Az igazi luxus az, ami nem is látszik!

A gazdasági válság előtt az árukat harsányan fitogtató ruhák nem keltettek visszatetszést az üzleti szférában. A recesszióval viszont ez is átalakult. Az elegancia fontos, a hivalkodás viszont szigorúan tilos!

Kép:Burberry/BusinessCasualBlog

Logós designer cipők az üzleti meetingen? Monogramos stólába burkolózó üzletasszonyok? Hatalmas statement karórák koppanása a tárgyalóasztalon? A felsővezetők, top üzleti döntéshozók számára mindig is nagy volt a mozgástér abban, hogyan jelenítsék meg státuszukat és pénztárcájukat öltözködésükön keresztül. A gazdasági válság előtt a méregdrága, és árukat harsányan fitogtató ruhák nem keltettek különösebb visszatetszést az üzleti szférában. Érdekes viszont, hogy a recesszióval egy időben hogyan alakulhatnak át, telítődhetnek érzelmi jelentéssel a luxusdarabokról szóló tárgyalópartneri és kollegiális vélekedések.

Miközben a profit csökken, és a vállalatok egy sor szektorban a túlélésre játszanak, a menedzserek drága designer csodákban flancolnak? Míg egy-egy darab viselője büszkén zsebeli be az irigy tekinteteket, egyre többen vélik úgy, hogy az efféle feltűnősködés akár az üzletnek is árthat - mondják a BusinessCasual Blog szakértői.

Két szempontot mutatunk meg, hogy napjainkban miért kell minden sikeres vezetőnek átgondolnia üzleti ruhatárát. Az első, hogy az igazi elegancia sosem logókban mutatkozott meg. A második pedig a válság hatása, amely itt is megmutatkozik. Manapság akár rosszabb tárgyalási helyzetet is eredményezhet a hivalkodóan drága öltözet.

A továbbiakért kattintson ide.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo