Budapest lehet a régió divatközpontja

Idén először külföldiek is indulhatnak a Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezési pályázaton, a Design Terminál immár negyedik alkalommal kiírt tehetségkutatója ezzel teljes egészében nemzetközivé válik.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Zuzana Bobiková, a Slovak Fashion Council kommunikációs igazgatója

A Gombold újra! Közép-Európa öltözéktervezői pályázatot negyedik alkalommal hirdeti meg a magyar kreatívipar fejlesztéséért felelős Design Terminál, mely idén a pályázók körét tekintve is átlépte az országhatárt. A legfontosabb újdonság, hogy ettől az évtől kezdve a magyarok mellett a visegrádi országok (Csehország, Lengyelország és Szlovákia) tervezőinek is lehetősége nyílik a versenyen elindulni.

A pályázat célja – amellett, hogy rávilágít a régió közös kulturális és történelmi hagyományaira – az, hogy a kreatív iparágak területén erősítse a regionális együttműködést, és hogy a feltörekvő közép-európai tervezők a nemzetközi divatipar látóterébe is bekerüljenek. (Nemrégiben a legnagyobb márkák mellett mutatkozhattak be magyar tervezők.)

„A szlovák divatvilágnak szüksége van a folyamatos támogatásra, épp ezért előny, hogy az európai országok összefogása erősebbé és hangosabbá tesz minket a nemzetközi versenyben. A közép-európai divatvilágnak is megvan az ereje, hogy ne csak hazai, hanem világviszonylatban is kivívjuk a figyelmet” – emelte ki a sajtótájékoztatón Zuzana Bobiková, a Slovak Fashion Council kommunikációs igazgatója, Gombold újra! pályázat és a Central European Fashion Days (CEFD) szlovák szakmai partnere.

A pályázó a másik három ország kultúrájából inspirálódhat, feladata, hogy a kortárs divat legújabb trendjeibe illeszkedő, jellegzetesen közép-európai ihletésű pályamunkákat készítsen. Két kategóriában lehet indulni öltözék- illetve kiegészítőkollekcióval, melynek elbírálásáról egy ötfős nemzetközi zsűri dönt.

A Gombold újra! Közép-Európa idén kifejezetten a vállalkozó kedvű fiatalokra koncentrál, a szervezők a díjazást is ez alapján alakították ki: a 10 000 euró értékű „CEFD Visegrád Award” vállalkozásösztönző fődíjat a teljes mezőny legjobban teljesítő tervezői kapják, a szintén 10 000 euró értékű Design Terminál díjat pedig a legjobb magyar tervezője.

Idén nem csak a kreativitás, hanem a vállalkozói kompetenciák is előtérbe kerülnek. A korábbi gyakorlattól eltérően a pályázók személyisége, tervezett márkájuk és a szakmai életrajzuk is mérvadó lesz a pályázat során. Ebben egy a HR szakma meghatározó szereplője, az Assessment Systems is közreműködik, akik egy speciális tréninggel segítik majd a pályázók kiválasztását.

Nemzetközi szintű támogatás divattervezőknek
A hazájukban már ismert tervezők kiválaszthatják, hogy a Mercedes-Benz Fashion Week New York, a London Fashion Week, a Milan Fashion Week, valamint a Mercedes-Benz Fashion Week Tokyo közül melyik eseményen szeretnének bemutatkozni.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo