Nádasi Tamás, aki a nemzetgazdasági miniszter mellett működő kínai-magyar tanácsadó testület tagjai is, hangsúlyozta: fontos, hogy Magyarországnak legyen stratégiája arra vonatkozóan is, Kínával miként szeretne üzletelni. Nagyon fontos az is, hogy kiemelt partnerként kezelje ezt a területet Magyarország, mert a régióból Csehország és Lengyelország is nagyon "rámozdult" a kínai piacra. Magyarországnak sokkal kiemeltebben kell kezelni a kínai piacot az eddiginél, jóval több, a kínai piaccal foglalkozó magyar szakemberre lenne szükség Kínában, akik a magyar cégek kínai piacra jutását tudnák segíteni - mutatott rá az elnök.
A magyar cégek kínai piacra jutásával kapcsolatban felmerülő neházságekről és gyakorlati tudnivalókról rendezett konferenciánk összefoglalóját itt találja!
A magyar vállalkozóknak mindenképpen össze kellene fogniuk, mert nagyon nagy piacról van szó, s az összefogás már olyan erőt és szaktudást jelentene, amelyet a kínai partnerek elismernek, és kiemelt partnerként kezelnének bennünket - mondta Nádasi Tamás, aki szerint meg kell találni azokat a termékeket, tudásokat, amelyeket a kínai piacon el lehet adni. Tartományokkal, nagyvárosokkal is érdemes a kapcsolatot építeni, mert óriási piacot jelentenek külön-külön is, és érdemes Kína belső területei felé is figyelni.
Fontosnak nevezte a magyar-kínai tagozat elnöke azt is, hogy a kínai partnerek lássák, a magyar állam támogatja cégeit a két ország közötti gazdasági kapcsolat építésében, és a kínai üzletkötéshez el kell sajátítani az ottani üzleti kultúrát.
A 3. Kínai Márkák Kiállítás szerdán nyílt és a május 25-éig nyitva tartó rendezvényen mintegy 200 kínai cég mutatja be 6.000 négyzetméteren termékeit, szolgáltatásait, és képviselőik várják az üzleti lehetőségek iránt érdeklődő magyar vállalatok vezetőit az AsiaCenter területén. A háromnapos rendezvény nemcsak kiállítás, hanem szakmai programokkal rendelkező üzleti fórum is egyben.