A Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázatot negyedik alkalommal hirdeti meg a magyar kreatívipar fejlesztéséért felelős Design Terminál, mely idén a pályázók körét tekintve is átlépte az országhatárt. A legfontosabb újdonság, hogy ettől az évtől kezdve a magyarok mellett a visegrádi országok (Csehország, Lengyelország és Szlovákia) tervezőinek is lehetősége nyílik a versenyen elindulni.
A pályázat célja – amellett, hogy rávilágít a régió közös kulturális és történelmi hagyományaira – az, hogy a kreatív iparágak területén erősítse a regionális együttműködést, és hogy a feltörekvő közép-európai tervezők a nemzetközi divatipar látóterébe is bekerüljenek. (Nemrégiben a legnagyobb márkák mellett mutatkozhattak be magyar tervezők.)
„A szlovák divatvilágnak szüksége van a folyamatos támogatásra, épp ezért előny, hogy az európai országok összefogása erősebbé és hangosabbá tesz minket a nemzetközi versenyben. A közép-európai divatvilágnak is megvan az ereje, hogy ne csak hazai, hanem világviszonylatban is kivívjuk a figyelmet” – emelte ki a sajtótájékoztatón Zuzana Bobiková, a Slovak Fashion Council kommunikációs igazgatója, Gombold újra! pályázat és a Central European Fashion Days (CEFD) szlovák szakmai partnere.
A pályázó a másik három ország kultúrájából inspirálódhat, feladata, hogy a kortárs divat legújabb trendjeibe illeszkedő, jellegzetesen közép-európai ihletésű pályamunkákat készítsen. Két kategóriában lehet indulni öltözék- illetve kiegészítőkollekcióval, melynek elbírálásáról egy ötfős nemzetközi zsűri dönt.
A Gombold újra! Közép-Európa idén kifejezetten a vállalkozó kedvű fiatalokra koncentrál, a szervezők a díjazást is ez alapján alakították ki: a 10 000 euró értékű „CEFD Visegrád Award” vállalkozásösztönző fődíjat a teljes mezőny legjobban teljesítő tervezői kapják, a szintén 10 000 euró értékű Design Terminál díjat pedig a legjobb magyar tervezője.
Idén nem csak a kreativitás, hanem a vállalkozói kompetenciák is előtérbe kerülnek. A korábbi gyakorlattól eltérően a pályázók személyisége, tervezett márkájuk és a szakmai életrajzuk is mérvadó lesz a pályázat során. Ebben egy a HR szakma meghatározó szereplője, az Assessment Systems is közreműködik, akik egy speciális tréninggel segítik majd a pályázók kiválasztását.