Öt magyar tervező a divat fővárosában

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával öt magyar divattervező kapott lehetőséget a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január 19-22. között Párizsban megrendezett Who’s Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül mutatkozhasson be 2013-2014-es őszi/téli kollekciójával.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép:HITA

Az öt márkát annak ellenére nagy érdeklődés övezte, hogy ez volt első párizsi megjelenésük. A bemutatott márkák a kiállítás előválogatáson alapuló szakmai lapjaiban, online portáljain is kiemelt helyet kaptak, egy márka pedig a kiállítás válogatott termékeinek szekciójába is bekerült. Ezen megjelenések jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar márkák felkelthessék a nemzetközi szakma figyelmét. A magyar stand a különböző stílust képviselő kollekcióknak köszönhetően feltűnő változatosságával vonzotta a látogatókat. A négynapos kiállítás alatt a tervezők több konkrét ajánlatot is kaptak.

Tomcsányi Dóri kollekciójának darabjai nagy odafigyeléssel és sok kézimunkával készültek magas minőségű, egyedi anyagok felhasználásával azoknak a nőknek, akik értékelik az egyszerűség eleganciáját, ugyanakkor igénylik a frissességet és az ötletességet. Tomcsányi Dóri ruháival márkájának 2010-es alapítása óta törekszik ezt az igényt megalapozni és megválaszolni egyaránt. A kézzel festett selyemruhák és a farmerek mellett újoncként beköszönnek a mintás kézi kötött pulóverek és az igazán különleges csillogású kézi szövésű selyemből készült darabok. A komorabb napokat minden bizonnyal színesebbé teszi a puha kasmír és szűz gyapjú kabátok élénksége; abszolút újdonságként pedig kalapok és táskák kerültek a tablóra. A kiállítás során 6 európai és 3 ázsiai bolt jelezte, hogy a jövőben forgalmazná a márka termékeit, emellett 5 ügynökség is jelentkezett, hogy szívesen foglalkozna a továbbiakban a márka terjesztésével.

Káldy Júlia a nemzetközi sikerek után 2012-ben alapította meg a JULIAKALDY márkát. A magyar standon egyedüli cipő és táska tervezőként debütált Construct elnevezésű kollekciójával. Termékei magas minőségű, luxus darabok, amelyek a párizsi közönség tetszését is elnyerték. Kiemelkedően magas volt az ázsiai (japán, kínai, indonéz) érdeklődők száma, a várakozásoknak megfelelően, mivel az elsőszámú célpiaca Ázsia.

A 2011-ben megalakult KELE Clothing  három sikeres szezont követően mutatta be új kollekcióját, melynek fő inspirációja a természet mellett az erdei élet volt, amely a tradicionális erdész és vadászmotívumok megjelenésén érhető tetten. A korábbi nemzetközi tapasztalatokkal összevetve a kiállítás kiemelten sikeres volt, hiszen több mint tíz európai bolt és három viszonteladó jelezte - főként Angliából, Franciaországból, Németországból és Olaszországból -, hogy szívesen dolgozna a tervezővel, Kele Ildikóval.

A MEI KAWA  férfi és unisex öltözékei olyan praktikus, variálható ötvözetet képviselnek, ahol a szigorúbb, férfias struktúrákat a nőies könnyedség, játékosság egészíti ki. A márkát letisztult, minimalista vonalvezetés jellemzi, amelyet skandináv és ázsiai irányvonalak határoznak meg. A vásáron bemutatott új kollekció a LUSTRE OF ANTHRACITE nevet kapta, mely a régi idők munkásosztályának viseletéből nyerte  inspirációját. Kiemelendő az ázsiai országokból érkezett viszonteladók, nagy üzlethálózatok és kisebb Concept Store-ok érdeklődése, ugyanakkor Európát tekintve a francia, olasz, belga, valamint német megkeresések száma is jelentős volt. Mindemellett nagy érdeklődés előzi meg a rövidesen induló webstore-t, amely a visszajelzések alapján a jövőbeli exportmegrendelések egyik legfontosabb csatornája lesz.

Az Urban Legend elsődlegesen városi biciklistákra specializálódott márka legújabb kollekciója minden részletében a funkcionalitásra kialakított részletekkel, kimagasló minőségű technikai anyagokból készült vízhatlan, lélegző, fényvisszaverő részletekkel gazdagított darabjaival tűnt ki a megjelent márkák között. Az elmúlt másfél év magyar piaci tapasztalatai után a párizsi vásár kitűnő alkalom volt a nemzetközi piacon való megmérettetésre. A német, holland, angol, spanyol és francia üzletek és a sajtó képviselői kiemelt figyelemmel kezelték a magyar márkát, és lehetőséget kínáltak hosszabb távú együttműködésekre.

A kiállítás egyértelműen bebizonyította, hogy a magyar divatcikkeknek helye van a nemzetközi divatpiacon. A résztvevő tervezők szakmai és üzleti szempontból is eredményesnek ítélték meg a HITA által támogatott magyar megjelenést.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo