Hat tipp kuponkampányhoz!

Legyen névre szóló, szerepeljen rajta határidő és figyeljünk a részletekre. összegyűjtöttünk hat fontos tippet, amire érdemes ügyelnünk, ha kuponkampányba kezdünk.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Kép: Pixabay

Ha valaki logikusan, jól megfontolt stratégiát követve használja a kedvezménykuponokat, akkor ennek az értékesítési eszköznek nagyon komoly előnyei vannak” – mondta Kovács Gergely, a KuponBirodalom munkatársa a Piac&Profit és a BKIK közös, Válságmarketing című rendezvényén.

A kupon ugyanis költséghatékony: csak azt a kupont kell kifizetni, amelyet valóban felhasznál a vásárló. Ugyanakkor a szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy minden kkv-nak érdemes komolyan utánanéznie a kuponkibocsátó cég hátterének. „Sok cég kiskapukat épít be a szerződésekbe – érdemes ezekre nagy figyelmet fordítani” – emelte ki a szakértő, aki szerint a kuponozás lényege elsősorban az új ügyfelek szerzése, nem pedig a régiek megtartása. (További vevőszerző tippekről itt olvashat!)

Azonban vannak olyan tényezők is, amelyeket fontos szem előtt tartani, hogy sikeres legyen a kuponos akciónk. Ezekhez szedtünk össze most hat tippet.

1. Mérhető reklámköltség

A legegyszerűbb módszer megszámolni, hogy hány kupont váltottak be. De ha fejlettebb igényeink vannak, akár meg is számozhatjuk a kuponokat, így pontosan tudni fogjuk, hogy mely típusú vevőnél vált be a legjobban, melyik kampányból származó kuponokat váltották be legtöbben - hiszen a kupont sok helyen reklámozhatjuk, és nem mindegy, hogy melyikre költjük a pénzt!

Így halásszunk jó ügyfeleket
Alapjaiban írta át a marketinget és az ügyfélkezelést az online térhódítása. Ma már ugyanis a marketingüzenet kidolgozásánál figyelemmel kell lenni az ügyfelekre. Csakhogy a magyar vállalkozások többségénél még nem uralkodik ez a szemlélet.
2. Exkluzív kupon

Semmit sem szeretnek annyira a régi vevők, mint amikor a cég érezteti velük, hogy különleges elbánásban részesülnek, olyan ajánlatokat kapnak, amiről az új vevők, a nyilvánosság nem is szerezhet tudomást. Küldjünk egy exkluzív kupont a régi vevőinknek egy olyan akcióval, ami csak rájuk érvényes! Fontos, hogy a kupon egyértelműen kommunikálja: ez nem jár mindenkinek! A régi vevőink értékelni fogják.

3. Legyen névre szóló kupon

Mint minden marketing eszköz, a kupon is tökéletesíthető, finomítható, hogy még hatásosabb legyen. Az egyik módszer erre a névre szóló kupon. Önmagában egy kupon, bár vonzó lehet, mégis elég személytelen. Viszont ha ott látjuk a nevünket rajta, akkor mindjárt barátságosabb, profibb benyomást kelt! Ennek elengedhetetlen feltétele, hogy legyen egy adatbázisunk a vevőinkről.

4. Adjunk meg határidőt!

Soha ne küldjünk ki kupont, email reklámot, ajánlat határidő nélkül! A határidős ajánlatokra mindig gyorsabban, mindig többen reagálnak. Ne féljünk rövid határidőt megadni: a legtöbben úgy is vagy akkor lépnek, amikor a kupon a kezükbe kerül, vagy soha többet. A határidőt soha nem szabad meghosszabbítani! Egyrészt komolytalanná teszi a következő határidőnket, másrészt a vevők egyből azt fogják gondolni, hogy rossz volt az ajánlat, és nem sikerült eladni eleget. Egy sikertelen akció pedig nem sok vevőt vonz!

5. Ne adjunk százalékot!

Lehetőleg ne százalékos engedményt kínáljunk a termékre. Sokkal jobban hat a "Vegyen egyet és a következőt féláron, egy forintért, vagy akár ingyen kapja". Ráadásul a profitunkat is kevésbé csökkenti, ha engedmény helyett a kupon beváltója vásárláskor egy ajándékot kap.

6. Számít minden részlet! Figyeljünk oda, hogy pontosan milyen feltételeket írunk a kuponra! A határidőt például teljesen ki kell írni év, hónap, napban. Hiszen ha csak hónap-napot írunk, akkor az örökké érvényes lesz (csak gondoljunk bele!) A kupon korlátozott valamilyen helyre, helyszínre? Pénzre váltható, vagy nem? Fontos: nem nézhet ki úgy a kupon, mint az igazi pénz, ne másoljunk rá pénz számjegyeket sem (törvényellenes). Az ajánlatról szükséges egy részletes leírás vagy a kuponon, vagy fel kell tüntetnünk rajta, hogy a részletes leírás hol található.

8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak
Egy induló vállalkozásnak nincs pénze százezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo