Egymilliót adtak el az Adidas óceánplasztikot újrahasznosító cipőjéből

A tengerekbe jutó plasztikszennyezésünk valóságos szemétszigetekként halmozódik fel az óceánban. Ezt hasznosítja újra az Adidas új ökotrendi cipőjében. Minden egyes pár elkészítéséhez 11 műanyag italos palackot használtak fel. A zöld etika és a modern dizájn kombinációja sikert aratott a piacon. De nyomulnak a sör- és hányásálló cipők készítésében is!

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A környezettudatos és társadalmilag felelős vállalatok szent grálja tulajdonképpen az, hogy hogyan fejlesszenek olyan terméket, ami megőrzi a cég termékeinek színvonalát és közben hasznos is, mert fenntarthatbbá teszik világunkat. Kissé kifordítva a szólást: úgy előrukkolni valamivel, hogy a kecske is meghízzon (növekedjen a profit) és a káposzta is etikus/zöld/társadalmilag progresszív slágertermék legyen.

Az Adidasnak e kettős cél járhatott a céges fejében, amikor piacra dobta azt a cipőt, melynek alapanyaga az óceánból kihalászott, újrahasznosított plasztikszemét. Az újdonságról annak idején mi is beszámoltunk, mert a klimablog fontosnak tartja az ilyen termékek megjelenését. (Az Adidas egyébként arra is hangsúlyt fektet, hogy cipői alapanyaga lehetőleg biológiailag lebomló legyen.)

Fotó: Adidas

Persze az óceánplasztikos lábbeli formája is trendi lett. Az Adidas közlése szerint sikerült egymillió példányt eladni belőle 2017-ben. Ehhez a példányszámhoz az is hozzájárult, hogy tavaly a német sportruhaóriáscég három új változatát dobta piacra ennek az UltraBoost nevű modellnek.De vajon mekkora sikernek számít ez? Egy kis klikkelgetéssel próbáltuk belőni, hol van ez nagyságrendben.

  • A Nike évente átlagosan 120 millió pár cipőt ad el.
  • Az Adidas a híres Stan Smith cipőkből 2015-ben 8 millió adott el.
  • A Reebok 2009-ben kevesebb mint egymillió, 2010-ben 5 millió párt adott el abból az Easy Tone edzőcipőből, melyről azt állította, hogy minden egyes lépéssel formálja az ember püspökfalatját. Igen, a popóját. (25 millió dollár értékben kártalanítania kellett a fogyasztókat, mikor 2011-ben kiderült, hogy állítása nem megalapozott.)
Sör- és óceánbarát márka

Fotó: Adidas

A fenti számokból láthatjuk tehát, hogy az óceánplasztikcipő egymilliós eladási mutatója nem lebecsülendő eredmény. A cipő gyártását a Parley for Oceans környezetvédő szervezettel együttműködve szervezte meg a neves sportcipőgyártó.

Az Adidas egyúttal azt is bejelentette, hogy 100 000 teljes mértékben 3D-printerrel gyártott cipőt dob piacra idén. A cég előállt egy olyan limitált példányszámú típussal is, melyen nem fog sem a sör, sem a hányás. Igen, jól olvasták. Anyaga ellenáll a megbolygdult gyomor rossz irányba elinduló tartalmának is.

(CNBC, The Conversation, USA Today, statisticbrain.com, Fast Company, The New York Times)

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo