Kiemelt piacként kellene kezelni Kínát

A kínai piacot kiemelt területként kell kezelni, a magyar vállalatok piacra jutását pedig segítené, ha több magyar szakdiplomata dolgozna Kínában - mondta Nádasi Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara magyar-kínai tagozatának elnöke, annak kapcsán, hogy csütörtökön konferenciát rendeznek a sikeres piacra lépés Kínában témában a 3. Kínai Márkák Kiállítás rendezvény keretében, Budapesten.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nádasi Tamás, aki a nemzetgazdasági miniszter mellett működő kínai-magyar tanácsadó testület tagjai is, hangsúlyozta: fontos, hogy Magyarországnak legyen stratégiája arra vonatkozóan is, Kínával miként szeretne üzletelni. Nagyon fontos az is, hogy kiemelt partnerként kezelje ezt a területet Magyarország, mert a régióból Csehország és Lengyelország is nagyon "rámozdult" a kínai piacra. Magyarországnak sokkal kiemeltebben kell kezelni a kínai piacot az eddiginél, jóval több, a kínai piaccal foglalkozó magyar szakemberre lenne szükség Kínában, akik a magyar cégek kínai piacra jutását tudnák segíteni - mutatott rá az elnök.

A magyar cégek kínai piacra jutásával kapcsolatban felmerülő neházságekről és gyakorlati tudnivalókról rendezett konferenciánk összefoglalóját itt találja!

A magyar vállalkozóknak mindenképpen össze kellene fogniuk, mert nagyon nagy piacról van szó, s az összefogás már olyan erőt és szaktudást jelentene, amelyet a kínai partnerek elismernek, és kiemelt partnerként kezelnének bennünket - mondta Nádasi Tamás, aki szerint meg kell találni azokat a termékeket, tudásokat, amelyeket a kínai piacon el lehet adni. Tartományokkal, nagyvárosokkal is érdemes a kapcsolatot építeni, mert óriási piacot jelentenek külön-külön is, és érdemes Kína belső területei felé is figyelni.

Fontosnak nevezte a magyar-kínai tagozat elnöke azt is, hogy a kínai partnerek lássák, a magyar állam támogatja cégeit a két ország közötti gazdasági kapcsolat építésében, és a kínai üzletkötéshez el kell sajátítani az ottani üzleti kultúrát.

A 3. Kínai Márkák Kiállítás szerdán nyílt és a május 25-éig nyitva tartó rendezvényen mintegy 200 kínai cég mutatja be 6.000 négyzetméteren termékeit, szolgáltatásait, és képviselőik várják az üzleti lehetőségek iránt érdeklődő magyar vállalatok vezetőit az AsiaCenter területén. A háromnapos rendezvény nemcsak kiállítás, hanem szakmai programokkal rendelkező üzleti fórum is egyben.

Véleményvezér

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo