Egymilliót adtak el az Adidas óceánplasztikot újrahasznosító cipőjéből

A tengerekbe jutó plasztikszennyezésünk valóságos szemétszigetekként halmozódik fel az óceánban. Ezt hasznosítja újra az Adidas új ökotrendi cipőjében. Minden egyes pár elkészítéséhez 11 műanyag italos palackot használtak fel. A zöld etika és a modern dizájn kombinációja sikert aratott a piacon. De nyomulnak a sör- és hányásálló cipők készítésében is!

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A környezettudatos és társadalmilag felelős vállalatok szent grálja tulajdonképpen az, hogy hogyan fejlesszenek olyan terméket, ami megőrzi a cég termékeinek színvonalát és közben hasznos is, mert fenntarthatbbá teszik világunkat. Kissé kifordítva a szólást: úgy előrukkolni valamivel, hogy a kecske is meghízzon (növekedjen a profit) és a káposzta is etikus/zöld/társadalmilag progresszív slágertermék legyen.

Az Adidasnak e kettős cél járhatott a céges fejében, amikor piacra dobta azt a cipőt, melynek alapanyaga az óceánból kihalászott, újrahasznosított plasztikszemét. Az újdonságról annak idején mi is beszámoltunk, mert a klimablog fontosnak tartja az ilyen termékek megjelenését. (Az Adidas egyébként arra is hangsúlyt fektet, hogy cipői alapanyaga lehetőleg biológiailag lebomló legyen.)

Fotó: Adidas

Persze az óceánplasztikos lábbeli formája is trendi lett. Az Adidas közlése szerint sikerült egymillió példányt eladni belőle 2017-ben. Ehhez a példányszámhoz az is hozzájárult, hogy tavaly a német sportruhaóriáscég három új változatát dobta piacra ennek az UltraBoost nevű modellnek.De vajon mekkora sikernek számít ez? Egy kis klikkelgetéssel próbáltuk belőni, hol van ez nagyságrendben.

  • A Nike évente átlagosan 120 millió pár cipőt ad el.
  • Az Adidas a híres Stan Smith cipőkből 2015-ben 8 millió adott el.
  • A Reebok 2009-ben kevesebb mint egymillió, 2010-ben 5 millió párt adott el abból az Easy Tone edzőcipőből, melyről azt állította, hogy minden egyes lépéssel formálja az ember püspökfalatját. Igen, a popóját. (25 millió dollár értékben kártalanítania kellett a fogyasztókat, mikor 2011-ben kiderült, hogy állítása nem megalapozott.)
Sör- és óceánbarát márka

Fotó: Adidas

A fenti számokból láthatjuk tehát, hogy az óceánplasztikcipő egymilliós eladási mutatója nem lebecsülendő eredmény. A cipő gyártását a Parley for Oceans környezetvédő szervezettel együttműködve szervezte meg a neves sportcipőgyártó.

Az Adidas egyúttal azt is bejelentette, hogy 100 000 teljes mértékben 3D-printerrel gyártott cipőt dob piacra idén. A cég előállt egy olyan limitált példányszámú típussal is, melyen nem fog sem a sör, sem a hányás. Igen, jól olvasták. Anyaga ellenáll a megbolygdult gyomor rossz irányba elinduló tartalmának is.

(CNBC, The Conversation, USA Today, statisticbrain.com, Fast Company, The New York Times)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo