelnek. Utóbbiból több százezer fajta rendelhető csak az interneten, a játék négylábú a legkülönfélébb méretben, mintában és színben kapható.

A kínai központi bank rendes éves gyakorlatához híven emlékéremmel készült az új évre. Ennek ezüst változata már 50 jüantól (1900 forinttól) megvásárolható, az arany változat pár száz jüantól indul, de akár 100 ezer jüanos (3,7 millió forintos) címletben is elérhető.

Igen népszerűek a lómintás ruhák és kiegészítők a fiatalok körében: a legdivatosabb megtalálására már az újév beköszöntét megelőzően szépségverseny indult az interneten. Az élelmiszercégek szintén igyekeznek hasznot húzni az ünneplésből: lómintás csokoládétól kezdve lófejes sütemények, kalács, de lovas üvegbe töltött likőr is kapható.

Igazi különlegességekkel készültek a vagyonosabb kínai fogyasztók számára a kínai és nemzetközi luxuscégek is. A nagyobb összegeket invesztálni hajlandók lovas jáde szobrokkal, méregdrága órákkal, táskákkal lephetik meg magukat és szeretteiket. A legbabonásabbakat célozzák meg a lovas motívumot felelevenítő autógyártók: így - a Ferrari mellett - a BMW vagy a Rolls-Royce.

Babonák és üzlet – fontosabb, mint hinnénk!
Bármilyen irracionálisnak tűnik, az emberek nagy része babonás viselkedést gyakorol az üzleti életben is. Különösen bizonytalan időkben, de egyébként is rengeteg a kiszámíthatatlanság az üzletben, és az emberek ilyen módon próbálnak meg több kontrollt gyakorolni az eseményekre, mondván ők megtettek mindent. Több sikeres marketingkampányt a nyugati világban szerencsésnek tartott 7-es számra alapoztak például.

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo