Külpiac cikkek
Külföldre terjeszkedő magyar cégeket segítenek
A CIB Bank anyavállalata, az Intesa Sanpaolo a kkv-k nemzetközi piacokon történő terjeszkedési lehetőségeinek támogatására fókuszál.
Magyar kkv-k külpiacra jutását segíti a kormány
2 milliárd forintot adnak rá.
Magyar vízipari cégeknek írtak ki pályázatot
Megjelent a hazai vízipar külpiaci tevékenységét előmozdító pályázati program idei felhívása.
Cégek, figyelem! Mától lehet pályázni a kkv-kat segítő pályázatokra
Csütörtöktől adhatják be a támogatási kérelmeket a mikro-, kis- és középvállalkozások versenyképességének javítását, illetve a külpiacra lépésüket segítő kiemelt pályázati felhívásokra.
Fontos pályázat jelent meg a magyar kkv-k számára
Egymilliárd forintos keretösszeggel megjelent a Professzionális felkészítés a tudatos külpiacra lépéshez kis- és középvállalkozások (kkv) számára elnevezésű kiemelt pályázati felhívás - jelentette be a Pénzügyminisztérium (PM) európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára az MTI-nek nyilatkozva.
Így fogják zabálni a külföldi vevők
A magyar piac mérete miatt a sikeres vállalkozások számára egyértelmű, hogy előbb-utóbb át kell lépni a határokat. Az internet korában ez könnyebb, mint valaha. De van néhány marketinges alapvetés, amit kár lenne figyelmen kívül hagyni.
Piacot lát Szijjártó a világ legpazarlóbb államában
Nukleáris, élelmiszeripari és légiforgalmi megállapodásokat kötött Magyarország, illetve magyar cégek az Egyesült Arab Emírségekben - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter telefonon az MTI-vel, miután befejezte kétnapos tárgyalásait Dubajban és Abu-Dzabiban.
Nagy Britannia felé kacsintgat? Segítünk elindulni!
Hatalmas lehetőségeket tartogat a hazai vállalkozások számára a brit piac. A gyors és egyszerű brit cégalapítás és kedvező adózási környezet mellett azzal is nyerhetünk, ha itthon keresünk kapcsolatot brit cégekkel. A Piac & Profit konferenciáján minderről lesz szó.
Irodát nyit Budapesten a Kárpátia Magyar – Román Kereskedelmi és Iparkamara
Napra kész, közvetlen tájékozódási lehetőséget jelent a hazai kis- és középvállalkozásoknak a Kárpátia Magyar – Román Kereskedelmi és Iparkamara a BKIK kezdeményezésére született döntése, mely szerint március végéig a román főváros mellett Budapesten is irodát nyitnak.
Üzleti siker a közelben? Segítünk!
A tartós növekedéshez a külpiaci terjeszkedés a legbiztosabb út, mégis csak kevés hazai kkv próbálja ki magát külföldön. Közeli, de biztos célpontot keres? A Piac & Profit ezúttal az osztrák, svájci és horvátországi lehetőségeket mutatja be szakértői segítséggel!
Üzleti lehetőség „háborús optimalizációval”
Az Africa–Europe Challenge (AEC) projekt az afrikai vitorlásversenyek és a térségben meglévő üzleti lehetőségek összekapcsolása. A programban tíz afrikai és mintegy tíz-tizenkét európai ország vesz részt, a megálmodója és megvalósítója azonban egy magyar csapat.
Üzleteljen a Nyugat-Balkánon és Ukrajnában!
A Nyugat-Balkánon és Ukrajnában még bőven van tere a magyar kkv-knak a terjeszkedésre. A Piac&Profit konferenciáján a sikeres piacra lépéshez szükséges információkkal, hasznos tanácsokkal szolgálunk!
Nehezen indulnak új utakra a kkv-k
Bár a magyar gazdaság fő hajtóerejét évek óta a külkereskedelem jelenti, a kkv-k egyelőre ebben alig-alig vesznek részt. Egy friss kutatás szerint alig 23 százalékuk végez export-import tevékenységet.
Szlovákia üzleti szemmel
Komoly perspektívája van a magyar vállalkozásoknak a szlovák piacon, ezt a gazdasági adatok is alátámasztják. Emellett a két ország javuló viszonya is arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy a hazai piacon kívül Szlovákiában is próbálkozzanak. Érdemes tájékozódni a lehetőségekről!
Felkészülten érdemes csak nekiindulni Németországnak
Az Unió legnagyobb gazdasága a magyar cégek számára is tartogat lehetőségeket – derült ki a Piac&Profit és a BKIK által szervezett Német-Magyar Üzleti Fórumon. Bár nem könnyű kis magyar cégként megvetni a lábunkat Németországban, a felkészült partnert, valamint a minőséget és a megbízhatóságot értékelik.
Hogyan legyünk sikeresek külföldi szakkiállításon?
Aki külföldi piacot épít, annak megkerülhetetlen, hogy kiállításokon vegyen részt. De nem elég csupán kiutazni. Bödőcs Róbert, a HITA üzletfejlesztési főosztályának vezetője szerint a kiállítási részvétel olyan, mint a hegymászás.
Már Horvátországban segíti a vállalkozásokat a Kárpát Régió Üzleti Hálózat
Megnyílt Eszéken a Kárpát Régió Üzleti Hálózat tizedik, egyben első horvátországi irodája. Az eszéki képviselet jelentősége különösen felértékelődik Horvátország júliusi Európai Uniós csatlakozásával, amely fontos szerepet tölt be a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.
7 tanács, hogy sikeres legyen vállalkozása a külpiacokon
A nemzetközi piacokra nyitott kkv-k sikeresebbek, mint a kizárólag helyi üzleteket kötő társaik - ezt támasztja alá minden kutatás, mutató és statisztika. Nem véletlen, hogy a 2-5 éve alapított kkv-k 82 százaléka jelen van a nemzetközi piacokon, és nyitott a globális innovációkra, állapítja meg egy nemzetközi kutatáson alapuló tanulmány. De átlépni termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal az országhatárt nem olyan egyszerű.
Öt magyar tervező a divat fővárosában
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) támogatásával öt magyar divattervező kapott lehetőséget a párizsi szakmai zsűritől, hogy a január 19-22. között Párizsban megrendezett Who’s Next szakkiállítás MR. Brown szekcióján belül mutatkozhasson be 2013-2014-es őszi/téli kollekciójával.
Itt a nagy lehetőség, de sok a buktató
Ha csak az itthoni piacok szűkülése kényszeríti ki a külpiaci terjeszkedést, veszélyes vizekre tévedhet a kisvállalkozás. A sikerhez egyéni ambíciók kellenek. Íme a sikeres külpiacra lépés 6 pontja.
Itt lehet külföldi partnert keresni
Amennyiben egy hazai kkv nemzetközi üzleti partnert keres, hasznos lehet számára az Európai Bizottság Vállalkozási és Ipari Főigazgatóságának vállalkozásfejlesztési hálózata - az Enterprise Europe Network - átal létrehozott adatbázis.
A magyar cégeknek csak az export jelenthet kiutat
A külpiacra lépés elsősorban a magyar piacon már sikeresen működő, versenyképes termékkel rendelkező vállalkozások számára jelentheti a további növekedés, nagyobb stabilitás lehetőségét az első hazai exporttársulás, az Export Kooperáció tapasztalatai alapján. A környező országok, valamint az EU piacai számos magyar KKV-nek biztosíthatnak kitörési pontot a stagnáló piaci körülmények közül.
Kiemelt piacként kellene kezelni Kínát
A kínai piacot kiemelt területként kell kezelni, a magyar vállalatok piacra jutását pedig segítené, ha több magyar szakdiplomata dolgozna Kínában - mondta Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar-kínai tagozatának elnöke, annak kapcsán, hogy csütörtökön konferenciát rendeznek a sikeres piacra lépés Kínában témában a 3. Kínai Márkák Kiállítás rendezvény keretében, Budapesten.
Az első magyar a Közel-Keleten
Megalakult az Insomnia Middle East. Az ügynökség dolgozik már egy ideje a közel-keleti piacra, most pedig irodát is nyitott ott. Egy kommunikációs szakembert dedikáltak Bahreinbe, aki helyi erők segítségével koordinálja a jelenleg három Ügyféllel működő vállalkozás munkáit.