Egymilliót adtak el az Adidas óceánplasztikot újrahasznosító cipőjéből

A tengerekbe jutó plasztikszennyezésünk valóságos szemétszigetekként halmozódik fel az óceánban. Ezt hasznosítja újra az Adidas új ökotrendi cipőjében. Minden egyes pár elkészítéséhez 11 műanyag italos palackot használtak fel. A zöld etika és a modern dizájn kombinációja sikert aratott a piacon. De nyomulnak a sör- és hányásálló cipők készítésében is!

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A környezettudatos és társadalmilag felelős vállalatok szent grálja tulajdonképpen az, hogy hogyan fejlesszenek olyan terméket, ami megőrzi a cég termékeinek színvonalát és közben hasznos is, mert fenntarthatbbá teszik világunkat. Kissé kifordítva a szólást: úgy előrukkolni valamivel, hogy a kecske is meghízzon (növekedjen a profit) és a káposzta is etikus/zöld/társadalmilag progresszív slágertermék legyen.

Az Adidasnak e kettős cél járhatott a céges fejében, amikor piacra dobta azt a cipőt, melynek alapanyaga az óceánból kihalászott, újrahasznosított plasztikszemét. Az újdonságról annak idején mi is beszámoltunk, mert a klimablog fontosnak tartja az ilyen termékek megjelenését. (Az Adidas egyébként arra is hangsúlyt fektet, hogy cipői alapanyaga lehetőleg biológiailag lebomló legyen.)

Fotó: Adidas

Persze az óceánplasztikos lábbeli formája is trendi lett. Az Adidas közlése szerint sikerült egymillió példányt eladni belőle 2017-ben. Ehhez a példányszámhoz az is hozzájárult, hogy tavaly a német sportruhaóriáscég három új változatát dobta piacra ennek az UltraBoost nevű modellnek.De vajon mekkora sikernek számít ez? Egy kis klikkelgetéssel próbáltuk belőni, hol van ez nagyságrendben.

  • A Nike évente átlagosan 120 millió pár cipőt ad el.
  • Az Adidas a híres Stan Smith cipőkből 2015-ben 8 millió adott el.
  • A Reebok 2009-ben kevesebb mint egymillió, 2010-ben 5 millió párt adott el abból az Easy Tone edzőcipőből, melyről azt állította, hogy minden egyes lépéssel formálja az ember püspökfalatját. Igen, a popóját. (25 millió dollár értékben kártalanítania kellett a fogyasztókat, mikor 2011-ben kiderült, hogy állítása nem megalapozott.)
Sör- és óceánbarát márka

Fotó: Adidas

A fenti számokból láthatjuk tehát, hogy az óceánplasztikcipő egymilliós eladási mutatója nem lebecsülendő eredmény. A cipő gyártását a Parley for Oceans környezetvédő szervezettel együttműködve szervezte meg a neves sportcipőgyártó.

Az Adidas egyúttal azt is bejelentette, hogy 100 000 teljes mértékben 3D-printerrel gyártott cipőt dob piacra idén. A cég előállt egy olyan limitált példányszámú típussal is, melyen nem fog sem a sör, sem a hányás. Igen, jól olvasták. Anyaga ellenáll a megbolygdult gyomor rossz irányba elinduló tartalmának is.

(CNBC, The Conversation, USA Today, statisticbrain.com, Fast Company, The New York Times)

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo